اندروید پای

اندروید پای از والپیپرها در نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی خواهد کرد

اندروید پای به کاربران اجازه می‌دهد از والپیپرها برای نمایشگر همیشه روشن (Always-On-Display) استفاده کنند. ظاهرا گوگل برای اضافه کردن این قابلیت از سامسونگ الهام گرفته است.

سامسونگ قابلیتی جدید را برای پرچمداران خود معرفی کرد که به آنها اجازه می‌داد از والپیپرها در نمایشگر همیشه‌روشن گوشی استفاده کنند. در این حالت، اطلاعات مهم و تعیین‌شده همواره در حال نمایش خواهند بود؛ حتی در صورتی که موبایل را قفل کرده باشید. این ویژگی فوق‌العاده، مشاهده اطلاعات مربوط به ساعت، آب و هوا، اعلان‌ها و تاریخ را در یک چشم بر هم زدن فراهم می‌کند و کاربران هربار مجبور به باز کردن قفل دستگاه و مشاهده اطلاعات نخواهند بود.

ظاهرا حالا گوگل پشتیبانی از این قابلیت جذاب را به Android Pie اضافه کرده و چیزی مشابه آن را هم برای گوشی های پیکسل در نظر گرفته است. بدون شک، مهندسان برای طراحی این ویژگی از سامسونگ الهام گرفته‌اند، اما گوگل تنظیمات اختصاصی خود را هم به آن اضافه کرده است تا انجام کارهایی مثل شناسایی موسیقی در حال پخش، حتی بدون اتصال به اینترنت، امکان‌پذیر باشد.

اندروید پای

پشتیبانی قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن از والپیپرها در کدهای اندروید پای کشف شده و نشان می‌دهد که این حالت، به سادگی والپیپری را برای یک دقیقه یا بیشتر روی صفحه پخش کرده و سپس پس‌زمینه‌ای مشکی جایگزین آن می‌شود. در سوی دیگر، حالا سامسونگ پشتیبانی از گیف‌ها و تصاویر متحرک را هم برای نمایش در این بخش در نظر گرفته است.

استفاده از ایده‌های خوب سایر سازندگان، یکی از کارهای معمول گوگل در چند سال اخیر برای توسعه اندروید بوده است و حتی اپل نیز همین کار را در مورد آی او اس انجام می‌دهد. هرچند، ما هیچ شکایتی نسبت به این موضوع نداریم چرا که بسیاری از این قابلیت‌ها در سطح سیستمی عملکرد بهتری دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خب به چه کاری میاد حالا

  2. به افتخار سامسونگ عزیز که همیشه الهام بخش همه ی کمپانی ها بوده