بهترین عکس های نجومی

بهترین عکس های نجوم سال 2018 معرفی شدند

رقابت جهانی عکاسی نجوم 2018 برگزار شد و رصدخانه سلطنتی گرینویچ، تصاویر برگزیده این مسابقه را معرفی کرد. در ادامه، بهترین عکس های نجومی سال 2018 را مشاهده می‌کنید.

رصدخانه سلطنتی گرینویچ در هر سال مسابقه عکاسی نجوم را برگزار می‌کند. این رصدخانه در سال 1672 به دست پادشاه چارلز دوم ساخته شد. در رقابت امسال که دهمین دوره‌ی برگزاری آن بود، بیش از 4200 عکس از سوی عکاسان حرفه‌ای و آماتور 91 کشور مختلف ارسال شد و رصدخانه سلطنتی گرینویچ با همکاری موسسه Insight و مجله Sky at Night تصاویر ارسال شده را در 8 بخش از جمله کهکشان‌ها، ماه، خورشید، شفق و آسمان شب بررسی کردند.

برد گلدپینت از آمریکا، جایزه اصلی رقابت عکاسی نجوم 2018 را که معادل 12 هزار و 800 دلار بود دریافت کرد. در ادامه می‌توانید بهترین عکس های نجومی سال 2018 را مشاهده کنید:

بهترین عکس های نجومی 2018

1. در این تصویر، یک کهکشان فعال با فاصله بیش از 25 میلیون سال نوری از زمین را مشاهده می‌کنید. هر رنگ، نشان‌دهنده سن‌های مختلف ستاره‌ها است. ستاره‌های قرمز، ستاره‌های بسیار قدیمی و باستانی هستند، در حالی که ستاره‌های آبی‌رنگ، جوان‌تر و داغ‌تر هستند. NGC 3521، کهکشانی اسرارآمیز است که تصویر آن از ویکتوریا در استرالیا ثبت شده است.

عکس از استیون مور (Steven Mohr)، تصویر برگزیده Insight در بخش کهکشان‌ها

بهترین عکس های نجومی

2. این عکس از خورشیدگرفتگی کامل سال 2017 ثبت شده است. مریخ در سمت راست خورشیدگرفتگی دیده می‌شود.

این عکس که توسط Nicolas Lefaudeux ثبت شده، با نام پادشاه خورشید، پادشاه کوچک و خدای جنگ در مسابقه شرکت کرده و برنده بخش خورشید ما شده است.

بهترین عکس های نجومی

3. یک تلسکوپ، این تصویر را از دریای آرامش در ماه ثبت کرده است؛ یعنی جایی که فضانوردان در جولای 1969 فرود آمدند. این عکس، رنگ‌های معکوس در مرز بین دریای آرامی (Mare Seranitatis) و دریای آسایش (Mare Tranquillitatis) را نشان می‌دهد. این دو، دریاوارهایی در کره ماه هستند. دریاوار به گروهی از پهنه‌های تیره‌رنگ در سطح ماه گفته می‌شود. Jordi Delpeix Borrell این عکس را از بارسلون اسپانیا ثبت کرد.

بهترین عکس های نجومی

4. دو دنباله دار C/2017 O1 (دنباله‌دار سبز در سمت چپ تصویر) و C2015 ER61 (در مرکز تصویر) در کنار خوشه پروین در سمت راست تصویر دیده می‌شوند. Damian Peach این عکس را ثبت کرده است.

بهترین عکس های نجومی

5. این تصویر نیز یکی از بهترین عکس های نجومی 2018 بوده و در مجارستان گرفته شده است. شهرها در پایین تصویر می‌درخشند و پیراقطبی یا ستاره‌هایی که در یک عرض جغرافیایی خاص روی زمین هستند و هیچ‌وقت غروب نمی‌کنند در بالای تصویر دیده می‌شوند. این عکس به دست Ferenc Szemar ثبت شده و جایزه بخش نمایش آسمان را از آن خود کرده است.

بهترین عکس های نجومی

6. این تصویر زیبا که توسط Nicolas Lefaudeu در فنلاند گرفته شده، جایزه بخش شفق قطبی را به دست آورده است. یکی از داوران مسابقه عکاسی نجوم 2018 می‌گوید این تصویر من را یاد یکی از صحنه‌های پایانی فیلم «2001: یک اودیسه فضایی» می‌اندازد.

بهترین عکس های نجومی

7. این تصویر نیز یکی دیگر از بهترین عکس های نجومی 2018 است. کهکشان راه شیری در پس زمینه‌ی این دیش‌های رادیویی در مغولستان دیده می‌شوند. این عکس، اثر تیانهونگ لی بوده و برنده بخش بهترین تازه‌وارد شده است.

