بکاپ گرفتن از آیفون

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون در چند گام ساده

بکاپ گرفتن از آیفون یکی از موضوعاتی است که صاحبان گوشی های اپل باید با نحوه انجام آن آشنا باشند. در ادامه، روش بکاپ گرفتن از آیفون را در کنار یکدیگر خواهیم آموخت.

هر کاربری اطلاعات مهمی همچون تصاویر، دفترچه مخاطبان، بوکمارک‌ها و کلمه‌های عبور را ذخیره می‌کند. لازم است شما در جایی دیگر یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات حیاتی را داشته باشید تا در صورت سرقت شدن گوشی، آسیب دیدن یا تعمیر آن، نگرانی برای از دست رفتن اطلاعات وجود نداشته باشد. علاوه بر این، به‌روز نگه داشتن این اطلاعات نیز اهمیت بسیاری دارد. برای بکاپ گرفتن از آیفون راه‌های بسیاری وجود دارد، اما بهترین روش، استفاده از دستورالعمل خود اپل است.

برای این کار، دو روش کلی وجود دارد و کاربران می‌توانند از طریق iCloud اطلاعات خود را روی سرورهای اپل ذخیره کنند. ذخیره اطلاعات روی کامپیوتر به کمک iTunes نیز راه دیگری است که می‌توان از آن استفاده کرد. در ادامه، هر دو راه را تشریح خواهیم کرد.

آموزش بکاپ گرفتن از آیفون

روش اول؛ بکاپ گرفتن از آیفون با استفاده از iCloud

این احتمال وجود دارد که پیش از این، اطلاعات شما روی سرورهای iCloud ذخیره شده باشد؛ حتی در صورتی که از آن خبر نداشته باشید. اما برای اطمینان از فعال بودن این قابلیت، ابتدا وارد تنظیمات شده و اسم خود را لمس کنید؛ سپس روی iCloud ضربه زده و بعد از ورود iCloud Backup، روی دکمه تغییر وضعیت (در صورت خاموش بودن) ضربه بزنید.

این کار، بکاپ خودکار از آیفون را زمانی که مشغول استفاده از آن نیستید اما گوشی در حال شارژ بوده و به شبکه وای فای هم متصل شده است، فعال می‌کند. اگر می‌خواهید بلافاصله بعد از روشن کردن “iCloud Backup” اطلاعات شما ذخیره شود، گزینه “Back Up Now” را مطابق با تصویر ضمیمه‌شده انتخاب کنید. زمانی که عملیات تهیه نسخه پشتیبان کامل شد، زیر دکمه “Back Up Now” اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ را مشاهده خواهید کرد.

بکاپ گرفتن از آیفون

هر حساب کاربری اپل، 5 گیگابایت فضای iCloud را به صورت رایگان دریافت می‌کند. برای برخورداری از فضای بیشتر باید مبلغی را به صورت ماهیانه پرداخت کرد که این هزینه به میزان فضای مورد نیاز شما بستگی دارد. کاربران کشور آمریکا می‌توانند یکی از این سه طرح را انتخاب کنند:

  • 50 گیگابایت برای ماهیانه 0.99 دلار
  • 200 گیگابایت برای ماهیانه 2.99 دلار
  • 2 ترابایت برای ماهیانه 9.99 دلار

گزینه‌هایی که در تصویر زیر می‌بینید، مشخص می‌کنند که چه چیزی به iCloud برود:

بکاپ گرفتن از آیفون

اما بکاپ iCloud شامل چه چیزهایی می‌شود؟ برای دریافت پاسخ این سوال، بهتر است لیست زیر را مطالعه کنید:

  • داده‌های اپلیکیشن ها: فایل‌هایی که اپلیکیشن های شما (شامل نرم افزارهای شخص ثالث هم می‌شود) دانلود کرده‌ یا در طول استفاده ذخیره کرده‌اند.
  • بکاپ‌های اپل واچ
  • تنظیمات: چیزهایی مثل تنظیمات زبان و منطقه، هشدار ساعت، چیدمان اپلیکیشن های هوم اسکرین، شدت روشنایی صفحه نمایش و بیشتر. تنظیمات اعمال‌شده مربوط به دستگاه‌های HomeKit نیز به همان شکل ذخیره خواهند شد.
  • تاریخچه تماس، iMessage، پیامک و MMS
  • تصاویر و ویدیوها: ویدیوها و تصاویری که در اپلیکیشن Photos هستند.
  • تاریخچه خرید: خرید از سرویس‌‌های اپل مثل موسیقی، فیلم، سریال‌های تلویزیونی، اپلیکیشن ها و کتاب‌ها. این بکاپ تنها لیست خریدهای شما را شامل شده و خود فایل‌ها ذخیره نخواهند شد. با این حال، بعد از بازگردانی بکاپ می‌توانید آنها را دانلود کنید.
  • رینگتون‌ها

شاید برخی اطلاعات مهم در این لیست نباشند چرا که پیش‌تر در iCloud هستند. از جمله این اطلاعات می‌توان به دفترچه مخاطبان، تقویم، بوک‌مارک‌های سافاری، یادداشت‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته اشاره کرد. اطلاعات اپل پی، Face ID و Touch ID در این فضا ذخیره نخواهند شد.

