ماشین خودران اپل

ماشین خودران اپل در یک بزرگراه دچار سانحه شد

مطابق با یک گزارش تازه، هفته گذشته ماشین خودران اپل در یک بزرگراه دچار سانحه شده است. به نظر می‌رسد این اتفاق زمانی رخ داده است که اتومبیل اپل، سرعت خود را به خاطر ترافیک کاهش داده بود.

با اینکه هنوز هیچ چیزی به صورت رسمی توسط اهالی کوپرتینو تایید نشده است، ولی ظاهرا مهندسان اپل در حال آزمایش فناوری خودران خود هستند. حالا نیز نخستین گزارش در مورد ماشین خودران اپل منتشر شده که نشان می‌دهد ماه گذشته میلادی، یکی از اتومبیل‌های خودمختار این شرکت در نزدیکی مقر اپل در سیلیکون ولی، از پشت تصادف کرده است.

تا کنون اپل هیچ گزارشی در مورد این پروژه منتشر نکرده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که حداقل 5 هزار کارمند مشغول توسعه این پروژه هستند. به نظر می‌رسد اپل در حال طراحی بردهای مدار چاپی بوده و از یک «چیپ اختصاصی» برای ماشین های خودران خود استفاده خواهد کرد.

اما در مورد تصادف، یکی از ماشین‌های تست لکسوس RX 450h شرکت اپل در تصادف 24 آگوست (2 شهریور) درگیر بوده است. ظاهرا در آن زمان، خودروی در حال حرکت در بزرگراه لاورنس در شهر سانی‌ویل (در نزدیکی کالیفرنیا) روی حالت خودران تنظیم شده بود و با سرعتی کمتر از 1 مایل بر ساعت در حال حرکت بود که یک دستگاه نیسان Leaf 2016 با سرعت 15 مایل بر ساعت (24 کیلومتر بر ساعت) از پشت با آن برخورد می‌کند.

این اتفاق حدودا ساعت 3 بعد از ظهر و زمانی رخ داده است که ماشین خودران اپل به خاطر ترافیک، سرعت خود را کاهش داده بود و قصد داشت مجددا حرکت خود را آغاز کند. گفته می‌شود هر دو خودرو خسارت دیدند، اما کسی مصدوم نشده بود. به علاوه، مطابق با قانون، ظاهرا حتی با وجود خودران بودن این اتومبیل هم یک نفر پشت فرمان بوده است.

یکی از سخنگویان اپل، بایگانی کردن اطلاعات مربوط به این تصادف را تایید کرده، اما اطلاعات بیشتری را در مورد تصادف منتشر نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. اپل قاتل نشی صلواتت

  2. اصلا نمیشه به هوش مصنوعی اعتماد کرد
    ممکنه یکی بیاد هکش کنه بعد ماشین بره تو پیاده رو همه رو زیر بگیره

  3. مگه نگفته بودن این ماشین خودران ها یه راننده هم دارن که در مواقع ضروری خودش فرمانه بگیره دستش

  4. اپل چه به ماشین ساختن

  5. خب تست اولیه بوده چیزی ک نشده