توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران

همکاری آئودی و هواوی برای توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران

دو کمپانی آئودی و هواوی برای توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران به هم پیوستند. البته این همکاری را شاید بتوان به یک توفیق اجباری تشبیه کرد؛ چرا که آئودی برای فروش این دست محصولات در کشور چین، ناگزیر به تعامل با یک کمپانی چینی بوده است.

این روزها شنیدن خبر همکاری یک خودروساز با کمپانی‌های فعال در عرصه فناوری، چندان غیر معمول نیست و تازه‌ترین مورد هم، به خودروساز صاحب‌نام آلمانی مربوط می‌شود که بنابر قوانین جاری در کشور چین، اقدام به ایجاد نوعی رابطه تجاری با کمپانی هواوی برای توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران کرده است.

قانون‌گذاران چینی، همکاری خودروسازهای خارجی با یک کمپانی محلی را برای تولید و فروش محصولات در سطح این کشور، الزام‌آور کرده‌اند. البته این مساله برای کمپانی‌های خارجی، با تاسیس کارخانجات تولید خودرو در چین قابل حل است؛ اما در مورد اتومبیل‌های خودران که نیاز به انجام تست‌های خیابانی و استفاده از نقشه‌های دیجیتال جاده‌ای دارند، قوانین سفت و سخت‌تری اعمال می‌شود. این نقشه‌ها در سیستم‌های رانندگی خودران، نقشی کلیدی دارند و به همین دلیل است که کمپانی‌هایی نظیر فورد و بی.ام.و با شرکت چینی بایدو (Baidu) در تعامل هستند.

همکاری آئودی و هواوی

البته آئودی و هواوی به جزئیات قرارداد خود اشاره‌ای نداشته‌ و تنها آن را یک همکاری در عرصه وسایل نقلیه خودران توصیف کرده‌اند. با این حال اخیرا در نمایشگاه هواوی کانکت 2018، شاهد بهره‌گیری نمونه اولیه خودروی آئودی کیو 7 (Audi Q7) از دیتاسنتر موبایل کمپانی چینی بوده‌ایم.

گفته شده این دیتاسنتر مجهز به چندین چیپ هوش مصنوعی، فناوری سنجش فاصله‌ی لیدار (LIDAR)، تعدادی دوربین و یک CPU مرکزی بوده و روی سقف خودروی آئودی کار گذاشته شده است. ظاهرا مفاد این قرارداد برای توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران ، راهکارهای بهبود ارتباط مستقیم بین وسایل نقلیه را هم شامل می‌شود.