قیمت گوشی موبایل

قیمت گوشی موبایل با حباب 30 درصدی مواجه است

قیمت گوشی موبایل با 30 درصد حباب در بازار کشور مواجه است. این خبر را وزیر ارتباطات در جمعی از خبرنگاران عنوان کرد و تاکید داشت به زودی شاهد ارزان شدن تلفن همراه خواهیم بود.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمعی از خبرنگارن در پاسخ به سوالات مربوط به قیمت گوشی موبایل و تنظیم بازار عنوان کرد که وزیر صنعت و معدن، جهت تنظیم بازار تلفن همراه از این وزارتخانه خواست تا مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد و از آنجایی که برای تنظیم بازار نیاز به اختیاراتی داریم و این اختیارات فراهم نیست، مسئولیت این کار را بر عهده نگرفتیم. همچنین جهت تنظیم بازار با وزارت صنعت و معدن همکاری‌هایی را انجام خواهیم داد.

وزیر ارتباطات از برگزاری جلسات متعدد با صنف تلفن همراه و فعالان این حوزه خبر داد و تاکید کرد که تعداد 720 هزار گوشی موبایل به دلایل مختلف مجوز ورود به بازار موبایل را اخذ نکرده و این مورد، بازار موبایل را با کاهش کالا مواجه کرده است.

آذری جهرمی در ادامه بیان کرد که علت اصلی ترخیص نشدن گوشی های موبایل، واردات این کالا با ارز غیرتخصیصی است که در این زمینه از طریق دولت توانسته‌ایم مصوبه‌ای جهت حل موانع ورود و ترخیص آن داشته باشیم. همچنین به دلیل باز بودن پرونده‌های قضایی واردکنندگان این کالا‌، تعداد زیادی از این گوشی های موبایل مجوز ترخیص را دریافت نکرده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد که برای رفع محدودیت‌های ورود تلفن همراه با دستگاه قضا، مکاتباتی را انجام دادیم اما تا الان پاسخ مثبتی به دستمان نرسیده است. همچنین امیدواریم دستگاه قضا برای رفع محدودیت‌ها با این وزارتخانه همکاری کرده تا بتوانیم کمبود کالای بازار را جبران کنیم.

قیمت گوشی موبایل کاهش می‌یابد

وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد که به دلیل سقوط نرخ ارز در بازار، با کاهش قیمت گوشی موبایل روبرو بودیم که فعالان این حوزه از کاهش 20 درصدی این کالا در بازار خبر می‌دهند. همچنین فعالان بازار تلفن همراه اعتقاد دارند این بازار با حباب 30 درصدی مواجه است و در صورت حل مشکلات ارزی و ترخیص تلفن همراه، قیمت این کالا نیز کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول بیان کرد که مصرف ماهانه بازار ایران نزدیک به یک میلیون تلفن همراه است و میزان عرضه و تقاضای این محصول برابر نیست، اما انتظار می‌رود با ترخیص گوشی های موبایل و تزریق آن به بازار، در کمتر از دو ماه این مشکل برطرف شود. همچنین برای رفع محدودیت‌های واردکنندگان پیشنهاداتی به اتحادیه‌های مربوطه دادیم تا با اخذ ضمانت‌نامه از واردکنندگان، به واردات تلفن همراه سرعت ببخشند.

گوشی‌ های مسافری چک می‌شوند

آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا ورود گوشی‌ های مسافری متوقف می‌شوند عنوان کرد، این‌طور نیست که واردات گوشی‌ های مسافری متوقف شود، بلکه تصمیم داریم صحت مسافر بودن افرادی که تلفن همراه را وارد می‌کنند از طریق سامانه نیروی انتظامی بررسی و تایید شود.

وی ادامه داد در گذشته از سامانه نیروی انتظامی در گمرک استفاده نمی‌شد و کمبود این سامانه، تخلفاتی را در واردات گوشی‌ های مسافری به دنبال داشت. همچنین از هفته آینده صحت مسافر بودن شخص با این سامانه بررسی و تایید می‌شود و با ورود قانونی گوشی‌ های مسافری، مشکلی در ثبت آنها وجود نخواهد داشت.

آذری جهرمی در پایان خاطر نشان کرد که در حال حاضر واردات گوشی انجام می‌شود و سفارشات تلفن همراه از طریق سامانه نیما یا ارز آزاد ثبت خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. پس کی ارزون میشه من دانشجوام هنوز نتونستم گوشی بخرم واقعا هم احتیاج دارم قیمتا خیلیییلابال س

  2. چ بود بابا این حباب چرا نمیترکه

  3. قیمت گوشی کاهش میابد قیمت ماشینو مسکن و خوراک و پوشاک چی؟؟