شرکت اچ تی سی

فاجعه دست بردار شرکت اچ تی سی نیست!

شرکت اچ تی سی به عنوان سازنده اولین گوشی اندرویدی، وضعیت بسیار نابسامانی دارد. فاجعه در شرکت اچ تی سی تا جایی پیش رفته که میزان ضرردهی سالیانه آن را برای نخستین مرتبه به 80 درصد رسانده است!

اچ تی سی به تازگی گزارش درآمد خود در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) را اعلام کرده است. همانطور که انتظار داریم، تغییری در مسیر نزولی دارای شیب زیاد شرکت اچ تی سی ایجاد نشده و این گوشی‌ساز تایوانی قدیمی، همچنان در حال ضرردهی است.

شرکت اچ تی سی در سراشیبی سقوط

درآمد شرکت اچ تی سی در این ماه برابر 40.64 میلیون دلار بوده است. این میزان نه تنها در مقایسه با درآمد ماه قبل به میزان 9.57 درصد کاهش پیدا کرده است، بلکه از نظر کاهش درآمد سالیانه، سقوط 80.71 درصدی را نشان می‌دهد! به این ترتیب اچ تی سی مرتبه‌ای دیگر در زمینه ضرردهی رکوردشکنی کرده است.

درآمد شرکت اچ تی سی در سال 2018 تا امروز برابر 634 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با آمار 1.5 میلیارد دلاری اعلام شده در سال گذشته، از سقوط 57 درصدی خبر می‌دهد. از دست دادن نزدیک به یک میلیارد دلار طی یک سال، فاجعه‌ای بزرگ برای یک شرکت تجاری تلقی می‌شود.

اچ تی سی ابتدای تابستان امسال اعلام کرد برای کاهش هزینه‌ها، نزدیک به 1500 نفر از کارمندانش را اخراج خواهد کرد. سازنده اولین گوشی اندرویدی در حالی با سقوط 80 درصدی درآمد رو به شده که تازه‌واردهایی همچون اچ ام دی گلوبال، با کمتر از دو سال فعالیت در بازار موبایل، اکنون در جمع ده گوشی‌ساز برتر دنیا قرار دارند.

بعید به نظر می‌رسد اچ تی سی بتواند با پیش رفتن به همین منوال، از شرایط کنونی خارج شود. پس در صورت ادامه راه به همین شکل و عدم طرح‌ریزی و پیاده‌سازی استراتژی‌های تجاری جدید، باید به زودی منتظر شنیدن خبر ضرردهی 100 درصدی و سپس بالای 100 درصد شرکت اچ تی سی باشیم.

بد نیست شرکت‌های آماری، یک نظرسنجی گسترده در سطح جهانی پیرامون دلیل شکست اچ تی سی راه بیندازند. روزی روزگاری، برند اچ تی سی برای دوست‌داران اندروید بهترین گزینه بود، اما اکنون تعداد کاربران وفادار به این شرکت تایوانی به کمترین میزان ممکن در طول تاریخ فعالیتش رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. بعضی از مدل‌های HTC انصافا عالی بودند،گوشی های صفحه بزرگ هم بدعت این کارخانه بود.

  2. هر چقدرم که ضرر کنه کمشه بیشتر از اینا باید ضرر کنه آبان پارسال یو پلی خریدم هر روز تو تعمیره خدا رو شکر دو ماه پیش هم که کلا سوخت راحت شدم حیف پولم الانم دیگه نمیتونم بخرم خدا لعنت کنه هر کسی رو که تو مغز من راه رفت که اچ تی سی خیلی خوبه

  3. بهتر این تایلندی ها نابود شن زودتر راحت شیم

  4. چرا برند خوبی بود خدا کنه ور شکسته نشه

  5. بیچاره ها دیگه باید بیخیالش شیم ورشکته میشه مطمعنان

  6. خدایی منم یه زمانی فقط گوشی HTC قبول داشتم ولی از m9 به اینطرف اون چیزی که باید میساختو نساخت…
    الان m8 دارم مثل ماه داره کار میکنه اخ هم نگفته…
    الانم به نظرم ایفون میتونه کارمو راه بندازه
    حیف شد بخاطر سیاست اشتباه داره نابود میشه😔