ایران جیب

سایت های ایران جیب ، بیتوته و ارانیکو بسته شدند

سایت های ایران جیب (Iranjib)، بیتوته (Beytoote) و ارانیکو (Eranico) مسدود شدند. اما علت از دسترس خارج شدن این سایت‌ها چه بوده و این اتفاق تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

از چند روز پیش، سایت های ایران جیب ، بیتوته و ارانیکو (سرویس بازرگانی الکترونیکی در ایران) از دسترس خارج شده‌اند و حتی با فیلترشکن هم باز نمی‌شوند. این سایت‌ها جزو سایت‌های پرمخاطب ایران به شمار می‌رفتند و بسیاری از کاربران برای اطلاع از آخرین اخبار و همچنین آخرین قیمت خودرو، ارز، سکه، طلا و غیره به آنها مراجعه می‌کردند.

چند روز پیش در خبرها داشتیم که برخی از سایت‌ها به دلیل ایجاد التهاب در بازار ارز، سکه و طلا مسدود شده‌اند. حتی یکی از این سایت‌ها، سایت tgju بود که به اتحادیه طلا و جواهر تهران تعلق داشت و طبق اعلام مقامات قضایی باعث ایجاد التهاب در بازار و افزایش غیر واقعی قیمت دلار، طلا و سکه شده بود. این سایت به عنوان رسانه رسمی اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، اقدام به اعلام نرخ‌های لحظه‌ای طلا و سکه می‌کرد و کانال تلگرامی آن نیز بیش از 70 هزار عضو داشت، اما دستگاه قضایی و پلیس فتا به دلیل افزایش غیر واقعی قیمت‌ها و ملتهب کردن بازار، آن را فیلتر کردند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نیز حدود دو هفته پیش گفته بود:

متاسفانه برخی از سایت‌های مرتبط با ارز و سکه به خصوص ظرف یکی دو هفته اخیر با اعلام قیمت‌های لحظه‌ای و دقیقه‌ای ارز، به التهابات بازار دامن می‌زدند که پس از تاکید ریاست قوه قضاییه برای برخورد با این اقدامات خلاف قانون، با همکاری پلیس تهران و فتای ناجا، دستور مسدودسازی 17 سایت و 26 کانال صادر شده است.

علت بسته شدن ایران جیب و بیتوته

حالا شایعه شده که سایت های پر مخاطب ایران جیب ، بیتوته و ارانیکو نیز مانند tgju به دلیل ایجاد التهاب در بازار ارز و سکه و طلا بسته شده‌اند. دسترسی به این سایت‌ها از چند روز پیش قطع شده است و هنوز مشخص نیست آیا در روزهای آینده این مشکل حل خواهد شد یا سایت‌های مذکور برای همیشه از دسترس خارج شده‌اند؟

قیمت خودرو شرایط فروش خودرو قیمت گوشی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

58 دیدگاه

  1. سا یت ایران جیب رفع فیلتر شد. تبریک به همه ی ایرا جیب دوستان .

  2. کاربرهای ایران جیب ناشکری می کردند و قدرش رونمیدونستند گاهی بهش تهمت هم میزدند حالا که رفته وجایی برای نوشتن نظر و اگاهی از وضعیت ندارند قدرش را میداند کلا همیشه با بهترینهامون درگیر میشیم بعدش هم پشیمون.
    بودیم و کسی پاس نمیداشت که هستیم باشد که نباشیم و بدانند که بودیم

  3. دست و پا میزنن تا بلکه غرق نشن !! اما افتادن وسط دریا ! پس بالاخره دستاشون خسته میشه و غرق میشن تا ابد که نمیشه وسط دریا دست و پا زد!

    • فازت چیه؟ دریا چیه؟ دست و پا چیه؟ طرف اومده بازار و با اعلام قیمت غیر واقعی سکه و ارز ملتهب میکنه! غرق نشن؟؟ خدایا ببین با کیا شدیم 70 میلیون

  4. ایرانجیب سایت خوبی بود. خبرای جالبی توش گذاشته می‌شد. حیف که بسته شد. متأسفانه سایت‌هایی مثل ایرانجیب که سرورشان داخل ایران است به راحتی بسته شدند به طوری که با قندشکن هم نمیشود وارد شد. این هم نتیجه‌ی اعتماد به هموطن.

