تبلت منعطف

تبلت منعطف مجیک اسکرول دانشگاه اونتاریو شگفت‌آور است

تبلت منعطف مجیک اسکرول (MagicScroll) به دست محققان دانشگاه اونتاریو کانادا ساخته شده و طرحی مفهومی از دستگاه‌های انعطاف‌ پذیر آینده محسوب می‌شود. تبلت انعطاف پذیر و تاشوی مجیک اسکرول در واقع یک گجت اندرویدی است!

محققان دانشگاه اونتاریو کانادا یک دستگاه مجهز به نمایشگر منعطف شبیه به طومار طراحی کرده‌اند. این دستگاه MagicScroll نام داشته و چندی پیش، در جریان کنفرانس MobileHCI 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. نکته بسیار جالب درباره تبلت منعطف جدید این است که حتی در زمان پیچیده شدن و تبدیل به یک سیلندر استوانه‌ای، امکان استفاده از آن وجود دارد! بعد از باز کردن تای دستگاه، در قالب یک گجت در ابعاد تبلت تحت اختیار خواهد بود.

کاربردهای تبلت منعطف مجیک اسکرول

این یک نمونه اولیه بوده و هنوز کاربرد دقیق آن مشخص نشده است، اما بر اساس ویدیوی کوتاه منتشر شده توسط سازنده، بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. در این ویدیو، شاهد اسکرول کردن در وب سایت لینکدین از طریق چرخاندن انتهای سیلندر هستیم! در صورت باز کردن صفحه نمایش، قادر به نمایش اطلاعات بیشتری خواهید بود. این موضوع را می‌توان با زمان مشاهده محتوا بر روی یک گوشی هوشمند در حالت عمودی یا افقی مقایسه کرد که شیوه متفاوتی با یکدیگر دارند. امکان دسترسی به اپلیکیشن‌ها و یا برقراری تماس صوتی در MagicScroll وجود دارد، چرا که این یک گجت اندرویدی است.

تبلت منعطف

تبلت تاشوی مجیک اسکرول متشکل از یک صفحه نمایش 7.5 اینچی دارای رزولوشن 2160 در 1920 پیکسل از نوع او ال ای دی است. این صفحه نمایش با استفاده از دو نمایشگر گوشی ال جی جی فلکس 2 ساخته شده است. محققان برای طراحی سیلندر و بدنه این تبلت منعطف از فناوری چاپ سه بعدی استفاده کرده‌اند.

درون بدنه دو بورد مدار اندروید مجهز به سیستم عامل اندروید 5.1 لالیپاپ و همچنین سه باتری لیتیوم یونی وجود دارد. دو باتری 600 میلی‌آمپر ساعتی برای اجزای کلی سیستم شامل سخت افزارها، بوردها و نمایشگر کاربرد داشته و باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی، نیروبخش چرخ‌های دو طرف سیلندر است، بخش‌هایی که تا اینجا، تنها کاربردشان اسکرول کردن محسوب می‌شود. ویدیوی زیر، توسط محققان سازنده تبلت منعطف مجیک اسکرول منتشر شده است.

به نظر شما، آیا این طرح می‌تواند الهام‌بخش دستگاه‌های منعطف و تاشوی آینده باشد، یا این که همانند بی‌شمار طرح مفهومی دیگر، هرگز تبدیل به یک محصول تجاری نخواهد شد؟