مقایسه فناوری شارژ سریع

مقایسه فناوری شارژ سریع گوشی های سامسونگ، اپل، هواوی و وان پلاس

هریک از کمپانی‌های مطرح تکنولوژی از فناوری مخصوص خود برای شارژ سریع پرچمداران و گوشی‌های بالارده‌شان استفاده می‌کنند، اما کدام یک سریع‌تر است؟ با انجام مقایسه فناوری شارژ سریع بین گوشی های تولیدکنندگان به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

به همان میزان که عمر باتری از اهمیت زیادی برخوردار است، سرعت شارژ شدن آن نیز مهم بوده و یکی از فاکتورهای کلیدی خرید یک تلفن هوشمند برشمرده می‌شود. اما امروزه دیگر نیازی به گذراندن مدت زمان زیادی برای شارژ باتری گوشی‌ها نیست و در صورتی که دارنده یک گوشی بالارده یا پرچمدار باشید، احتمالا تلفن هوشمندتان مجهز به فناوری شارژ سریع است. فناوری شارژ سریع زمان شارژ دیوایس‌ها را به نصف یا کمتر رسانده و راحتی بسیار زیادی را برای کاربران به ارمغان آورده است. هریک از تولیدکنندگان مطرح و بزرگ دنیای تکنولوژی از فناوری مخصوص خود برای شارژ سریع محصولاتشان استفاده می‌کنند و رقابت میان‌ آن‌ها برای ثبت رکورد جدیدی برای کوتاه‌ترین زمان شارژ دیوایس بسیار سنگین است. تمیز دادن تکنواوژی‌های مورد استفاده در گوشی‌ها از یکدیگر امری گیج‌کننده است، همان‌طور که سامسونگ از فناوری شارژ سریع Adaptive، وان پلاس از DashCharge، هواوی از SuperCharge، کوالکام از Quick Charge، موتورولا از Turbo Charge و اوپو از VOOC استفاده می‌کنند. اما کدام یک از این تکنولوژی‌ها عملکرد سریع‌تر و بهتری دارند؟

پیش‌تر جدولی از تست عمر باتری پرچمداران 2018 منتشر کرده بودیم و حالا نوبت به تست وارونه آن، یعنی مدت زمان شارژ شدن باتری پرچمداران رسیده است.

مقایسه فناوری شارژ سریع

مقایسه فناوری شارژ سریع سامسونگ، هواوی، نوکیا، اوپو، وان پلاس و موتورولا

با توجه به این جدول بلندبالا و مقایسه فناوری شارژ سریع کمپانی‌های مختلف، جایزه بهترین فناوری شارژ سریع به تکنولوژی SuperCharge هواوی می‌رسد. پس از هواوی، فناوری DashCharge وان پلاس قرار گرفته و رتبه سوم به کمپانی خواهر وان پلاس، یعنی اوپو با فناوری VOOC اختصاص یافته است. همان‌طور که در جدول نیز مشهود است، فناوری شارژ سریع سامسونگ نیز عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته، همان‌طور که باتری 4000 میلی‌آمپری گلکسی نوت 9 را در کمتر از دو ساعت به طور کامل شارژ می‌کند. موتورولا نیز با فناوری Turbo Charge خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کمپانی‌های سونی و اپل به دلیل عدم تعبیه شارژر و کابل شارژ سریع در جعبه محصولاتشان، در رتبه‌های آخر این جدول جای گرفته‌اند. بنابراین از آنجایی که تست سرعت شارژ گوشی‌ها با استفاده از شارژر و کابل اصلی آن‌ها انجام شده، این نتایج کاملا معقول و منطقی به نظر می‌رسند و سرعت شارژ آن‌ها قابل قیاس با سایر موبایل‌ها نیست.

با توجه به سرعت شارژ 44 میلی‌آمپر بر دقیقه که به نام هواوی ثبت شده، ما بسیار هیجان‌زده‌ایم تا نتیجه تست سرعت شارژ هواوی میت 20 پرو را مشاهده کنیم. گرچه باتری این گوشی 4200 میلی‌آمپر گنجایش دارد، ولی گفته می‌شود شارژر آن 40 واتی خواهد بود. با این وجود همچنان امیدواریم شایعات به واقعیت نپیوندند و رکورد سرعت شارژ برای بار دیگر شکسته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همشون بالاخره قطع میشن

  2. این فست شارژا خیلی عمرشون کمه واقعا امتحان کردم ک میگم اونیکی ها با دوام ترن

  3. مال سامسونگ خیلی سریعه من امتحان کردم