نوکیا 8.1

گوشی نوکیا ایکس 7 با نام نوکیا 8.1 به بازار جهانی می‌آید

گوشی نوکیا ایکس 7 (Nokia X7) که اخیرا توسط اچ ام دی گلوبال برای بازار چین معرفی شده، با نام نوکیا 8.1 به بازار جهانی راه پیدا خواهد کرد. این در حالی است که قرار بود این گوشی با نام نوکیا 7.1 پلاس در بازار به فروش برسد.

شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global) در اوایل سال جاری میلادی، گوشی نوکیا X6 را فقط برای بازار چین معرفی و عرضه کرد، اما پس از توجه و ابراز علاقه طرفداران بین‌المللی، در نهایت این گوشی با نام نوکیا 6.1 پلاس در بازار جهانی عرضه شد. این روند پس از نوکیا X5 تکرار شد و طبیعتا پس از معرفی نوکیا X7 در هفته گذشته برای بازار چین، کاربران انتظار داشتند که این اتفاق یک بار دیگر نیز رخ بدهد.

در ابتدا پیش‌بینی می‌شد گوشی نوکیا ایکس 7 با نام نوکیا 7.1 پلاس در سطح بین‌المللی عرضه شود، اما پس از مشاهده نقشه راه این شرکت برای دیوایس‌های آینده، مدیر اجرایی محصولات اچ ام دی گلوبال یعنی جوهو سارویکاس (Juho Sarvikas) اعلام کرد تغییری در برنامه این شرکت به وجود آمده و نوکیا ایکس 7 با نام نوکیا 8.1 روانه‌ی بازارهای جهانی خواهد شد.

در واقع این بدان معناست که سری نوکیا 8 به یک سری بالارده تبدیل می‌شود و اچ ام دی گلوبال گوشی Nokia 9 Pureview را به عنوان یک مدل پرچمدار در ماه فوریه معرفی خواهد کرد. نوکیا 8.1 از چیپست اسنپدراگون 710 استفاده می‌کند و نوکیا 7.1 به چیپست اسنپدراگون 636 مجهز شده است. بنابراین این تصمیم اچ ام دی گلوبال، راه را برای یک جانشین واقعی برای گوشی نوکیا 7 پلاس که از تراشه جدیدتر اسنپدراگون 670 نیرو می‌گیرد، هموار می‌کند.

زمان عرضه نوکیا 8.1

احتمالا نوکیا 8.1 در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر و در حوالی تعطیلات پایان سال 2018 به بازار جهانی عرضه می‌شود. با این حال کسانی که منتظر نوکیا 7.1 پلاس هستند باید بیشتر صبر کنند، چرا که این گوشی تا زمان برگزاری نمایشگاه MWC 2018 در فوریه‌ی سال آینده عرضه نخواهد شد.

نوکیا 8.1

این روزها نوکیا و اچ ام دی گلوبال سیاست عجیبی در اسم‌گذاری گوشی های هوشمند خود در پیش گرفته‌اند که موجب ابهام و گمراهی بسیاری از کاربران در سراسر جهان شده است. در ابتدا برخی منابع خارجی نوشته بودند که این گوشی با نام نوکیا ایکس 7 در بازار جهانی و با نام نوکیا 7.1 پلاس در بازار چین عرضه می‌شود. اما بعد گفته شد که نوکیا ایکس 7 مخصوص بازار چین است و این گوشی با نام نوکیا 7.1 پلاس به بازار جهانی راه پیدا خواهد کرد. حالا نیز اعلام شده که نوکیا 8.1 نسخه‌ی جهانی نوکیا X7 خواهد بود و نوکیا 7.1 پلاس نیز زمانی دیگر (احتمالا در نمایشگاه MWC 2019) معرفی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اتفاقا برعکس تازه نفس برگشته

    دوستم ۶ ماهه نوکیا ۸ داره قبلش هم ایفون ۷ داشت الان به جز کلاس برندش از نوکیا ۸ راضی تره
    منم قبلا ایفون ۷ پلاس داشتم و ۱ هفته هست نوکیا ۶.۱ پلاس گرفتم واقعا عالیه

  2. عمرش تمومی نداره این نوکیا

  3. این نوکیا ام دست از سر ما بر نمی دهره