مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس

مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس ؛ کدام گوشی پیشرو نوآوری است؟

مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس به شما نشان می‌دهد که کدام گوشی پرچمدار در ارائه نوآوری پیشرو است؟ در ادامه قصد داریم آیفون XS Max را با هواوی P20 Pro مقایسه کنیم.

اپل به تازگی آیفون های جدید خود را معرفی کرده است که نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت‌هایی داشته، ولی در این بررسی قصد داریم دستاوردهای جدید این شرکت در گوشی آیفون XS Max را با پرچمدار فعلی هواوی یعنی Huawei P20 Pro در بخش‌های مختلف مقایسه کنیم. در ادامه با مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس همراه باشید.

مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس

دوربین برتر

دوربین HUAWEI P20 Pro به عنوان گوشی هوشمندی که اوایل امسال معرفی شد، جایگاه برتر خود را نسبت به سایر پرچمداران حفظ کرده است. هواوی پی ۲۰ پرو از یک سنسور 40 مگاپیکسلی RGB، سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم و سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو بهره‌مند شده است. HUAWEI P20 Pro به عنوان تنها گوشی هوشمند موجود در بازار که به ترکیب دوربین سه تایی مجهز شده، مجموعه‌ای از لنزها و سنسورها را در خود جا داده که با ثبت تصاویری که با برخی از بهترین دوربین‌های DSLR بدون آینه موجود در بازار قابل مقایسه است، با این محصولات رقابت می‌کند.

علاوه بر این، پی 20 پرو به دوربین جلویی 24 مگاپیکسلی مجهز شده که ثابت کرده دوربین سلفی قدرتمندی بوده و به گزینه محبوب کاربران بدل شده است.

در مقام مقایسه، iPhone XS Max اپل از دوربین‌های پشتی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین جلویی 7 مگاپیکسلی TrueDepth بهره می‌برد. این امر به معنای آن است که هم دوربین پشتی و هم دوربین جلویی در HUAWEI P20 Pro می‌توانند تصاویری با رزولوشن بالاتر در مقایسه با آیفون جدید اپل تولید کنند. سخت افزار دوربین در آیفون ایکس اس مکس نیز تقریبا مشابه با ترکیبی است که در آیفون 10 شاهد بوده‌ایم.

مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس

علاوه بر این، هواوی پی 20 پرو از بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری، بزرگنمایی هیبریدی 5 برابری و بزرگنمایی دیجیتالی 10 برابری پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که آیفون ایکس اس مکس تنها از بزرگنمایی 2 برابری اپتیکال و 10 برابری دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، در صورتی که بزرگنمایی یک صحنه یا سوژه را در نظر داشته باشید، HUAWEI P20 Pro جزئیات بیشتری را در تصاویر به ثبت رسانده و می‌تواند بزرگنمایی اپتیکال بیشتری را در مقایسه با iPhone XS Max داشته باشد.

هواوی پی ۲۰ پرو تنها گوشی هوشمند موجود در بازار است که از بزرگنمایی هیبریدی 5 برابری پشتیبانی می‌کند. امری که به این محصول اجازه می‌دهد از فواصل کانونی متفاوتی در لنزهای مختلف استفاده کرده و مجموعه‌ای از اطلاعات دقیق‌تر را در تصویر نهایی ادغام کرده و دست‌یابی به تصویری با کیفیت بالاتر را ممکن سازد.

قابلیت‌های توسعه یافته بر پایه هوش مصنوعی نیز به راهکاری مهم برای تمامی شرکت‌های برتر تبدیل شده‌اند. در این بین، اپل و هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگرچه هواوی از واحد پردازش عصبی و اپل از موتور عصبی به منظور بهبود کیفیت خروجی دوربین استفاده می‌کند، اما اپل تنها روی بهبود نحوه نمایش سوژه‌های انسانی تمرکز کرده ولی هواوی یک گام فراتر از این رفته است. HUAWEI P20 Pro نیاز کاربران را در جهت یادگیری تمام تنظیمات پیچیده دوربین رفع کرده که این امر در پرتو استفاده از قابلیت تشخیص صحنه با استفاده از هوش مصنوعی ممکن شده است. قابلیتی که امکان شناسایی بیش از 500 سناریو را در 19 دسته متفاوت دارد. به این ترتیب، HUAWEI P20 Pro به طور خودکار، پیکربندی لازم برای دست‌یابی به بهینه‌ترین تنظیم دوربین به منظور ثبت صحنه انجام می‌دهد.

