بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو (Bugatti Divo)؛ هایپرکار 5 میلیون یورویی با قدرت 1479 اسب بخار

بوگاتی دیوو (Bugatti Divo) به صورت رسمی رونمایی شد. این هایپرکار خارق‌العاده دارای قدرت 1479 اسب بخار و قیمت 5 میلیون یورو است و تنها در تعداد 40 دستگاه تولید می‌شود.

سرانجام کمپانی بوگاتی به صورت رسمی از سوپر اسپورت جدید خود با نام دیوو رونمایی کرد. این خودرو که در کالیفرنیای آمریکا رونمایی شده به یاد آلبرت دیوو، راننده فرانسوی مسابقات اتومبیل‌رانی در دهه 20 میلادی نام‌گذاری شده است. بوگاتی دیوو تنها در تعداد محدود 40 دستگاه ساخته خواهد شد که همه‌ی این 40 دستگاه از قبل پیش فروش شده است.

بوگاتی دیوو

استفان وینکلمن (Stephan Winkelmann)، رئیس شرکت بوگاتی در جریان مراسم رونمایی از Divo گفت:

مشتریان و طرفداران ما منتظر یک اتومبیل خاص بودند که بهتر و جذاب‌تر از شیرون باشد. ما بسیار مشتاق بودیم که چنین پروژه‌ای را به واقعیت برسانیم و اکنون خوشحالیم که بوگاتی دیوو را به شما معرفی می‌کنیم.

در بوگاتی Divo توجه ویژه‌ای به مساله آیرودینامیک شده و این خودرو از آیرودینامیک بهتری نسبت به شیرون (Bugatti Chiron) برخوردار بوده و از قطعات شکسته و صاف بیشتری در این هایپرکار استفاده شده است. نمای روبروی خودرو جدید شده و ورودی‌های هوای خیره‌کننده و چراغ‌های LED باریک در آن به چشم می‌خورند. اسپویلرهای جدید دیوو نیز باعث می‌شوند وزن بیشتری به اندازه 90 کیلوگرم نسبت به شیرون به صورت عمودی به خودرو وارد شود. بر روی سقف خودرو نیز یک کانال هوا تعبیه شده و اسپویلر عقب 23 درصد عریض‌تر از قبل شده است. این موضوع باعث بهبود داون فورس و کارایی خودرو شده و عملکرد ترمز هوا را بهتر می‌کند. طراحی چراغ‌ها هم کاملا جدید شده و از فناوری OLED و سه بعدی در چراغ‌های عقب استفاده شده است.

بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو از پیشرانه‌ی آشنای 8 لیتری 16 سیلندر با قدرت 1479 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر بهره می‌برد که مشابه آن در بوگاتی شیرون نیز استفاده شده بود و قدرت تولیدی توسط این پیشرانه قدرتمند توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. بنا بر ادعای بوگاتی، دیوو می‌تواند در مدت 2.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز حدود 380 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

استفاده از چراغ‌های سبک، پوشش فیبر کربنی و کاهش استفاده از عایق صدا باعث شده وزن خودرو 35 کیلوگرم سبک‌تر شود. در داخل کابین بوگاتی دیوو شاهد استفاده از داشبورد مات کربنی با صندلی‌های آلکانترای خاکستری هستیم. این صندلی‌ها پشتیبانی بیشتری را از سرنشینان ارائه می‌کند و بالشتک‌های بزرگ‌تر آن آسایش و راحتی بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بوگاتی دیوو

در مجموع نمی‌توان بوگاتی دیوو را خودروی کاملا متفاوتی نسبت به شیرون دانست. هر چند که کمپانی بوگاتی مدعی شده دیوو فقط یک شیرون با یک کلاه جدید بر روی آن نیست، اما شباهت‌های زیادی از نظر المان‌های طراحی و حتی پیشرانه بین آنها دیده می‌شود. به نظر می‌رسد بوگاتی سعی کرده دیوو را با طراحی زیباتر، ایرودینامیک بهبود یافته و توان فنی ارتقا یافته برای مشتریان خاص خود عرضه کند.

همان‌طور که گفته شد، بوگاتی دیوو تنها در تعداد 40 دستگاه تولید می‌شود که همه آن‌ها با قیمت 5 میلیون یورو از قبل به فروش رسید‌ه‌اند. این هایپرکار خاص با رنگ نقره‌ای تیتانیومی و آبی اسپورت تولید و عرضه می‌شود.

گالری عکس های  بوگاتی دیوو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود😣

  2. پراید سبک‌تره خو!!!

  3. البته توی جاده های ایران دوام نمیاره

  4. این عجب چیزیههه لامصب

  5. با 5 میلیون تومن اونا چی میخری
    و با 5 میلیارد تومن ما هی چی میخری
    این تفاوته

  6. قد بالای تو رعنا رو بنازم