  5. بیتوته رفع فیلتر شد… ولی واقعا خیلی مسخره هست
    توی کشوری زندگی میکنیم که پربیننده ترین سایت یک کشور (با بازدید روزانه 800 هزار بازدید کننده به نقل از خودشون) رو بدون اطلاع قبلی به بهانه انتشار قیمت ارز فیلتر میکنند بعد میفهمند اصلا اشتباه کردن بدون هیچ عذرخواهی از کاربران و مسولین سایت رفع فیلتر میکنند
    اقای روحانی این بود حقوق شهروندی؟
    این که دیگه قوه قضاییه نبود اینو بانک مرکزی تو پیشنهاد داده

  6. حیف ایران جیب از بهترین سایت های ایرانی بود وواقعا نظرات مردم را منعکس میکرد وتملق وچاپلوسی بلد نبود

  7. ما همواره در سیاستهای غلط و اشتباه پیشتاز هستیم وقتی ادعا می کنیم نظرات مردم میتواند راه گشا باشد و مسئولین از این نظرات میتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند حالا این چراغ را هم خاموش کنیم چه اتفاقی می افتد مسئولین تیر در تاریکی رها میکنند آیا به سیبل بخورد یا نخورد و اگر خورد در کجای سیبل قرار بگیرید بهتر بود بجای دو گزینه بد و بدتر ، بدتر را انتخاب نمی کردیم و اجازه میدادیم مردم همواره اظهار نظر بکنند و تمایلات روحی و روانی خود را مطرح کنند شاید از این مسیر راهی به دری باز شود که بستن همه دربها چاره کار نیست ! مردم چه نظر خوب یا بد بدهند بخودی بخود یک روشنگری به مسائل مبهم پیش رو است اما در تاریکی هیچ چیز دیده نمی شود حتی خوب و بد هم در تاریکی قابل درک و فهم نخواهد بود . سایت ایران جیب با تمام شرایطی که برای آن میتواند تصور کرد سایت روشنگری بود و بهتر است در روزهای آینده دوباره باز شود و افکار درونی مردم را روشن کند این موضوع حتما مورد توجه رئیس جمهور و وزیر ارتباطات هم هست . موضوع بحران و مسائل و مشکلات اقتصادی باید از درون حل شود نه با گرفتن گوش و دهان و نشنیدن و دوری از آن .

  8. اللهم عجل لولیک الفرج

    این اظهارات دادستان وبزرگتر از او همه اش دروغ و در رفتن از واقعیات جاری در کشور هست مگه با این کارها به وضعیت آشفته ونابسامان کشور سامان داده میشه چرا نمیزارید مردم واقعیت ها را ببینند ؟ مگه فکر کردید تا چه وقت میخواهید فقط خودتان باشید ؟ کشور را تا کجا میخواهید برسانید ؟ کشور به انحطاط کشیده شده از غفلت خود بیدار شوید ؟ درسته این تورمات برای شما عددی نیست مگه هر کدام از شماها میدونه که قیمت گوجه ویا سیب زمینی چقدر شده ؟ از خدا شرم کنید و فکر کنید که روزی خواهید مرد و همانطوریکه امام حسین ع فرمود : اگر دین ندارید لا اقل جوانمرد و آزاده باشید .
    فرج بسیار نزدیکه کجا از قبضه دست امام عصر عج میتوانید فرار کنید .

  9. سایت ایران جیب بهترین سایت اقتصادی بود که وجود داشت . وابستگی سیاسی به گروهی نداشت و نظرات مردم رو منتشر می کرد .

  10. عالی شد باید بسته میشد من اعتقاد دارم سایت شهر خبر هم باید بسته بسه

  11. عالی شد باید بسته میشد من اعتقاد دارم سایت شهر خبر هم باید بسته بسه

  12. فکر کنم تا چند وقت دیگه دیجی کالا رو هم برای قرار دادن قیمت واقعی کالا ها فیلتر می کنن ! مگه با پاک کردن صورت مساله مردم یادشون میره که قیمت همه چی 5 برابر شده

    • خود دیجی کالا یکی از سایت هایی است که قیمت ها بالا اعلام میکند تفوت قیمت یک موتور با قیمت آن در نمایندگی اصفهان دو میلیون تومان

  13. هر سه تا سایت فقط مطالب کپی رو با ذکر منبع قرار میدادن .حتی سایت اتحادیه هم فقط قیمت های واقعی و لحطه ای بازار رو قرار می داد.بستن و فیلتر شدن این سایت ها هیچ توجیه منطقی نداره!ایران جیب رو که حتی با فیلتر شکن هم نمیشه رفت

    • چون سرور سایت ایرانجیب داخل کشوره (بومی) به راحتی تونستن ببندنش جوری که از صحنه‌ی روزگار محو بشه و با قندشکن هم نمیشه وارد شد.