رنگ‌بندی منحصر به فرد

هواوی پی 20 پرو در قالب تنوعی از رنگ‌ها شامل رنگ‌های ترکیبی که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند پیش روی مشتاقان قرار می‌گیرد. معروف‌ترین رنگ این محصول طیف رنگ بنفش موسوم به Twilight است. علاوه بر این، HUAWEI P20 Pro در رنگ‌های سیاه، آبی و صورتی نیز عرضه شده است اما تنوع رنگی به همین جا محدود نمی‌شود. هواوی به تازگی دو مدل از HUAWEI P20 Pro را با رنگ‌های ترکیبی که از آن‌ها با عنوان Pearl White یا سفید مرواریدی و Morpho Aurora یاد می‌شود عرضه کرده است. در کنار این موارد، هواوی دو مدل دیگر را نیز با بدنه ساخته شده از چرم طبیعی مشکی و قهوه‌ای در اختیار کاربران قرار داده است.

مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس

در طرف مقابل، آیفون XS Max در قالب رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری ارائه خواهد شد. اپل، گزینه‌های دیگری را نیز برای بخش رنگ‌بندی در نظر خواهد گرفت، اما این رنگ‌ها تنها برای مدل سطح پایین یعنی iPhone XR در دسترس خواهند بود. تمامی این گزینه‌ها (قرمز، زرد، سفید، مرجانی، سیاه و آبی) از طیف واحد رنگی بهره می‌برند. تصمیم اپل، کاربران را مجبور کرده تا از بین عملکرد و ظاهر، یکی را انتخاب کنند چرا که مدل کوچک تر در سری جدید محصولات اپل تنوع رنگی بالاتری دارد! موضوعی که کاربران نباید هیچ‌گاه هنگام خرید محصولی با چنین قیمت بالایی، به انجام آن مجبور شوند.

استفاده آسان از قابلیت‌های دو سیم کارتی

هواوی پی 20 پرو از ترکیب دو سیم کارت همزمان 4G با پشتیبانی از VoLTE (Dual VoLTE) استفاده می‌کند که نیازی به هیچ تنظیمات و پیکربندی، به جز وارد کردن سیم کارت در گوشی ندارد. iPhone XS Max نیز از این قابلیت بهره می‌برد اما پشتیبانی از این قابلیت، در بدو ورود به بازار انجام نشده و با گذشت زمان، در دسترس قرار خواهد گرفت. اپل وعده داده که به‌روزرسانی در آینده به منظور فعال کردن این قابلیت در دسترس خواهد بود اما باید زمان در دسترس قرار گرفتن این قابلیت اعلام شود.

کاربران کنجکاو، این متن را در وب‌سایت رسمی اپل مشاهده خواهند کرد:

eSIM از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزاری، امسال در دسترس قرار خواهد گرفت. استفاده از eSIM به پلن بی سیم سرویس‌دهی نیاز دارد، امری که ممکن است محدودیت‌هایی را در بحث جابه‌جایی میان سرویس‌دهندگان یا رومینگ، حتی پس از اتمام مدت قرارداد، به همراه داشته باشد. از طرف دیگر، تمامی اپراتورها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. استفاده از eSIM در آیفون ممکن است در صورت خرید این محصول از برخی اپراتورها، غیر فعال شود. جزئیات بیشتر را از اپراتور خود دریافت کنید.

مشابه با HUAWEI P20 Pro، محصول اپل یعنی iPhone XS Max هم امکان پشتیبانی از دو سیم کارت را فراهم می‌کند اما یکی از آن‌ها، eSIM است. eSIM در واقع سیم کارت ادغام شده‌ای است که برای فعال شدن، به سازگاری با قابلیت‌های ارائه شده توسط اپراتور نیاز دارد.

این امر، دو چالش را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اول اینکه تمامی اپراتورها از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند. کاربران باید برای استفاده از سرویس‌های یک اپراتور، درخواست کنند تا از مزایای فناوری eSIM بهره‌مند شوند. در این شرایط، وقتی کاربر از خدمات اپراتوری استفاده می‌کند که از این فناوری جدید سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند، مجبور به استفاده از خدمات اپراتوری دیگر یا پایان دادن به قرارداد فعلی با پرداخت هزینه خواهد شد. لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه در ایران از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند.

