اندروید پای

اندروید پای رسما معرفی شد؛ اندروید 9 پای نام رسمی اندروید P گوگل

اندروید پای (Android Pie) نام انتخاب شده از سوی گوگل برای نسخه نهم سیستم عامل اندروید خواهد بود. آپدیت اندروید 9 پای حالا برای عرضه رسمی آماده شده و دستخوش تغییرات کوچک و بزرگ بسیاری شده است.

اندروید 9 پس از ماه‌ها تست توسط توسعه‌دهندگان و کاربران داوطلب، حالا به طور رسمی توسط گوگل معرفی شده و هم‌اکنون امکان دانلود و نصب آن روی گوشی‌های پیکسل وجود دارد. اندروید پای نهمین آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید برشمرده می‌شود و آمده تا ادامه‌دهنده مسیر موفقیت اندروید 8 اوریو باشد. در اندروید 9 امکانات و ویژگی‌های جدیدی بر پایه یادگیری ماشینی تعبیه شده تا موبایل شما را از آنچه هست، هوشمندتر کند. در ادامه نگاهی گذرا به ویژگی های اندروید پای خواهیم داشت.

Adaptive Battery و Adaptive Display

اندروید پای

یکی از امکانات جدید اضافه شده به جدیدترین نسخه اندروید Adaptive Battery محسوب می‌شود که گوشی به کمک یادگیری ماشینی، اپلیکیشن‌هایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را شناسایی کرده و به طور خودکار می‌بندد تا از مصرف بیهوده شارژ باتری جلوگیری شود. همچنین Adaptive Display با توجه به موقعیت فعلی شما و نوع استفاده شما از دیوایس، میزان روشنایی نمایشگر را تنظیم می‌کند.

Slices

اندروید پای

از دیگر کاربردهای یادگیری ماشینی می‌توان به اجرای سریع‌تر برنامه‌های پراستفاده اشاره کرد. گوگل نیز سعی داشته تا از تمامی پتانسیل‌های یادگیری ماشینی توان بگیرد و حالا هنگام جست‌وجو در اپلیکیشن گوگل، برنامه‌ها روی صفحه جست‌وجو به نمایش در خواهند آمد تا بتوانید سریع‌تر به مقصودتان برسید. برای نمونه، هنگامی که یک برنامه درخواست تاکسی مانند Lyft را جست‌وجو می‌کنید، در صفحه جست‌وجو مکان‌های اخیری که با این برنامه رفته‌اید ظاهر خواهند شد و همچنین با اطلاعات تکمیلی آن‌ها می‌توانید هرچه سریع‌تر به تصمیم‌گیری بپردازید.

App Actions

اندروید پای

دیگر کارایی یادگیری ماشینی در App Actions نمود پیدا می‌کند. بدین ترتیب که شما می‌توانید در ساعات مشخصی از روز، گزینه‌های مخصوصی را در منوی اپلیکیشن‌ها مشاهده کنید. برای مثال، با وارد کردن جک هدفون به گوشی، موسیقی‌های یک پلی لیست مخصوص شروع به پخش خواهند کرد و یا در هنگام صبح، برنامه مسیریاب شما را به سوی محل کارتان هدایت خواهد کرد.

Overview

اندروید پای

دکمه‌های ناوبری در اندروید پای تغییر محسوسی داشته و تعداد آن‌ها به دو عدد کاهش پیدا کرده‌اند. همان‌طور که در تصویر پیداست، دکمه برنامه‌های اخیر یا Recent Apps حذف شده و حالا برای مشاهده برنامه‌های اخیر باید دکمه Home را به سمت بالا سوایپ کنید. بدین ترتیب حالت Overview‌ فعال شده و می‌توانید بین برنامه‌ها به راحتی جابه‌جا شوید و به لطف ویژگی جدید Smart Text Selection، می‌توانید بدون ورود به برنامه متنی را کپی کرده و در برنامه دیگر آن را وارد کنید.

Notifications

اندروید پای

نوار اعلانیه‌ها در اندروید پای نیز دستخوش تغییراتی شده و آیکن‌ها حالت دایره‌ای به خود گرفته‌اند. همچنین امکان مشاهده و پاسخ‌دهی سریع پیام در بخش نوتیفیکیشن‌ها نیز فراهم شده تا بتوانید هرچه سریع‌تر با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

Digital Wellbeing

اندروید پای

گوگل در این قسمت از آپدیت اندروید 9 به سلامت کاربران پرداخته است. حالا اندروید Pie می‌تواند مدت زمان استفاده‌تان از برنامه‌ها را نمایش دهد و با تنظیم تایمر، از استفاده بیش از حد آن‌ها جلوگیری کند. قابلیت Wind Down نیز به صورت اتوماتیک حالت Night Light، Do Not Disturb و Grayscale را روشن می‌کند تا از انگیزه کاربر برای گار با گوشی قبل از خواب بکاهد. ویژگی‌های یاد شده از چند مدت پیش تنها توسط گوشی‌های پیکسلی که در برنامه بتای اندروید شرکت کرده بودند قابل دانلود بود ولی حالا برای تمامی کاربران اندروید منتشر شده‌اند.

اندروید پای به زودی عرضه خواهد شد

در آپدیت جدید اندروید امکانات جدید بسیاری گنجانده شده‌اند که بسیاری از آن‌ها برای کاربر محسوس بوده و بسیاری از آن‌ها نیستند، مانند آپدیت‌های امنیتی و نحوه مدیریت رم دیوایس. اندروید پای برای گوشی‌هایی که بخشی از برنامه بتای اندروید بوده‌اند تا پایان پاییز منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. چرا از هر خبری ده تا میزارین تو سایت همرو یدونه کنید خب هر تیکش یه جاء ِ

  2. زیاد فرقی با 8 نداره

  3. اپل هر سال چیزای عالی برا ios معرفی میکنه انوقت اندروید هر سال بدتر میشه😒 اما خب چه کنیم با وضع خوب کشور میتونیم هر ماه یه ایفون عوض کنیم😱😱😂😂