در صورت تمایل برای ذخیره کلمات عبور شبکه‌های وای فای، اطلاعات ورود به سایت‌ها و مشخصات کارت‌های اعتباری در iCloud، باید گزینه Keychain را در iCloud فعال کرد.

استفاده از Messages در iCloud و iCloud Photo Library

کاربران می‌توانند با حذف تصاویر از فرآیند بکاپ و روشن کردن گزینه iCloud Photo Library، از برخی از قابلیت‌های اضافی برخوردار شوند. در منوی iCloud، روی Photos ضربه زده و سپس iCloud Photo Library را انتخاب کنید. این حالت، زمانی که گوشی شما به شبکه وای فای متصل شده و مشغول استفاده از آن نباشید، تمام ویدیوها و تصاویر را با iCloud همگام‌سازی خواهد کرد. همچنین بکاپ‌های شما علاوه بر قرار داشتن در فضایی مطمئن، حجم بسیار کمتری نیز خواهند داشت.

مشابه همین روش برای پیام‌های متنی، کاربران می‌توانند با روشن کردن “Messages” در منوی iCloud، آنها را در این فضا ذخیره کنند. این کار در صورتی که آن را قبلا انجام نداده باشید، باعث می‌شود فعال‌سازی دومرحله‌ای را فعال کنید. روشن کردن iCloud برای پیام‌ها، پیام‌های متنی (SMS و Messages) را روی iCloud ذخیره کرده و به شما اجازه می‌دهد آنها را میان دستگاه‌های در حال استفاده خود، همگام کنید. به علاوه، با این کار قادر خواهید بود که گفتگویی مشخص را روی تمام دستگاه‌ها داشته باشید. به بیان دیگر، زمانی که شما یک پیام یا کل گفتگوی خود با شخصی خاص را حذف می‌کنید، این پیام از تمام دستگاه‌های شما حذف خواهد شد.

بکاپ گرفتن از آیفون

روش دوم؛ بکاپ گرفتن از آیفون با استفاده از iTunes

اگر برای بکاپ گرفتن از آیفون به سرورهای ابری اعتماد نداشته و ترجیح می‌دهید اطلاعات را روی سیستم خود ذخیره کنید، استفاده از iTunes می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر از کاربران لپ تاپ ها یا کامپیوترهای اپل باشید، این نرم افزار به صورت پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده است؛ در غیر این صورت باید نرم افزار مربوطه را نصب کنید. بعد از نصب iTunes و ورود به حساب کاربری، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • با استفاده از کابل لایتنینگ، آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید.
  • اگر این نخستین باری است که آیفون خود را به کامپیوتر وصل می‌کنید، پیغام “?Trust this computer” برای اطمینان از سیستم مورد نظر نمایش داده خواهد شد. روی Trust کلیک کنید.
  • مطابق با تصویر ضمیمه‌شده، روی عکس گوشی آیفون کلیک کنید:

بکاپ گرفتن از آیفون

  • Summary را انتخاب کنید.
  • روی Back Up Now کلیک کنید تا اولین بکاپ ایجاد شود. در بالای صفحه، پروسه انجام کار نمایش داده می‌شود.

بکاپ گرفتن از آیفون

اگر می‌خواهید عملیات بکاپ گرفتن از آیفون ، زمانی که گوشی را به کامپیوتر متصل می‌کنید به صورت خودکار انجام شود، باید گزینه This Computer را از بخش Automatically Back Up انتخاب کرد. در پایان، روی Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

بکاپ گرفتن از آیفون

لازم به ذکر است در صورت فعال کردن این حالت، دیگر عملیات بکاپ‌گیری توسط iCloud به صورت اتوماتیک انجام نخواهد شد. در واقع، تنها از یکی از این گزینه‌ها می‌توان برای بکاپ‌گیری خودکار استفاده کرد.

گزینه Encrypt iPhone backup چه کاری انجام می‌دهد؟

احتمالا پایین‌تر از This Computer، متوجه این گزینه شده باشید. در صورت انتخاب کردن این گزینه، فایل بکاپ با کلمه عبوری که پیش‌تر انتخاب کرده‌اید، رمزگذاری خواهد شد. به یاد داشته باشید که در صورت فراموش کردن master password، هیچ راهی برای بازیابی آن وجود ندارد. کاربران تنها قادر به ریست کردن آن و دریافت یک بکاپ رمزگذاری‌شده هستند. بکاپ‌های iCloud شما به وسیله اطلاعات ورود Apple ID حفاظت شده‌اند و کلمات عبور را به صورت پیش‌فرض ذخیره خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام من با آیتونز از آیفون ایکس بکاپ دارم ولی روی آیفون ۶ اس بازگردانی نمیشه ، چرا؟؟ ورژن آی او اس هم یکیه

  2. ممنون جالب بود
    ولی خب بلد بودم یه روششو