مقایسه هواوی پی 20 پرو با آیفون ایکس اس مکس

یکی دیگر از نکاتی که اپل در خصوص قابلیت‌های eSIM به آن اشاره نکرده موردی نظیر VoLTE است که در حال حاضر در دسترس نبوده و از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری فعال خواهد شد. به این ترتیب، حتی در صورتی که مشتریان، طرح‌های مناسب ارائه شده از سوی اپراتورها را خریداری کرده و iPhone XS Max را از اپراتوری که این خدمات را ارائه می‌دهد دریافت کنند، امکان استفاده کامل از تجربه بهره‌مندی از دو سیم کارت را در بدو کار نخواهند شد.

عملکرد بهتر باتری

کاربران به دستگاهی نیاز دارند که در تمام طول روز برای آن‌ها قابل استفاده بوده و آن‌ها را از کابل شارژ، بی‌نیاز کند. هواوی پی ۲۰ پرو از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که امکان استفاده را برای یک روز و نیم تا دو روز فراهم می‌کند. در صورتی که کاربر فراموش کند دستگاه خود را شب‌هنگام به شارژ وصل کند، همچنان شارژ کافی را برای فعالیت‌های روزمره خواهد داشت. HUAWEI P20 Pro از قابلیت HUAWEI SuperCharge نیز پشتیبانی می‌کند که شارژ شدن باتری را از صفر تا 58 درصد در مدت زمان نیم ساعت میسر می‌سازد. این عملکرد، سرعت بالاتر را در مقایسه با ادعای اپل که مدعی شده iPhone XS Max را می‌توان در همین مدت زمان تا 50 درصد شارژ کرد به همراه دارد.

اگرچه اپل توضیحاتی را در خصوص ظرفیت باتری آیفون ایکس اس مکس ارائه نکرده، اما مدعی شده امکان استفاده از باتری برای یک ساعت و نیم بیشتر از آنچه باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی iPhone X ارائه می‌دهد، وجود خواهد داشت.

خلاصه مشخصات فنی

گوشیهواوی پی 20 پروآیفون ایکس اس مکس
دوربین اصلیدوربین سه گانه با استاندارد Leicaترکیب دوربین دوگانه
لنزهای اصلی دوربین40 مگاپیکسلی آر جی بی، 20 مگاپیکسلی مونوکروم، 8 مگاپیکسلی تله فوتو12 مگاپیکسلی وایدانگل، 12 مگاپیکسلی تله فوتو
دیافراگم دوربین اصلیf/1.8 + f/1.6 + f/2.4f/1.8 + f/2.4
دوربین جلویی24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.07 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
بزرگنماییبزرگنمایی اپتیکال 3 برابری، بزرگنمایی هیبریدی 5 برابری، بزرگنمایی دیجیتالی 10 برابریبزرگنمایی اپتیکال 2 برابری، بزرگنمایی دیجیتالی 10 برابری
تراشهکایرین 970 هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی 12 هسته‌ایA12 Bionic شش هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی 4 هسته‌ای
رنگ‌بندیTwilight، مشکی، آبی (Midnight Blue)، طلایی، سفید مرواریدی، قهوه‌ای، Elegant Black و Morpho Auroraطلایی، نقره‌ای و خاکستری
باتری4000 میلی‌آمپرساعتیاعلام نشده
سنسور تشخیص اثر انگشتداردندارد
قیمت800 یوروشروع از 1249 یورو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. من از گوشیHuawel خیلی راضی هستم و مدل جدیدش رو خریدم گوشی جدیدم huawel بود ازش راضی بودم بعد این گوشیم رو huawel خریدم پی20پرو خیلی خوبه مخصوصا دوربینش عالی تا هرجا که بخواین نشون می ده

