طراحی گوشی ها

سازندگان با دوربین زیر نمایشگر، طراحی گوشی ها را متحول می‌کنند (نتایج نظرسنجی)

شرکت‌های سازنده گوشی های موبایل با قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر، دیگر از «ناچ» استفاده نخواهند کرد. کاربران گجت نیوز معتقدند این سناریو، آینده طراحی گوشی ها است.

سال 2016، شیائومی گوشی Mi Mix را به عنوان نخستین موبایل بدون حاشیه پیش روی همگان قرار داد. سازندگان با انتقال دوربین سلفی به حاشیه پایینی، حاشیه سه طرف صفحه را تا حد ممکن کاهش داده بودند. اگرچه این گوشی همانند رندرهای تبلیغاتی آن، «بدون حاشیه» نبود، اما سبب شد تا سازندگان دیگر نیز به این زبان طراحی روی بیاورند. این‌بار خبری از گوشی هایی که دوربین سلفی آنها در حاشیه پایینی تعبیه شده است، نبود و خالق اندروید، اسنشال فون را با نمایشگری بسیار کم‌حاشیه و بریدگی بالای صفحه معرفی کرد. پس از آن نیز سازندگان دیگر همچون اپل به این جریان پیوستند.

امروزه محصولاتی که از آنها با عنوان «ناچ استایل» یاد می‌شود، بسیار زیاد است و حتی برخی سازندگان مثل شیائومی با گوشی Mi 8، عینا طراحی آیفون 10 را کپی کرده‌اند. همین موضوع هم ما را کنجکاو کرد تا در مورد آینده طراحی گوشی ها صحبت کنیم. در حال حاضر، ایده‌های متعددی مثل استفاده از دوربین پاپ آپ یا استفاده از نمایشگر دوم وجود دارد و حتی برخی سازندگان همچون هواوی، تلاش دارند با ایجاد یک سوراخ در صفحه، دوربین را در آن جای دهند!

آینده طراحی گوشی ها

در نظرسنجی هفته گذشته گجت نیوز که در آن آینده طراحی گوشی ها به بحث گذاشته شد، بیش از نیمی از کاربران معتقد بودند سازندگان برای کاهش حاشیه‌های صفحه، دوربین سلفی را زیر نمایشگر تعبیه خواهند کرد. برخی دیگر نیز با انتخاب دوربین پاپ آپ، آینده‌ای با دوربین‌های سلفی مکانیکی را متصور شدند؛ چیزی که پیش‌تر نمونه آن را در Oppo Find X و Vivo Nex دیده‌ایم.

این تصاویر مربوط به یکی از پتنت‌های اخیر شرکت سامسونگ هستند. ظاهرا غول فناوری کره با ابداع یک روش تازه، قصد دارد دوربین سلفی را زیر صفحه نمایش تلفن های هوشمند تعبیه کند. ظاهرا از این روش برای انتقال سنسورهای بخش جلویی و اسپیکر earpiece به زیر دوربین هم می‌توان استفاده کرد.

به هر صورت، احتمالا چیزی که مدت‌ها پیش از آنها به عنوان یک رویا یاد می‌شد، در آینده‌ای نه‌چندان دور به یک فناوری عادی تبدیل می‌شود. در ادامه می‌توانید نتایج این نظرسنجی را مشاهده کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عجب مخی دارن اینا چه ایده هایی به ذهنشون میرسه والا
    به نظرم باید حتی لنز پشت گوشی ها رو هم کلا هاید کنن نمای تازه ای ب ظاهر گوشی میده