هواوی HiAI 2.0

بستر هواوی HiAI 2.0 توسعه هوش مصنوعی را آسان‌تر می‌کند

پلتفرم هواوی HiAI 2.0 در سومین کنفرانس Huawei Eco-Connect Europe معرفی شد. این پلتفرم باز به هواوی و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند هوش مصنوعی را در تجهیزات مختلف توسعه دهند.

در سومین کنفرانس Huawei Eco-Connect Europe، هواوی HiAI 2.0 را معرفی کرد؛ یک پلتفرم باز که برای تسهیل توسعه هوش مصنوعی در تجهیزات مختلف طراحی شده است. آخرین نسخه از این پلتفرم به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا با یک اکوسیستم باز از چیپست های هواوی، تجهیزات و فضای ابری از طریق بسترهای پیش‌بینی شده با نام‌های HiAI Foundation ، HiAI Engine و HiAI Service بهره‌مند شوند.

لو ون یو، مدیر کارگروه هوش مصنوعی بخش مدیریت محصولات هواوی گفت:

در ماه آوریل 2018، این شرکت از HiIA 1.0 رونمایی کرد که یک پلتفرم محاسباتی هوش مصنوعی تلفن همراه بود. با همراهی توسعه‌دهندگان این پلتفرم باعث کاهش زمان و پیچیدگی توسعه برنامه‌ها شد. حالا هواوی HiAI 2.0 با قدرت محاسباتی بیشتر، API (رابط برنامه‌نویسی) غنی‌تر و پشتیبانی بهتر از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها را به ارمغان خواهد آورد. این ماجرا به طور قابل ملاحظه‌ای موانع وارد شدن به توسعه هوش مصنوعی را از بین می‌برد تا توسعه‌دهندگان بیشتری امکان ورود به را داشته باشند و برنامه‌های کاربردی جدیدی برای کاربران بسازند.

پلتفرم هواوی HiAI 2.0 چیست و چگونه کار می‌کند؟

همانطور که اشاره شد نسخه جدید پلتفرم HiAI توسعه‌دهندگان را قادر می‌کند دسترسی بیشتری به قابلیت‌های چیپست‌ها، تجهیزات و فضای ابری هواوی داشته باشند. این شامل سه بخش HiAI Foundation ، HiAI Engine و HiAI Service می‌شود که با هماهنگی‌شان می‌توانند پاسخگوی نیازهای توسعه‌دهندگان باشند. اما این سه بخش دقیقا چه وظایفی دارند و چگونه کار می‌کنند؟

1. HiAI Foundation دسترسی توسعه‌دهندگان به قابلیتهای چیپست مانند پشتیبانی از Frameworkهای چندگانه و نیز قابلیت‌های محاسباتی سطح بالا را فراهم می‌کند. پلتفرم HiAI توانایی‌ چیپست Kirin 980 با دو واحد پردازش عصبی (NPU)  را در سرعت تشخیص تصویر تا 4500 تصویر در هر دقیقه، بالا می‌برد که این دو برابر تراشه قبلی هواوی یعنی Kirin 970 است. همچنین این ماجرا از تعداد بیشتری از اپراتورها و مدل‌های توسعه‌دهنده پشتیبانی و فضایی را ایجاد می‌کند که برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند به راحتی اجرا شوند و تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند.

هواوی HiAI 2.0

2. HiAI Engine دست برنامه‌نویسان را با گزینه‌های بیشتری که ارائه می‌دهد، باز می‌گذارد. APIهای ارائه شده در این پلتفرم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت ویژگی‌های کلیدی را به پروژه‌هایشان اضافه و تلاش‌های خود را روی ارائه یک محصول متقاعدکننده متمرکز کنند. یکی از جدیدترین نمونه‌های HiAI Engine کارشده را می‌توان در گوشی هواوی میت 20 (HUAWEI Mate 20) که اخیرا عرضه شده، مشاهده کرد. برای مثال AI Spotlight Reel در این گوشی می‌تواند کلیپ‌هایی را شناسایی کند که در همه آن‌ها یک فرد مشخص وجود دارد و بر اساس آن‌ها و به طور خودکار یک مونتاژ 10 ثانیه‌ای تولید کند. این ویژگی با استفاده از تشخیص چهره و زیبایی‌شناسی که AI Engine مسئول آن است، صورت می‌گیرد. با بهره‌مندی از پیشرفت قدرت محاسبات HiAI، امکان فعال‌سازی AI Engine برای تکمیل اصلاح خودکار در تلفن همراه فراهم می‌شود.

3. HiAI Service پلی بین خدمات و نیازهای کاربران ایجاد می‌کند. با اتصال این دو، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌موقع و پیشگیرانه، پیش‌بینی ارائه خدمت به کاربران را انجام دهند.

تا به امروز، بیش از 1000 شریک و 450 هزار توسعه‌دهنده فعال در اکوسیستم Huawei HiAI حضور دارند تا بیش از 300 میلیون کاربر از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شوند. تحت برنامه HiAI، هواوی 13 مرکز تحقیق و توسعه و 2 آزمایشگاه را در سرتاسر جهان برای همکاری با توسعه‌دهندگان محلی در توسعه برنامه‌ها دایر کرده است. همچنین این آزمایشگاه‌ها نقش سکوی پرتاب را برای توسعه‌دهندگان موفق برای اجرای پروژه‌هایشان در سطح جهانی، ایفا می‌کند. هواوی همچنان متعهد به همکاری با شرکای خود برای ساخت اکوسیستم هوش مصنوعی و تکمیل تجربه برنامه هوش مصنوعی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اینو من بنیاد نهادم ببین چ شاخ شده واسه ما

  2. فک همه چیزو کردن

  3. این هواوی خیلی داره شاخ میشه ها