آمار توزیع اندروید

تازه‌ترین آمار توزیع اندروید : پیشروی اوریو در غیاب اندروید پای

آمار توزیع اندروید برای ماه اکتبر 2018 انتشار یافته است و اندروید 9 پای به دلیل سهم ناچیز، همچنان در آن جایی ندارد. درعوض پیشتازی نسخه نوقا ادامه دارد و اندروید اوریو نیز رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است.

بر اساس این آمار تازه، اندروید اوریو حالا دومین نسخه فراگیر این سیستم عامل است و در 21.5 درصد از مجموع دستگاه‌های اندرویدی حضور دارد. این رقم، افزایش 2.3 درصدی میزان توزیع آن در یک ماه گذشته را نشان می‌دهد. مارشملو که پیش‌تر در جایگاه دوم قرار داشت، اکنون سهم 21.3 درصدی از آمار توزیع اندروید را به خود اختصاص داده و به جایگاه سوم سقوط کرده است.

اما نسخه سال 2016 اندروید یعنی نوقا، همچنان بیشترین سهم را دارد و سیستم عامل 28.2 درصد از دستگاه‌های اندرویدی است. البته این رقم نسبت به ماه سپتامبر که 29.3 درصد گزارش شده بود، اندکی کاهش سهم را نشان می‌دهد.

گوگل پیکسل 3

گوگل پیکسل 3 و 3 ایکس ال؛ از معدود گوشی های هوشمند مجهز به اندروید پای

نصب بودن اندروید قدیمی لالی‌پاپ روی 17.9 درصد از دستگاه‌ها، دیگر نکته قابل توجه تازه‌ترین آمار توزیع اندروید است. سایر نسخه‌های قدیمی از جمله کیت‌کت و جلی‌بین نیز به ترتیب روی 7.6 و 3 درصد از دستگاه‌های اندرویدی در حال اجرا هستند. البته نسخه‌های بستنی حصیری (Ice Cream Sandwich) و نان زنجبیلی (Gingerbread) هم بی‌نصیب نمانده‌اند و به ترتیب سهم 0.3 و 0.2 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به اینکه اندروید اوریو نسبت به اندروید نوقا، در نخستین سال انتشار فراگیرتر شد؛ انتظار می‌رود همین سناریو برای اندروید 9 پای هم تکرار شود. از طرفی با کمک پروژه تربل (Project Treble) نیز، می‌توان سرعت یافتن روند انتشار آپدیت‌ها را دید.

آمار توزیع اندروید در ماه اکتبر 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*