لینک نوفالو

لینک نوفالو و اهمیت آن در سئو سایت

لینک نوفالو عبارتی است که احتمالا در زمان تلاش برای آشنایی با مفاهیم سئو سایت با آن برخورد کرده‌اید. لینک ها اهمیت بسیاری در سئو سایت داشته و لینک nofollow یا نوفالو ، یکی از مهمترین آنهاست.

در مطلب سئو سایت به زبانی ساده اعلام کردیم تنها بخشی از الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل برای ما مشخص است. یکی از این موارد، سیستم لینک‌دهی محسوب می‌شود. گوگل به صورت عمومی بیان کرده یکی از فاکتورهای آن برای امتیازدهی به وب سایت‌ها، نحوه لینک‌دهی درون و بیرونی آن‌ها است. از آنجایی که فارغ از مسائل سئو سایت، دادن لینک به آدرس‌های اینترنتی مختلف بخشی جدانشدنی از تولید محتوا است، استفاده از لینک نوفالو اهمیت پیدا می‌کند.

انواع لینک‌ها در سئو سایت

در یک دسته‌بندی ساده، می‌توان لینک‌ها را به دو دسته‌بندی داخلی و خارجی تقسیم کرد. لینک‌های داخلی مواردی هستند که کلمه و یا عبارتی درون یک مطلب وب سایتتان را به مطلب دیگری از همین وب سایت متصل می‌کنند. به عبارت دیگر، درون یکی از مطالب وب سایت خود، هایپرلینکی از یکی دیگر از مطالبمان قرار می‌دهیم. لینک نوفالو یا nofollow معمولا برای این دسته‌بندی استفاده نمی‌شود.

لینک نوفالو

اما لینک‌های خارجی مواردی هستند که بخشی از یک مطلب وب سایت شما را به صفحه‌ای از یک وب سایت دیگر متصل می‌کنند. لینک نوفالو در اینجا کاربرد زیادی داشته و باید در زمان صحیح به منظور کسب امتیاز مناسب از گوگل، از آن استفاده کرد.

بررسی لینک نوفالو (nofollow)

نوفالو یک مشخصه بوده و در زبان نشانه‌گذاری اچ تی ام ال، تشریحی خاص برای تگ a است. در اچ تی ام ال، هر بخش (در پشت پرده) مطلب درون قسمتی خاص قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه یک پاراگراف درون یک تگ p و یک لینک درون تگ a قرار خواهد گرفت. حال به وسیله مشخصه‌ها یا همان اتریبیوت‌ها، صفت‌هایی را به این تگ‌ها نسبت می‌دهیم.

لینک نوفالو

هدف از قرار دادن مشخصه نوفالو یا همان “nofollow” در تگ a، درخواست از گوگل برای عدم توجه به این لینک است. همانطور که گفتیم، ربات‌های موتورهای جستجو، نحوه لینک‌دهی درون یک مطلب را به خوبی بررسی کرده و در زمان تحلیل پست تازه منتشر شده، به هر لینکی که در مسیر برخورد کنند وارد می‌شوند. پس آدرس‌های اینترنتی داخلی یا خارجی که درون مطالبتان قرار می‌دهید، در نحوه رتبه‌بندی آن‌ها داخل موتور جستجو گوگل تاثیر خواهند داشت. اما nofollow نشان می‌دهد ربات‌ها نباید این لینک را دنبال کرده و رتبه‌بندی پیوند هدف نمی‌بایست در نحوه ایندکس کردن تاثیر بگذارد. تگ a زیر را در نظر بگیرید:

<a href=”http://gadgetnews.net” rel=”nofollow”>Google</a>

در اینجا، عبارت یا کلمه‌ای درون یک مطلب وب سایت شما به آدرس gadgetnews.net پیوند داده شده است، اما تاکید شده ربات‌ها نباید آن را برای ارزیابی امتیاز مطلب دنبال کنند. این همان جایی است که تضاد بین تولید محتوا و سئو سایت پدید می‌آید. همیشه دلیل قرار دادن لینک درون یک مطلب، کمک به افزایش رتبه آن در گوگل نیست، بلکه احتمالا تصمیم دارید کاربران را به یک آدرس اینترنتی خاص هدایت کنید. اما از طرفی می‌دانیم ربا‌ت‌ها هر لینکی را درون مطالبتان دنبال خواهند کرد. به وسیله لینک نوفالو در این زمینه استثنا قائل خواهیم شد.

لینک نوفالو

در برابر لینک نوفالو لینک دوفالو (dofollow) قرار می‌گیرد. در اینجا از ربات‌های موتور جستجو خواسته می‌شود هایپرلینک را دنبال کنند. تگ a زیر چنین مفهومی دارد:

<a href=”http://gadgetnews.net”>Google</a>

همانطور که می‌بینید، برخلاف لینک نوفالو در اینجا نیازی به قرار دادن یک اتریبیوت خاص نیست، پس هر لینک به صورت پیش‌فرض دوفالو بوده و ربات‌ها می‌بایست آن را دنبال کنند، مگر این که با قرار دادن نوفالو خلاف آن را از خزنده‌های موتور جستجوی گوگل درخواست کنید.

تاثیر لینک نوفالو در امتیازدهی صفر نیست!

گوگل تصریح کرده با وجود نوفالو کردن یک لینک، آن همچنان به عنوان یک هایپرلینک خارجی در امتیازدهی به مطلب تاثیرگذار خواهد بود، اما این امتیاز بسته به محل قرارگیری هایپرلینک متفاوت است. اگر لینک نوفالو در انتهای مطلب قرار بگیرد، کمترین میزان تاثیر ممکن را خواهد داشت. پس برای جلوگیری از تاثیر گذاشتن آدرس اینترنتی که درون یک مطلب وب سایت خود قرار داده‌اید، همه نکات را در نظر بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*