HP SlateBook X2 و Split X2 : انتخاب با شماست ويندوز يا اندرويد هردو در يک دستگاه

شاید ایسوس بیش از همه به تبلت با قابلیت اتصال داک فیزیکی صفحه کلید توجه داشته باشد؛ اما امروز HP نیز با معرفی SlateBook X2 و Split x2 نشان داد که به این نوع از ابزارها علاقه دارد. در این ابزارها صفحه نمایش از صفحه کلید جدا می‌شود تا نقش یک تبلت مستقل را ایفا کند. تبلت SlateBook این شرکت اولین محصول با پردازنده تگرا 4 انویدیا نیز محسوب می‌شود.

دو ابزار SlateBook X2 و Split X2 مجهز به صفحه نمایش لمسی هستند. SlateBook x2 مجهز به صفحه نمایش 10 اینچ و سیستم‌عامل اندروید و Split x2 نیز یک تبلت ارزان قیمت ویندوز 8 با پردازنده اینتل است.

SlateBook x2 مجهز به اندروید 4.2.2 است و 479.99 دلار قیمت دارد. ظاهرا این تبلت تبدیل شدنی اولین محصول مجهز به پردازنده تگرا 4 انویدیا است. صفحه نمایش 10.2 اینچ این تبلت دارای رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و شدت روشنایی مناسب، 400 نیت است. از آنجایی که صفحه نمایش این تبلت از نوع IPS LCD است احتمالا زاویه دید بسیار خوبی نیز خواهد داشت.

{photo}92/02/25/hp-SlateBook-X2-1{/photo}

SlateBook x2 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است که از طریق درگاه میکروSD امکان افزایش آن نیز وجود دارد. این تبلت همچنین مجهز به 2 گیگابایت حافظه رم است و اگر بخواهید آن را با صفحه کلید فیزیکی تهیه کنید باید حدود 500 هزینه نمایید. البته اچ‌پی فقط برای مدت کوتاهی این قیمت گذاری را خواهد داشت و احتمالا پس از آن قیمت تبلت با داک فیزیکی به نزدیک 600 دلار خواهد رسید. داک صفحه کلید این تبلت دارای باتری داخلی است و علاوه بر آن 2 درگاه USB، یک اسلات SD Card و خروجی HDMI را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

{photo}92/02/25/hp-SlateBook-X2-2{/photo}

اما اگر به دنبال کامپیوتر ویندوز 8‌ای باشید، می‌توانید Split X2 را با همان شکل ظاهری SlateBook x2 تهیه کنید. Split x2 مجهز به یک پردازنده Core i3 یا Core i5 اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم و یک دیسک سخت 500 گیگابایتی است. این دیسک سخت در دل داک صفحه کلید جای داده شده اما یک SSD نیز در داخل خود صفحه نمایش یا در واقع تبلت وجود دارد.

صفحه نمایش 13.3 اینچ تبلت SlateBook x2 دارای رزولوشن 1366 در 768 پیکسل و وزن آن 2.1 کیلوگرم است. طول عمر باتری این ابزار نیز از اولترابوک‌های رایج بازار کمتر پیش‌بینی می‌شود.


منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*