  14. پس کدام سایت اطلاعات و قیمتهای واقعی لحظه ای را اعلام می کند؟

  15. سلام. پس کدام سایت اطلاعات و قیمتهای واقعی آنلاین و لحظه ای را اعلام می کنه

  16. نظرم سایت ایران جیب نظرات مردمی را منعکس می کرد و بهتر بود این نظرات به گوش مسئولین برسد تا در تولید خبر و مصوبات نظر مردم در آن لحاظ شود این امکان که مردم از ارائه نظریات محروم شوند کار صحیحی نیست و بهتر است مسئولین اجازه دهند بدور از توهین و بی احترامی نظر مردم به گوش مسئولین برسد و برای رعایت موضوع اخلالگری در ارز و سکه این موارد در نظر مردمی فیلتر شود یا برای کنترل روانی محدود گردد بهر حال مسئله باید حل شود صورت مسئله را که حذف نمی کنند در مجموع سایت ایران جیب سایت بسیار خوبی در ارائه اطلاعات به مردم مفید بود .

  17. متاسفانه سایت ایران جیب متوانست نظر مردم را به گوش مسئولین برساند و اگر نقد سازنده در آن منتشر میشد یک اتفاق مثبت بود و این سیاست غلطی است که مردم نتوانند نظرات خود را عنوان نکنند بهتر بود موضوع دلار و سکه دو کلمه فقط فیلتر میشد اما صد نظر سازنده نفی نمی شد .

  18. حتی فکرشم نمیکردم یه روز ایرانجیب فیلتر که هیچ اصلا از دسترس خارج شه!

  19. خیلی خوشحالم که ایرانجیب رو بستن توش پر بود از دلال و وطن فروش هر توهینی رو منتشر میکرد اما کوچکترین نقد ما رو سانسور میکرد و هر چی دلال ها و وطن فروشا علیه کشور میگفتن منتشر میشد خدا رو شکر که بستن

  20. علی سعید و احمد رضا یکی هستن این اقا پول میگیره تا این جور نظر بده خاک بر سر خیانت کار

  21. بسیار کار مثبتی بود خصوصا مسدود کردن ایران جیب ، اصلا باید کلا نابود بشه

  22. این سایت ها مستهجم بودن

  23. سلام فقط به خاطرنظرات انتقادی بودکه سایت ایران جیب رامسدودکردن وگرنه دوسه هفته قبل بود که قیمت دلاروطلارانمیزداینها همش بهانه است

    • سلام دوست عزیز کاری با سایتهای دیگه ندارم ولی در مورد سایت ایران جیب باید بگم من خودم شاهد بودم که زمان افزایش لحظه ای ارز ای سایت این قیمتها رو با آب تاب اعلام میکرد ولی وقتی که چند روز بعد قیمت ارز در حال کاهش بود با زیرکی تمام ابتدا قیمت دلار و ساعتی بعد کل ارزها رو از سایتشون برداشتند.به این میگن نامردی .

      • عزیزمی پیمان جون خوب شناختیش کاملا موافقم باهات ، کاهش هیچ وقت باز نشه

        • باعرض سلام موقعی که دلاررسیدبه ۱۹۰۰۰هزارتومان دادستانی دستور داد که قیمت لحظه ای دلار و طلا وسکه رابردارن که برداشتند ولی به خاطر اخباری که ایران جیب میگذاشت وچون حقیقت را میگفت وبعد خواندن اخبار میتوانستیم نظرات خود را بنویسیم به خاطر همین کار مسدود شد .سایت تسنیم بخش زنده سکه وطلا را افلاین کرد تازه قیمت دلار راهم نمیزد دستور رسید که قیمت لحظه ای رانزنید ومسدود نکردن چرا که اخر هر خبرش نمیشود نظرات رابنویسیم.پس چراسایت تسنیم رامسدود نکردن.باتشکر ازسایت

      • عزیزم زمانی که بانک مرکزی در نرخ ارز دخالت میکرد به سایتهایی مثل ایرانجیب دستور میدادند که قیمت دلار رو برداره چون اگر میخواست بزنه باید قیمت واقعی میزد و دولت میخواست قیمت رو به مردم ده هزارتومن معرفی کنه! طبق دستور قیمت دلار رو برمیداشت چون قیمتش در بازار ارز خیلی بیشتر از اعلامی توسط بانک مرکزی و بانکها بود!

