تاباندن اشعه لیزر در فضا فرازمینی ها را از وجود ما باخبر می‌کند!

تاباندن اشعه لیزر در فضا فرازمینی‌ها را از وجود ما باخبر می‌کند!

تاباندن اشعه لیزر در فضا می‌تواند همانند یک فانوس دریایی توجه فرازمینی‌ها را به سیاره ما جلب کند؛‌ این ایده که به تازگی از طرف دانشمندی در دانشگاه ام آی تی مطرح شده، می‌تواند روشی قابل‌اجرا برای برقراری ارتباط با موجودات فضایی باشد.

تاباندن اشعه لیزر در فضا ایده‌ای است که بر اساس ادعای محققی از دانشگاه ام آی تی می‌تواند به عنوان نوعی سیگنال، ارتباط بین ما و فرازمینی‌ها را برقرار کند. این دانشمند به تازگی اعلام کرده که تاباندن پرتو لیزر به صورتی که تا فاصله 20 هزار سال نوری از زمین قابل‌تشخیص باشد، درست همانند یک فانوس دریایی توجه حیات بیگانه را به ساکنان زمین جلب می‌کند.

تاباندن اشعه لیزر در فضا و دوستی با بیگانگان

جیمز کلارک (James Clark) از دانشگاه ام آی تی گفته است که متمرکز کردن یک لیزر 1 تا 2 مگاواتی در تلسکوپی به طول 30 تا 45 پنج متر، می‌تواند سیگنالی قدرتمند را در فضا ایجاد کند که به راحتی از انرژی مادون قرمز ساطع شده از خورشید، قابل‌تشخیص باشد.

کلارک می‌گوید که اگر ستاره شناسان فرازمینی در منظومه‌های نزدیکی مانند منظومه تراپیست که حدودا 40 سال نوری با ما فاصله دارد، در حال تماشای آسمان شب باشند،‌ مشاهده سیگنال ما برای آن‌ها راحت خواهد بود؛ بررسی اخیر نشان داده که حتی می‌توان از این طریق کدهای مورس را هم در فضا منتشر کرد و پیام‌های مختلف را به رصدکننگان احتمالی رساند.

از طرف دیگر پروژه ساخت یک تلسکوپ 39 متری در شیلی و همچنین آزمایش‌های انجام‌شده بر روی لیزر YAL-1 نیروی هوایی ارتش آمریکا که انرژی لازم برای ایده کلارک را دارد، نشان می‌دهند که تاباندن اشعه لیزر در فضا با چنین مشخصانی به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

تاباندن اشعه لیزر در فضا فرازمینی ها را از وجود ما باخبر می‌کند!

با این حال تولید چنین سیگنال قدرتمندی باعث بروز مشکلاتی هم خواهد شد؛ به عنوان مثال با اینکه لیزر مورد نظر با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود، نگاه کردن به آن برای چشمان ضرر خواهد داشت و از طرف دیگر، اگر فضاپیما یا ماهواره‌ای در مسیر تابش این پرتو لیزر قرار بگیرد، دوربین‌ها و سایر تجهیزات آن در معرض آسیب‌های جدی قرار خواهند گرفت.

به همین دلیل کلارک پیشنهاد داده که می‌توان تجهیزات مورد نظر را بر روی نیمه تاریک ماه که از دید ساکنان زمین پنهان است، سوار کرد؛ البته این صحبت‌ها به میزان قابل‌توجهی جنبه عملی قضیه را زیر سوال می‌برند.

از طرف دیگر این سوال هم پیش می‌آید که اگر فرازمینی‌ها در حال ارسال چنین سیگنال‌هایی از محل زندگی خود باشند، آیا ما با فناوری کنونی قادر به دریافت پیام آن‌ها خواهیم بود؟ طبق ادعای دانشمندان جواب این سوال مثبت است؛ اگر بیگانگان در حال تاباندن اشعه لیزر در فضا باشند با استفاده از یک تلسکوپی یک متری و یا بزرگ‌تر می‌توان پرتو مورد نظر را دید، اما نکته اینجاست که تلسکوپ باید دقیقا به طرف منبع سیگنال قرار گرفته باشد.

البته شانس کشف چنین سیگنالی با توجه به وسعت باورنکردنی فضای اطراف بسیار پایین است، اما گفته شده که می‌توان از دستگاه‌های مورد استفاده برای بررسی گازهای سطح سیاره‌های فراخورشیدی هم برای چنین منظوری استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. دوستان متاسفانه انقدر داستان های تخیلی وجود داره وقتی بعضی از ادم ها نام فرازمینی هارا می شنوند نگران هستند که فقط انها اگر به کره زمین بیان فقط در تفکر این هستند که کره زمین رو نابود کنند ولی باید انسان ها دیگاهشون رو نسبت به این موضوع تغییر بدن
    بنده به شخصا علاقه زیادی دارم که اونا به زمین بیان و ما انسان ها با انها ارتباط برقرار کنیم
    به امید روز که فرازمینی ها زمین بیان و علم پیشرفت کنه و صلح تمام جهان رو فرا بگیرد
    علی زمانی

  2. بعضی از نظرات رو که میخونم به این فکر میفتم که بعضی از جوونای مملکت من که اینقد از نظر علمی سطحشون پایینه و مطالعه شون کمه چطور و به استناد چه چیزی میان اظهار نظر میکنن و تز هم میدن. جدا اینایی که میگن اینا همش توطئه س و برا کنترل ماهاس و برا ترسوندنه و وووو….
    واقعن اینقد ساده لوح هستن یا دارن مسخره بازی در میارن

  3. موجود فضایی فقط یک کلک و یک تبلیغ گمراه کننده س برای اجرای اهداف کثیف سیاستمداران دنیا تا هر بلایی خواستن سر مردم بیارن بعد بگن ما نبودیم فضایی ها بودن.البته این برای عصر ما نیست برای آیندگان صدق میکنه.آگر موجود فضایی وجود داشت تا الان چیزی از انسان و زمین باقی نمونده بود و تسخیرش کرده بودن اینا همه ش چرنده.انسان همیشه دوست داره همه چیز رو راز آلود نشون بده اینجوری به یک ارضا شدن روحی میرسه .هیچ چیزی عجیب و غریب تر از انسان آ فریده نشده و نخواهد آمد.اگر چیزی عجیب تر از موجود فضایی وجود داشته باشه اون هم فقط انسانه.با تشکر

  4. اگه میگن اونا فرا زمینین پس حتما تا حالا از وجود ما ها زمینیا با خبر شدن

  5. بابا مرض دارن بیان بزنن شلو پتمون کنن

  6. این تکنولوژی برای کنترل ماست نه پیام فرازمینی
    و امریکا از توپ لیزری برعلیه ما استفاده میکنه و به دنبال بردنش به ماه هست تا به کل کره زمین مشرف باشه و دور از دسترس همه شلیک کنه و کسی هم قادر با پاسخ نباشه ، لطفا ساده نباشید

  7. موجود فضایی اگه توانایی و پیشرفت رسیدن به زمینو داشته باشه مطمعنا فقط برای نابودی زمین میاد