اوموآموا

تلاش های ناسا برای مشاهده اوموآموا ناکام ماند

تلاش های ناسا برای مشاهده اوموآموا تاکنون ناکام مانده است. اوموآموا در واقع یک جرم بیناستاره ای است که در مسیر حرکت خود به منظومه شمسی وارد شده و در حال عبور از آن است.

با وجود تلاش های بسیار از سوی ناسا و مشاهدات متعدد تلسکوپ اسپیتزر، اوموآموا هنوز ردیابی و مشاهده نشده است. این شی مرموز آسمانی اجازه نمی دهد تا فناوری های پیشرفته ناسا او را در تله مشاهدات خود قرار دهند.

با این وجود، ناسا اعلام کرده است که این موضوع را نباید به حساب زیرکی اوموآموا و یا منشا فرازمینی آن گذاشت. تنها راز عدم موفقیت در مشاهده اوموآموا  به خاطر اندازه کوچک آن است و لذا می توان این جرم مرموز را تنها یک سنگ بزرگ آسمانی عنوان کرد.

در واقع حضور اوموآموا در فضا آنقدر کم رنگ و کم نور است که اسپیتزر قادر به رصد آن نیست. هر چند در نزدیک ترین فاصله به زمین هم قرار داشته باشد و این موضوع تنها به کوچک بودن اوموآموا برمی گردد.

اوموآموا

ناسا اعلام کرده است که همچنین نباید عدم مشاهده اوموآموا را به حساب نبودن آن در فضای منظومه شمسی نسبت داد. اوموآموا در فضا در حرکت است، ناپدید نشده و تنها قابل مشاهده نیست.

به هر حال تلسکوپ اسپیتزر نتوانسته است این جرم آسمانی را مشاهده کند. این مهمان ناخوانده از همان ابتدا که در حال حرکت در منظومه شمسی مشاهده شد، شگفتی ساز بوده و توجه اکثر اخترشناسان را به خود جلب کرده است.

منشا سرعت عجیب اوموآموا

از سوی دیگر سرعت بالای اوموآموا توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است. سرعتی که نمی توان آن را چندان متعارف توصیف کرد. اخترشناسان معتقدند نباید چنین سرعت بالایی را به بادبان های نوری تمدن های بیگانه نسبت داد، بلکه خارج شدن گاز از اوموآموا تنها منبع سرعت عجیب آن است.

در واقع ناسا صراحتا اعلام کرده است که تغییر جهت های اوموآموا و سرعت بالای آن تنها ناشی از خروج گاز از این جرم است. ویژگی یاد شده این توانایی را به اوموآموا می دهد تا به راحتی و با سرعت بالا در منظومه شمسی جولان دهد.

اوموآموا

اوموآموا ابتدا توسط تلسکوپ پان استارس وان از دانشگاه هاوایی کشف شد و مباحث داغی پیرامون آن در محافل نجومی در جریان است. همچنین شاهد هستیم که نظریات جدید تاکید دارند که تغییر مسیر اوموآموا به خاطر وجود بادبان های خورشیدی چسبیده به آن است و نیز سرعت گرفتن این جرم سماوی نشات گرفته از فشار تشعشعات و فوتون های خورشیدی است.

فراموش نکنیم که برخی از نظریه پردازان حوزه نجوم هم اعتقاد دارند که اوموآموا یک کاوشگر بوده که از سوی تمدن های فرازمینی و به صورت عامدانه به سوی زمین فرستاده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این دست شیطانه داره بر دنیای ما سایه میافگنه

  2. هرجور نگاهش میکنم هیچ شباهتی به یوفو نداره

  3. ناسا هم خودشو گرفته