توسعه شبکه موبایل

صداوسیما مانع توسعه شبکه موبایل در ایران می‌شود

توسعه شبکه موبایل جزو اهداف اصلی وزارت ارتباطات محسوب می‌شود، اما موانع زیادی در این راه وجود دارد. معاون وزیر ارتباطات می‌گوید صداوسیما در فرایند توسعه شبکه موبایل در کشور اخلال ایجاد کرده است.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات در خصوص مشکلات موجود در مسیر توسعه شبکه موبایل کشور عنوان کرد:

در تمامی کشور‌ها پس از تکمیل فرایند دیجیتالی شدن شبکه پخش همگانی، مقرر شده برای توسعه شبکه موبایل و بر اساس توافق‌ها و قوانین بین‌المللی از مقدار باند فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز سرویس‌های آنالوگ استفاده شود، اما صداوسیمای ایران، باند فرکانسی بدون استفاده خود را آزاد نمی‌کند و به گونه‌ای مانع فرایند توسعه شده است. البته این موضوع جهت بررسی به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شد.

وابستگی توسعه شبکه موبایل به باند فرکانس آنالوگ

حسین فلاح جوشقانی در ادامه اظهار کرد صداوسیما برخلاف قوانین موجود، مقدار باند فرکانس آنالوگ خود را پس از دیجیتالی شدن در اختیار ما قرار نداده است. این اقدام مانع توسعه شبکه تلفن همراه کشور می‌شود؛ زیرا زیرساخت‌های توسعه شبکه موبایل به فرکانس آنالوگ وابسته است و چنین فرکانس‌هایی از ارزش اقتصادی بسیار زیادی برخوردار هستند. از طرفی با استفاده از از باند فرکانسی آنالوگ می‌توان اینترنت اشیا و نسل پنجم تلفن همراه (5G) را توسعه داد. وی در پایان تاکید کرد با انجام مطالعه‌ها و برگزاری کنفرانس بین‌المللی رادیویی به دنبال دفاع از حقوق فرکانسی کشور هستیم و در آینده‌ای نزدیک اهداف خود را محقق خواهیم کرد.

توسعه شبکه موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. ننگ ما صدا و سیمای ما

  2. لزومی نداره شبکه های موبایل این همه فراگیر بشن

  3. یکم زور داره وقتی هیچی سر جاش نیست

  4. این صدا و سیما ما هارو دیوونه کرد

  5. اینا که مخالف گوشی و هستن و صدا و سیما هم … نقش دستمال کشه پس به جایی نمیرسه

  6. صدا و سیما که وضعش خرابه