        • سلام اره همینطوربود.چرا که نمیشود به صورت دستوری نرخ دلار را پایین اورد ! تنها راهش هم ارتباط خوب با همه کشورهاست، علل خصوص امریکا ،وگرنه اقتصاد وبقیه چیزها درست به شو نیست. وسلام!

  24. چه ملت ساده ای داریم. خود دولت افزایش ارز مورد نظرشو اعمال کرد و فقط دنبال مقصر می گشت در همان موقع که دیگه قصدی برای افزایش نداشتند این سایت ها رو بستند و قیمت ها ثابت کردند تا نشان دهند که این سایت ها و دلال ها مقصر بودند. اینجا سه چیز مشخص نیست. یکی اینکه بیش از 90 درصد بازار ارز دست کله گنده های حواله ای و دولتی هستند و فقط چند درصد دست دلال ها و مردم عادی هست ، ایا این چند درصد قیمت رو بالا بردند؟ سوال دوم اینکه چطور این سایت ها هیچ وقت بازار را به هم نزذه بودند همین اخیرا این کارو کردند؟ سوم اینکه چرا همون موقع که قیمت ها افزایشی بود نبستید وقتی قیمت ها در حال تثبیت بود بسته شدند؟ من خودم از منبع موثق (رییس کل یکی از بانک های کشور) شنیدم که افزایش ارز تصمیم خود دولت بود و دلال و اینها همه هیچ کاره هستند. اصلن مگه دلال می تونه جلوی تزریق ارز به بازار در سطح کلان بگیره؟

  25. سایت ایران جیب بزرگترین نقش رو تو پخش اخبار دروغ راجع به افزایش قیمت ارز و طلا و خودرو داشت.رسما سایت دلال ها بود.همون بهتر که فیلتر که هیچ نابود شد

    • دهن کثیفت رو ببند،اقتصاد مملکت رو یه مشت بی … به …دادن اینا فقط اطلاع رسانی میکردن،من بدهکار ۲۱۴سکه مهریه شدم به یه زن کاسب وخیانتکار،،برای پرداخت ماهانه،، قیمت سکه رو از کجای… پیدا کنم؟؟؟؟؟

  26. سایت بیتوته در دسترس هستش!!
    http://www.beytoote.com/

  27. خدارو شکر که ایران جیب بسته شد.
    همش داشت نظرات یک عده دلال و مافیای خکدرو رو منعکس میکرد.
    کارش شده بود شایعه پراکنی و ایجاد جو روانی.

  28. من روزی چند باز به ایرانجیب سر می زدم ، فقط و فقط به خاطر این که نظرات کابران رو منعکس می کرد و کم پیش می اومد که سانسور کنه. از نظر من فقط به خاطر نظرات کابران مسدود شد

    • دقیقا همینه چون اصلا سایت ایرانجیب یه مدت بود که قیمت ارز در بازار آزاد رو منتشر نمیکرد فقط و فقط به خاطر درج نظرات آزاد مردم بسته شد!
      وظیفه رسانه ها اطلاع رسانی صحیحه وقتی ارز بالا میره پس کی باید این خبر رو درج کنه که دادستان میگه با اینجور سایتها برخورد میکنیم میخوایی برات بزنن دلار دو تا یه قرون تا خوشت بیاد دولت آبادی؟!
      کسی باید کنار بازار نهایت بساط تسبیح فروشی و انگشتر فروشی پهن کنه وقتی میشه دادستان همینه میشه دیگه!

  29. چون داشتن حقیقتو میگفتن

  30. این سایت ها همگی نماد غربی بودن و داشتن جوانان انقلابی و اسلامی ایران رو مجذوب غرب می کردن و از آنجایی توطئه غرب از این سایت ها سرا زیر میشد فیلتر شد .

  31. چون آبان شاید به آزادی برسیم دارن روزای آخرو ظلم می کنن به همه

  32. راه حل همیشگی: پاک کردن صورت مسئله
    خلافکارای اصلی بگیرید