بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو

دانلود بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو برای اندروید و آی او اس

در این بخش قصد داریم 5 مورد از بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو را معرفی کنیم. این نرم افزارها به صورت رایگان بر هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس ارائه شده‌اند.

فناوری و پیشرفت در علوم، در زمینه دارویی به سرعت در حال تغییر است. اما اهمیتی ندارد که شما با مصرف دارو موفق به تسکین یا درمان بیماری خود خواهید شد یا نه چرا که مصرف به موقع بیش از هر چیز دیگری مهم است. به جای حفظ کردن هر قرص، از اپلیکیشن ها و سرویس‌ها برای یادآوری آنها استفاده کنید.

لطفا مطمئن شوید که پیش از مصرف، دستورالعمل‌های لازم را از پزشک دریافت کرده باشید. اگرچه راه‌های مطمئنی برای جستجوی آنلاین مسائل مربوط به سلامت وجود دارد، اما نباید بدون مراجعه به پزشک یا مشورت با افراد متخصص، مصرف دارو را شروع کرد چرا که یک اشتباه می‌تواند بیش از پیش به سلامت شما ضربه بزند.

نرم افزارهای بسیاری برای مدیریت داروها، شناسایی آنها یا یادآوری مصرف‌شان در دسترس کاربران است که هرکدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. وجود همین تعداد بالا از اپلیکیشن ها سبب شد تا امروز، 5 مورد از بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو را معرفی کنیم.

بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو

My Therapy

لیست بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو را با My Therapy آغاز می‌کنیم. افرادی که اپلیکیشنی سبک، مرتب و ساده را می‌خواهند ابتدا باید My Therapy را امتحان کنند. این، اپلیکیشنی برای تمام افرادی است که می‌خواهند نام، اندازه، ارزش آزمایشگاهی یا علامت یک دارو را در آن ثبت کنند.

در این نرم افزار، اطلاعات دیگری مثل شکل ظاهری قرص‌ها در اختیار شما قرار نخواهد گرفت و اپلیکیشن های دیگری برای این کار توسعه یافته است. نرم افزار پیش رو با امکان اضافه کردن نام و هشدار، تنها همه چیز را ساده‌تر می‌کند. مورد مهم دیگر، ثبت سوابق مربوط به مصرف دارو در این نرم افزار است که قطعا مورد توجه بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت.

شما می‌توانید تاریخچه مصرف دارو و اطلاعات آن را به صورت هفتگی مشاهده کنید، اما برای دسترسی به اطلاعات ماهانه و سالانه باید نسخه پولی نرم افزار را تهیه کرد. امکان اضافه دوستان و پزشکان، تهیه گزارش از ایمیل‌ها و بسیاری از کارهای مختلف دیگر از ویژگی‌های مهم My Therapy هستند. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، نسخه پولی اپلیکیشن MediSafe برای افرادی که همه این قابلیت‌ها را یک‌جا می‌خواهند، انتخاب بهتری خواهد بود. My Therpay بیشتر می‌تواند یک همراه خوب برای یادآوری مصرف به موقع داروها باشد.

دانلود: Android | iOS (رایگان)

MediSafe

روزنامه‌نگار خبره در زمینه فناوری، David Pogue، یکی از طولانی‌ترین بررسی‌ها را روی بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو انجام داد و بعد از تست 47 اپلیکیشن مختلف، گفت “MediSafe” بهترین در میان آنها است.

MediSafe همه چیز را به درستی انجام می‌دهد. راه‌اندازی و استفاده از این نرم افزار آسان است و شما حتی می‌توانید اندازه و رنگ قرص‌ها را هم به آن اضافه کنید. در شرایطی که نتوانید داروی مورد نظر را در وقت تعیین‌شده مصرف کنید، این امکان وجود دارد که نمایش اعلان مربوط به آن را به ساعت بعد موکول کنید.

اما شاید بهترین بخش از MediSafe این است که به شما اجازه اضافه کردن «وابستگان» و میزان دوز دارویی آنها را می‌دهد. در این صورت، اگر شما کسی را دوست داشتید که به موقع داروی خود را مصرف نمی‌کند، یک پروفایل برای او ساخته و زمان‌بندی داروها را تعیین کنید. کاربران حتی می‌توانند با نصب MediSafe روی تلفن همراه اطرافیان خود، میان این اپلیکیشن در هر دو گوشی ارتباط ایجاد کرده و هشدارهای لازم را تعیین کنند. در زمان مقرر نیز این اعلان برای هر دو نفر نمایش داده خواهد شد.

برخی از قابلیت‌های این نرم افزار مختص نسخه پولی هستند و اگر شما می‌خواهید از این نرم افزار برای زمان‌بندی داروی تمام اعضای خانواده استفاده کنید، خرید آن ارزش خواهد داشت؛ در غیر این صورت، ابتدا نسخه رایگان را امتحان کنید.

