با شستن ملحفه و روتختی

با شستن ملحفه و روتختی آرمان‌شهر قارچ ها و باکتری ها را تخریب کنید!

با شستن ملحفه و روتختی در زمان مقرر می‌توانید دنیای آرمانی میکروارگانیزم های خطرناک را تخریب کنید. اما چرا توجه چندانی به این موضوع نمی‌شود؟ زیرا هیچ یک از ما نمی‌دانیم که ملحفه و روتختی که بر روی آنها به خواب می‌رویم تا چه میزان محیطی ناسالم را شکل می‌دهند و با شستن ملحفه و روتختی تا چه حد به سلامت خود کمک می‌کنیم.

شستن ملحفه و روتختی برای انسانی که یک سوم عمر خود را در تماس نزدیک با آنها سپری می‌کند، می‌تواند از منظر بهداشت و سلامت اهمیت بالایی داشته باشد. هر شب که خسته هستید به روی تخت خود می‌خزید و تمام بدن شما در تماس با ملحفه و رو تختی قرار می‌گیرد، اینجا همان مکانی است که اگر به آن رسیدگی نشود تبدیل به تفرجگاه آرمانی باکتری ها، میکروب ها و قارچ های خطرناک خواهد شد. با شستن ملحفه و روتختی آرمان‌شهر میکروب ها را ویران کنید.

شستن ملحفه و روتختی موضوع خطیری است، زیرا تخت خواب هر انسانی دارای مخفیگاه های متعدد در لابلای تاخوردگی های ملحفه و روتختی است که ماوایی مناسب برای رشد انواع میکروب هاست. این موضوع در صورت عدم رسیدگی می تواند بستر ساز ابتلا انسان به بیماری های مختلف باشد.

با شستن ملحفه و روتختی به صورت هفتگی به جنگ باکتری ها بروید

کارشناسان عقیده دارند که شب‌ها به درون تخت‌هایی می‌خزیم و می‌خوابیم که می‌توان آنجا را دنیایی نامرئی از انواع قارچ ها و باکتری ها تصور کرد. هر انسان به طور متوسط ۸ ساعت از زمان خود در شبانه روز را در تخت خواب می‌گذراند و هم بستر شدن با موجودات این دنیای نامرئی می‌تواند مخاطرات بسیاری را برای او به همراه داشته باشد.

کارشناسان تاکید دارند که بمنظور پیشگیری از این امر و در جهت ویران ساخت بهشتی که میکروب ها و قارچ ها بر روی تخت خواب ما ساخته‌اند، می‌بایست شستن ملحفه و روتختی را جدی گرفته و هر هفته یک بار به شست و شوی آنها بپردازیم.

شاید باورش کمی سخت باشد، اما هر انسان به طور متوسط سالانه ۲۶ گالن عرق در تخت خواب خود تولید می‌کند و در صورتی که فرد در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب زندگی کند، این میزان حتی بیشتر هم می‌شود. ایجاد محیطی مرطوب در تخت خواب همان فضای ایده‌آلی است که قارچ ها در آن به تکثیر خود می‌پردازند.

تحقیقات اخیر در خصوص قارچ هایی که در تخت انسان زیست می‌کنند، حیرت‌آور است! بر اساس نتایج این پژوهش‌ها، هر بالش و یا متکایی که بیش از ۱ سال و نیم مورد استفاده بوده، می‌تواند ۴ تا ۱۷ گونه قارچ را در خود پرورش داده باشد.

البته این تنها تعریق انسان نیست که بسترساز رشد قارچ ها می‌شود، بلکه تخت خواب شما میزبان میکروب ها و باکتری‌هایی بیگانه‌ای است که شما از بیرون با خود به منزل می‌آورید. تماس روزانه شما با پسماندهای حیوانی، گرد و غبار، خاک و موارد متعدد دیگر امری بدیهی است و به یقین در جریان این تماس‌ها میکروب‌های مختلف را میزبانی کرده و با خود به منزل و تخت خوابتان خواهید برد. آنها در ملحفه و روتختی شما جا خوش می‌کنند و این در حالی‌ست که در طول شب شما در تماس بسیار نزدیک با آنها هستید. آنها در نزدیک ترین فاصله از صورت و دهان و بینی شما قرار دارند و به راحتی وارد بدن شما می‌شوند. با شستن ملحفه و روتختی به صورت هفتگی و منظم، خود را از خوابیدن در دنیای میکروب ها و قارچ ها معاف کنید.

پژوهشگران معتقدند در صورت عدم شست و شوی منظم ملحفه و روتختی خود، باید این حقیقت را بپذیرید که تماس با تخت خواب‌تان هیچ تفاوتی با تماس شما با مدفوع حیوانات ندارد! تنها تفاوت موضع در این است که شما نمی‌تواند میزان کثیف بودن تخت خود را ببینید. اگر قادر به این کار بودید، به یقین هر زمان که به تخت خواب خود نزدیک می‌شدید، با عصبانیت از خود و دیگران می‌پرسیدید که آیا قرار است من در این لجن‌زار بخوابم؟!