کالبدشکافی گوشی هواوی میت 20 پرو

کالبدشکافی گوشی هواوی میت 20 پرو اسرار داخلی آن را فاش می‌کند

گروه iFixit با انجام کالبدشکافی گوشی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro)، اسرار داخلی پرچمدار چینی‌ها را فاش کرده است. در ادامه می‌توانید مجموعه‌ای کامل از تصاویر کالبدشکافی این گوشی را مشاهده کنید.

میت 20 پرو هواوی از جمله نادرترین تلفن های هوشمندی است که علاوه بر اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، در آن می‌توان سیستم اسکن چهره سه‌بعدی (مشابه Face ID) را نیز پیدا کرد. در حقیقت، پیش‌تر نمونه چنین چیزی را فقط در گوشی شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن دیده بودیم. سنسور اثر انگشت به‌کاررفته در پرچمدار هواوی، جدیدترین حسگر ساخته شده نیست زیرا نسل دوم اسکنر اولتراسونیک کوالکام پیش از این معرفی شده و قرار است گلکسی S10 به آن تجهیز شود. با این حال، شاید بتوان اسکنر موجود در میت 20 پرو را بهترین اسکنری در نظر گرفت که فعلا تولید آن در مقیاس گسترده امکان‌پذیر است.

سرعت این حسگر پایین‌تر از حسگرهای خازنی موجود در عموم تلفن های هوشمند است. به علاوه، کاربران برای باز کردن قفل دستگاه باید فشار بیشتری را برای شناسایی الگوی انگشت خود به صفحه نمایش وارد کنند. به هر صورت، این یک فناوری بسیار جذاب است که نقشی پررنگ را در توسعه موبایل هایی با نمایشگر تمام‌صفحه ایفا می‌کند.

کالبدشکافی گوشی هواوی میت 20 پرو

همان‌طور که حدس می‌زدیم، به جای نسل دوم از اسکنرهای کوالکام، چینی‌ها از اسکنر ساخته “Goodix” استفاده کرده‌اند؛ شرکتی که مسئولیت ساخت اسکنر زیر صفحه موجود در وان پلاس 6 تی را نیز بر عهده داشته است. از نظر فنی، این سنسورها به جای تعبیه شدن «در صفحه نمایش»، «زیر صفحه نمایش» قرار می‌گیرند.

این کالبدشکافی به تمامی شایعاتی که از تجهیز هواوی میت 20 پرو به اسکنرهای کوالکام پیش از گلکسی اس 10 خبر داشتند، پایان می‌دهد و ظاهرا قرار است سامسونگ برای اولین بار از این اسکنرها استفاده کند. احتمالا مدیران سامسونگ موفق به فروش ده‌ها میلیون نسخه از پرچمدار آینده خود خواهند شد؛ در این صورت، همراهی کوالکام با سامسونگ به منظور فروش حسگرهای بیشتر، منطقی به نظر می‌رسد.

کالبدشکافی گوشی هواوی میت 20 پرو

در پایان، گروه iFixit با اعطای امتیاز 4 از 10، امتیازی نسبتا پایین را برای تعمیرپذیری Mate 20 Pro در نظر گرفته است که نشان می‌دهد تعمیر این گوشی چندان آسان نیست. جدای از وجود مقادیر زیاد چسب و دشواری در تعویض نمایشگر، ظاهرا کاربران در صورت شکستن صفحه نمایش باید اسکنر اثر انگشت را هم تعویض کنند (و برعکس).

تصاویر کالبدشکافی گوشی هواوی میت 20 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من که هیچی نفهمیدم

  2. ما که سرمون نمیشه

  3. چه اسرار نهفته ای داشت خبر نداشتیما ..