سنسور عمق ديد اينتل با نام Creative Senz3D معرفي شد

 امروز از یک سنسور جدید به نام Creative Senz3D پرده برداشت که عمق دید را به کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده اینتل می‌بخشد. این سنسور-دوربین که از سه ماهه بعدی وارد بازار خواهد شد، قابلیت مشابه کینکت را به کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ‌ها اضافه می‌کند. اینتل همچنین اعلام کرد که در تلاش است تا این سنسور را به داخل ابزارهای مختلف منتقل کند.

تام کرولی در کنفرانس امروز اینتل از محصول جدید این شرکت پرده برداری نمود. Creative Senz3D در واقع یک دوربین با قابلیت سنجش عمق سه بعدی است که همچون کینکت مایکروسافت قادر به تشخیص حرکات بدن انسان است. امروزه تقریبا تمام لپ‌تاپ‌ها دارای وب کم در لبه بالای صفحه نمایش هستند. حال اینتل قصد دارد تا این وب کم را با سنسور عمق سنج جدید خود جایگزین کند. غول تولید کننده نیمه هادی جهان اعلام کرد که سنسور Senz3D از سه ماهه دوم به صورت یک لوازم جانبی وارد بازار خواهد شد، اما این کمپانی به این موضوع اکتفا نخواهد کرد و در تلاش است تا سنسور جدید خود را در دل تمام لپ‌تاپ و حتی تبلت‌های مبتنی بر پردازنده اینتل جا دهد. البته این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد. پیش‌بینی اینتل برای این موضوع نیمه دوم سال 2014 است.

سنسور جدید Senz3D علاوه بر قابلیت تشخیص عمق و حرکات بدن، قادر به تفیکیک اشیاء مختلف موجود در محیط و همچنین سیستم تشخیص صدا است. از طریق این سنسور امکان مکالمه ویدیو نیز وجود دارد. در واقع اینتل قصد دارد وب کم معمولی لپ تاپ را کارآمدتر کند.

سنسور جدید Senz3D محصول مشترک اینتل و Creative است. اما این تنها محصول در این زمینه نیست. مایکروسافت پیش از این دو کمپانی و برای اولین بار سنسور محبوب کینکت را برای کنسول بازی ایکس باکس معرفی کرد. مایکروسافت اخیرا تایید نموده که در حال آماده سازی کینکت برای کامپیوترهای ویندوزی است. به همین دلیل انتظار می‌رود در سال 2014 شاهد ابزارهای مختلف سازگار با سنسورهای اینچنینی باشیم.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*