بهترین عکس های نجومی

8. ونوس یا زهره، دومین سیاره منظومه شمسی به ترتیب نزدیکی به خورشید است. این عکس که توسط مارتین لویس ثبت شده، جایزه بخش سیاره‌ها، دنباله دارها و سیارک‌ها را به دست آورد.

بهترین عکس های نجومی

9. این عکس که توسط ماریو کوگو در نامیبیا گرفته شده، مجموعه ذرات تاج جنوبی (Corona Australis)، یکی از ستارگان نیمکره جنوبی آسمان را نشان می‌دهد.

بهترین عکس های نجومی

10. یک عکاس 15 ساله به نام Fabian Dalpiaz در ایتالیا، این تصویر را قبل از طلوع آفتاب گرفته است. یکی از داوران می‌گوید این عکس کیفیتی فراتر از سن و سال عکاس دارد. این عکس زیبا برنده بخش جوان شده است.

بهترین عکس های نجومی

11. این تصویر از شفق قطبی در نروژ توسط Mikkel Beiter ثبت شده و مورد ستایش داوران قرار گرفته است.

بهترین عکس های نجومی

12. عکسی جذاب و شگفت‌انگیز از خورشید که توسط استوارت گرین در لنکشایر انگلیس تهیه شده است.

بهترین عکس های نجومی

13. چوان جین سو در چین، این عکس زیبا را در مدت بیش از 4 ساعت از ماه گرفتگی 31 ژانویه 2018 گرفته است.

بهترین عکس های نجومی

14. سحابی Lambada Centauri شامل ستاره‌های جوانی که حدود 5900 سال نوری با زمین فاصله دارند. رالف وال اولسن از نیوزلند، این عکس را به مسابقه فرستاده است.

بهترین عکس های نجومی

15. وقتی نور خورشید به گازهای مونوکسید کربن دنباله دار C/2016 R2 برخورد می‌کند، مولکول‌ها به رنگ آبی در می‌آیند. Gerald Rhemann از اتریش صاحب این تصویر زیبا است.

بهترین عکس های نجومی

16. متیو جیمز تورنر در انگلیس، تصویر‌ این شفق قطبی زیبا را در تپه‌های سرسبز ثبت کرده است.

بهترین عکس های نجومی

17. این عکس که با نام «از طرف تاریکی» شناخته شده، توسط Laszlo Francsics از مجارستان گرفته شده و هلال ماه را به زیبایی نشان می‌دهد.

بهترین عکس های نجومی

18. بیست و چهار تصویر با هم ترکیب شده‌اند تا این عکس فوق‌العاده به دست آمد. ستاره روشن Mirach یا جنب‌المسلسله در وسط، کهکشان Messier 31 یا آندورمدا در بالا سمت چپ و Messier 33 در پایین سمت راست دیده می‌شوند. رائول ویلاورده فریل از اسپانیا، این تصویر زیبا را خلق کرده است.

بهترین عکس های نجومی

19. ستاره Rigel، درخشان‌ترین ستاره صورت فلکی شکارچی (Orion) و هفتمین ستاره درخشان در آسمان در نزدیکی سحابی سر جادوگر (Witch Head Nebula) دیده می‌شود. ماریو کوگو از نامیبیا، صاحب این اثر است.

بهترین عکس های نجومی

20. در طول تابستان در عرض‌های جغرافیایی شمالی یا جنوبی، آسمان هرگز کاملا تاریک نیست. «نیمه شب بر فراز Limfjord» نام این عکس از روسلان مرزلیاکوف است که در دانمارک گرفته شد.

بهترین عکس های نجومی

21. این عکس، هفت سیاره منظومه شمسی را نشان می‌دهد که مارتین لویس از انگلیس در طول یک سال از مکانی یکسان، آن را گرفته است. از چپ به راست: عطارد، زهره، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون. «رژه سیارات» نامی است که بر روی این عکس گذاشته شد.

بهترین عکس های نجومی

22. مارک مک نیل از انگلیس، این عکس زیبا و پرطرفدار را از آسمان درخشان در زمستان ثبت کرده و نام آن را «من در مقابل کهکشان» گذاشته است.

بهترین عکس های نجومی

23. برد گلدپینت (Brad Goldpaint) با این عکس زیبا برنده جایزه اصلی مسابقه عکاسی نجومی 2018 شد.

بهترین عکس های نجومی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. باید سامسونگ یه چند تا تصویر زمینه از اینا استفاده کنه

  2. هر سال شفق قطبی توی بهترین ها هست