خرید آیفون 8

6 دلیل برای خرید آیفون 8 به جای آیفون 10 اس

آیفون ۸ (Apple iPhone 8) نسخه مقرون‌به‌صرفه گوشی های 2017 اپل است. در این بخش قصد داریم 6 دلیلی که خرید آیفون 8 به جای آیفون 10 اس (Apple iPhone XS) را توجیه می‌کند، بررسی کنیم.

اپل در رویداد هفته گذشته از نسل جدید تلفن های هوشمند خود پرده برداشت، اما هم‌چنان محصولات قدیمی‌تر این شرکت ویژگی‌هایی دارند که می‌توان آنها را دوست داشت؛ خصوصا اینکه حالا قیمت آنها کاهش یافته است.

بعد از معرفی گوشی های آیفون ایکس آر، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس در روز چهارشنبه، اپل قیمت برخی از محصولات قدیمی خود را کاهش داد. در حالی که برای خرید گران‌ترین مدل آیفون باید 1100 دلار بپردازید، اما آیفون 8 با قیمت معقول‌تر 600 دلار عرضه می‌شود.

قیمت تنها ویژگی دوست‌داشتنی این گوشی نیست چرا که مشخصات فنی و قدرت پردازشی iPhone 8 توانایی رقابت با محصولات 2018 این شرکت را دارد. در ادامه، دلایلی که خرید آیفون 8 را به جای نسل جدید توجیه می‌کند، زیر ذره‌بین خواهیم برد.

دلایل خرید آیفون 8 به جای آیفون XS

400 دلار قیمت کمتر

خرید آیفون 8

دلایل خود را برای خرید آیفون 8 به جای نسل جدید، با قیمت آغاز می‌کنیم. اگر به دنبال خرید یک موبایل مقرون‌به‌صرفه با مشخصات فنی به‌روز هستید، آیفون 8 با قیمت پایه 599 دلار می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته، اگر نیاز به حافظه داخلی بالاتری دارید، باید پول بیشتری پرداخت کنید.

در حالی که نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 599 دلار به فروش می‌رسد، نسخه 256 گیگابایتی این اسمارت فون، 749 دلار قیمت دارد.

به هر صورت، احتمالا این برچسب قیمت معقول‌تر از برچسب‌های قیمت هزار دلاری آیفون XS یا 1100 دلاری آیفون XS Max خواهد بود.

وزن و ضخامت پایین‌تر

خرید آیفون 8

تمام کاربران به دنبال گوشی ها سبک و باریک نیستند؛ ولی اگر این موارد از اولویت‌های شما هستند، آیفون 8 بهترین گزینه خواهد بود.

آیفون 8:

  • وزن: 148 گرم
  • ضخامت: 7.3 میلی‌متر

آیفون ایکس اس:

  • وزن: 177 گرم
  • ضخامت: 7.7 میلی‌متر

مقاومت در برابر نفوذ آب و پشتیبانی از شارژ بی سیم

خرید آیفون 8

یکی دیگر از دلایل ما برای خرید آیفون 8 به جای آیفون های جدید، مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از شارژ وایرلس است. همانند گوشی هزار دلاری جدید اپل، آیفون 8 نیز از شارژرهای وایرلس با استاندارد Qi پشتیبانی کرده و می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد.

هرچند، آیفون XS مقاومت بالاتری دارد و به گفته اپل، این گوشی می‌تواند در همین زمان در عمق 2 متری آب مقاوم بماند.

وجود دکمه هوم و اسکنر اثر انگشت

خرید آیفون 8

اگرچه این از فناوری های جدید اپل نیست، اما تمام کاربرانی که از محصولات قبلی این شرکت استفاده کرده‌اند، از کلید فیزیکی هوم که اسکنر اثر انگشت در آن تعبیه شده باشد، استقبال خواهند کرد.

از سال گذشته و با معرفی آیفون X، سیستم تشخیص چهره Face ID اپل جایگزین کلید هوم و حسگر اثر انگشت شد. آیفون XS و نسخه گران‌تر مکس نیز از این فناوری جدید بهره می‌برند.

مجهز بودن به دوربین پیشرفته

خرید آیفون 8

برخی کاستی‌ها در سیستم دوربین آیفون 8 سبب شده است تا در این زمینه، آیفون XS به رقیبی قوی‌تر تبدیل شود. آیفون 8 فاقد حالت پرتره در بخش جلویی یا پشتی است؛ از ویژگی‌های جدیدتری مثل Animoji یا Memoji استفاده نمی‌کند و همچنین فاقد زوم دو مرحله‌ای اپتیکال است.

با در نظر گرفتن این موارد، می‌توان گفت آیفون 8 به دوربینی عالی مجهز شده است. اغلب مشخصه‌های دوربین جلویی این گوشی با آیفون 10 اس یکسان است و کاربران می‌توانند از دوربینی 7 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و توانایی فیلم‌برداری 1080p استفاده کنند.

قاب پشتی نیز میزبان همان سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با لنز زاویه عریض f/1.8 در آیفون XS است. از دیگر ویژگی‌های اصلی دوربین پشتی می‌توان به فلاش LED چهارگانه، امکان فیلم‌برداری ویدیوهای 4K و توانایی ثبت دامنه گسترده‌ای از رنگ‌ها اشاره کرد.

امکان به‌روزرسانی به آخرین نسخه از آی او اس

خرید آیفون 8

تمام گوشی های قدیمی‌تر اپل تا آیفون 5s، از امروز قادر به دریافت iOS 12 هستند. این یعنی آیفون 8 از سیستم عامل یکسان با آیفون ایکس اس برخوردار خواهد شد.

آی او اس 12 با برخی آپدیت‌های مخصوص دستگاه‌های قدیمی‌تر به دست کاربران می‌رسد که از جمله این موارد می‌توان به تقویت سرعت آیفون های قدیمی، تغییر در سیستم اعلان، اپلیکیشن واقعیت افزوده جدید و بیشتر اشاره کرد.

تصور می‌کنید به جز موارد مذکور، چه دلایلی دیگری می‌تواند خرید آیفون 8 به جای مدل‌های 2018 را توجیه کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هر مدلی یه نقص اساسی داره . در 8 دوربین ناقصه

  2. حتی با درآمد آمریکایی هم ۶۰۰ دلار پول زیادیه.

    انتظار داشتم XR با قیمت SE عرضه بشه.

    ولی مثل اینکه دیگه اپل خیلی کلفت شده.
    عیبی نداره هر طلوعی غروبی هم داره.
    نوکیا ۲۵ سال برترین شرکت مخابراتی جهان بود و فقط موتورلا توان رقابت باهش رو داشت. هیچ وقت خواب گمنامی رو نمیدید، همین اپل کله پاش کرد .
    نوبت اپل هم میرسه.

  3. ایفون 10 اس چیه اسم درست بگید خوب ایکس اس هست

  4. و 1 دلیل برای نخرید گوشی…قیمت وحشتناک ارز😔