دانلود: Android | iOS (رایگان)

Mango Health

Mango Health به عنوان یکی دیگر از بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو ، رویکردی متفاوت و جذاب برای مصرف به موقع داروها دارد. “Gamification” فرآیندی است که در آن تلاش می‌شود با آسان کردن کارهای سخت، همه چیز همانند یک بازی به نظر رسد. اگر شما داروی خود را به موقع مصرف کنید، امتیاز مثبت دریافت خواهید کرد؛ در غیر این صورت باید منتظر نمره منفی باشید. این ایده جالب سبب شده تا توسعه‌دهندگان از آن برای یک نرم افزار دارویی هم استفاده کنند.

به محض اضافه کردن داروها و زمان مصرف آنها، مثل هر نرم افزار دیگری اعلان‌ها را دریافت خواهید کرد. کاربران با تایید مصرف به موقع دارو یا انجام کارهای دیگری مثل اندازه‌گیری فشار خون و نوشیدن آب می‌تواند امتیاز مثبت دریافت کنند. علاوه بر این، یک تاریخچه تمیز و مرتب از تمام کارهایی که انجام داده‌اید یا آنها را پشت گوش انداخته‌اید، در اختیارتان قرار می‌گیرد. امتیازهایی که دریافت می‌کنید می‌توانند به صورت کارت‌های هدیه یا کمک به سازمان‌های خیریه باشند. این تنها بخشی از ویژگی‌هایی هستند که Mango Health را به یکی از بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو تبدیل می‌کنند.

زمانی که کاربران آمریکایی داروهایی را اضافه می‌کنند که ممکن است نسبت به هم واکنش دهند، پیغام هشدار را از سوی Mango Health دریافت خواهند کرد. هرچند، همان‌طور که گفته شد، این ویژگی مختص داروهای آمریکایی است.

دانلود: Android | iOS (رایگان)

ID My Pill

امروزه فناوری به شکلی باورنکردنی می‌تواند زندگی را ساده‌تر کند. از این بعد، اگر با دیدن یک قرص موفق به شناسایی آن نشدید نیازی به مراجعه به داروخانه نبوده و کافی‌ست دوربین گوشی خود را سمت آن بگیرید.

ID My Pill دقیقا به همین منظور توسعه پیدا کرده است. برای شناسایی قرص‌ها کافی‌ست آنها را روی یک سطح خالی قرار داده و سپس با گوشی از آن عکس بگیرید تا نرم افزار، نام‌های احتمالی این قرص را به شما بگوید. این اپلیکیشن هوشمند اساسا شکل، رنگ و طرح مربوط قرص را بررسی کرده و آن را با دیتابیس خود مطابقت می‌دهد. شما همیشه نتایج درست را با ID My Pill دریافت نخواهید کرد، ولی در اکثر موارد، اپلیکیشن موفق به شناسایی قرص می‌شود.

در حال حاضر وب‌سایت‌های بسیاری هستند که از شما می‌خواهند نام، اطلاعات مربوط به شکل، اندازه و رنگ داروی مورد نظر را وارد کنید تا آن را شناسایی کنند. ولی به کمک این نرم افزار کاربردی، تمامی این کارها به سادگی یک عکس گرفتن انجام می‌شود. متاسفانه، هیچ‌کدام از اپلیکیشن های اندرویدی که ما بررسی کردیم، عملکرد رضایت‌بخشی نداشتند. به همین جهت این نرم افزار تنها برای iOS پیشنهاد می‌شود.

دانلود: iOS (رایگان)

Any.Do یا Todoist

نرم افزارهای شناسایی قرص‌ها عالی هستند، اما به تلفن هوشمند شما بستگی دارند. من هیچ نرم افزاری را پیدا نکردم که هم روی گوشی موبایل و هم روی کامپیوترهای شخصی کار کند. در بهترین حالت، برخی از نرم افزارها برای یادآوری مصرف دارو از سرویس ایمیل استفاده می‌کردند؛ اما تصور کنید پر شدن اینباکس شما تا چه اندازه می‌تواند آزاردهنده باشد؟

به همین جهت است که شما هم‌چنان باید یک نرم افزار یادآور مصرف همچون Any.Do یا Todoist را در نظر بگیرید. زمانی که مشغول کار هستید و موبایل تان روی حالت بی‌صدا است، دریافت یک اعلان روی مرورگر کروم برای مصرف داروها بسیار جالب خواهد بود.

از هر نرم افزاری که می‌خواهید استفاده کنید، اما مطمئن شوید که با تمام پلتفرم‌ها سازگاری دارد. شما می‌خواهید اعلان مربوط به مصرف داروها را دریافت کنید چون تلفن هوشمند شما در دسترس نیست.

این‌ها بهترین برنامه های یادآور مصرف دارو برای اندروید و آی او اس هستند که همین حالا می‌توان آن را به صورت رایگان دانلود کرد. اما آیا نرم افزار دیگری را می‌شناسید که کارآمد باشد؟