  2. این که میبینید هواوی گوشیاش خوبه و روز بروز بهتر میشه به خاطر سرمایه گذاری میلیارد دلاریش تو تحقیق و توسعه پس نمیتونیم بگیم چون چینیه جنس اشغالیه چون بهترین شرکت ها و بهترین مهندسا روی محصولای هواوی کار کردن بعدشم این که میبینید تو ایران جنس های چینی به درد نخوره به خاطره او تاجریه که رفته جنس آشغال و ارزون آورده. برسیم به اپل اپل همیشه به فکر سود زیاده و چون سیستم عامل سریع و بورسی داره به همین دلیل زیاد خودش رو به آب و آتیش نمیزنه تکنولوژی جدید به گوشی هاش اضافه کنه چون میدونه هرچی بسازه مردم میخرن

    • من از گوشیHuawel خیلی راضی هستم و مدل جدیدش رو خریدم گوشی جدیدم huawel بود ازش راضی بودم بعد این گوشیم رو huawel خریدم پی20پرو خیلی خوبه مخصوصا دوربینش عالی تا هرجا که بخواین نشون می ده

  3. منبه : سایت هوواوی !!!!!!

  4. روی کاغذ اپل خیلی عقب تره اما باید دید سرعت کدومشون بیشتره.
    هرچند الانش هم یه گوشی پرچمدار سه چهار سال پیش مثله ال‌جی وی ۱۰ یا سامسونگ اس ۶ یا امثالهم کارهای روزمره رو به خوبی انجام میدن.
    یه مزیت دیگه ای که اپل داره قدرت تبلیغات و سرمایه اجتماعیشه. که اون هم سال به سال کمتر میشه

    • روی کاغذ و غیرکاغذ نداره شما هم یه چیز یاد گرفتی برو عکسای این گوشیو با ایفون ایکس اس مقایسه کن تا بفهمی کدوم سره توی بنچ مارکا هم رتبه بهتری آورده در ضمن سرمایه گذاری هواوی روی هوش مصنوعی باعث شده که تو خیلی چیزا از آیفون جلو بیفته

  5. اپل فقط و فقط پول مارکه این اپلی که میبینید سنگین ترین گوشی سال شد عزیزان من تنها خوبی که اپل داره برای پز دادن و هیچی نداره هوآوی داره در تکنولوژی رکورد میزنه
    چون هوآوی پورشه دیزاین یکی از بهترین گوشی های جهانه و میتونه یک ماشین رو حتی تسلا رو کنترل کنه اگه فیلمش رو دیده باشین
    هوآوی از لحاظ امنیتی یکی از قوی ترین شرکت ها است چون در گوشی هوآوی پورشه دیزاین و هوآوی پی 20 اسکنر عنبیه و اسکنر چهره داره.هو آوی از تراشه جدید خودش پرده برداشت که تراشه A12 اپل در برابر اش هیچی نیست.و……بخدا اپل هیچ کدوم از این مشخصات رو نداره .فقط و فقط پول مارکه.اپل یه شرکت دزده
    دزدی که مشخصات گوشی هاش در حد الجی و سامسونگ و با قیمت های چند صد هزار برابر میفروشه
    کسانی که از اپل طرفداری میکنین مشخصات هوآوی رو بخونین بعد ضر بزنین.

  6. ایفون پول نداشته هاشو میخوره درسته؟؟

  7. با اینکه اصلا از اپل خوشم نمیاد ولی این مطلب فقط تخریب اپل و تعریف از هواوی بود..از منبع مشخصه ک اصلا ارزش خوندن نداره..از گجت نیوزم بعید بود خودشو با این چیزا خراب کنه..بررسی باید بی طرف باشه..همش از هواوی تایید کردید و اصلا مثلا ب قدرت سخت افزاری ایفون اشاره نکردین چون پی 20هیچ حرفی برا گفتن تو این زمینه نداشت

  8. جنس چینی بدرد نمی خوره اینو کل دنیا میدونن حالا اسمش هرچی می خواد باشه ….

    • خفه شو بابا همون چینیشم درجه سومش هم گیریت نمیاد پس ضر ضر نکن

    • مثل اینکه عادت کردید از رو هوا حرف بزنید . کل دنیا می دونن؟ فقط ابلهایی مثل تو اینجوری راجع به یه گوشی قضاوت می کنن برو عکسای همین دوربین چیینیو با اپل مقایسه کن تا ببینی کجای کاری بنده خدا توی بنچ مارکها هم رتبه بهتر آورده ولی آدمایی مثل تو فقط درگیر خرافات و ذهنیاتی هستید که تو مختون کردن