پاک کردن درگاه شارژر آیفون

چگونه درگاه شارژر آیفون را تمیز کنیم؟

گوشی آیفون شما شارژ نمی‌شود؟ ممکن است به خاطر جمع شدن گرد و خاک داخل درگاه آن باشد. اما چگونه درگاه شارژر آیفون خود را پاک کنیم؟

اگر آیفون شما به دستی شارژ نمی‌شود و با عوض کردن کابل شارژ هم مشکل حل نشده است، شما احتمالا باید درگاه شارژر آیفون خود را تمیز کنید. این یکی از نخستین تکنیک‌های تعمیر در زمانیست که آیفون شما به خوبی شارژ نمی‌شود.

شما نیازمند هیچ ابزار ویژه یا آموزشی برای انجام این کار نیستید، تنها یک دست و چند لوازم خانگی می‌تواند کار شما را راه بی‌اندازد. اگر تمیز کردن مشکل شما را حل نکرد، آنگاه گوشی‌تان را به دست تعمیرکار بسپارید یا اگر مهارت لازم برای تعویض آن را دارید، خودتان دست به کار شوید.

مشکل با درگاه شارژر آیفون

از آنجایی که هیچ محافظی بر روی درگاه شارژر آیفون قرار ندارد، آن می‌تواند جذب کننده‌ی خوبی برای گرد و غبار و دوده باشد. پرز داخل جیب، گرد و غبار، پوست، مو، خز و هر نوع دیگری از لوازم، در طول زمان به داخل آن راه پیدا می‌کنند. هر زمانی که شما کابل لایتنینگ را وارد درگاه آیفون کنید،‌ شما ناخواسته این گرد و خاک‌ها را به سمت داخل درگاه فشار می‌دهید. در نهایت این گرده‌ها می‌توانن در فضایی پشت درگاه که تاریک و داخلی است، پنهان شوند. همین باعث می‌شود اتصال بین سیم و گوشی انجام نشده و عملیات شارژ انجام نشود.

پاک کردن درگاه شارژر آیفون

هرچند آیفون‌های جدید از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کنند و کاربران به لطف آن، دیگر با این مشکلات سر و کار نخواهند داشت. این کار باعث می‌شود کابل‌های شارژ شما نیز تمیز بمانند. به طور مداوم بخش‌های متصل شونده شارژر را بررسی کنید.

آیا می‌خواهید درگاه لایتنینگ همیشه تمیز بماند؟

اگر پورت شارژر گوشی شما کثیف شده است، می‌توانید خودتان آن را تمیز کنید. شما نیازی به مجموعه‌های تمیز کننده‌ی ویژه‌ای نیستند یا نیازی به کمپرس باد نخواهید داشت. با وجود آموزش‌های آنلاین مختلف موجود، اپل به مشتریانش گفته است که نباید از کمپرس باد یا اسپری‌های آئروسل برای تمیز کردن هر نوع گوشی آیفونی استفاده کنند.

این احتمالا به علت فشار زیادی است که می‌تواند از هوا به وجود آید. این فشار می‌تواند به داخل آیفون شما آسیب برساند. این همچنین گزینه‌ی بدی برای مدل‌های جدید آیفون است که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.

یک بار آیفون 5 اس من با شارژ مشکل داشت. آن هنوز تحت ضمانت اپل بود،‌ پس آن را به مراکز تعمیر بردم. یکی از تعمیرکاران اپل گفت که تنها با تمیز کردن داخل درگاه شارژ گوشی، این مشکل را حل کرده است. این فرد برای تمیز کردن درگاه شارژر آیفون من از یک سنجاق مخصوص سیم کارت استفاده کرده است.

پاک کردن درگاه شارژر آیفون

از آن به بعد، خودم با یک سنجاق همیشه این کار را انجام می‌دهم و هیچ مشکلی با آن ندارم. اگر بخواهیم فشار کمتری با فلز به دیوایس بیاید،‌ می‌توانید از یک چوب نازک یا یک خلال دندان نازک نیز استفاده کنید. اما در هر صورت مواظب باشید تا بر روی گوشی شما خط و خش ایجاد نشود. یک تکه پارچه را روی نوک این شیء نوک تیز قرار دهید تا حفره درگاه به واسطه‌ی آن به خوبی تمیز شود.

چگونه درگاه شارژر آیفون را تمیز کنیم؟

در ابتدا، آیفون را خاموش کنید. زمانی که تمیز می‌کنید، خاموش روشن نگه‌داشتن گوشی باعث می‌شود هیچ اتفاق ناگهانی رخ ندهد. اول از همه ایمنی! با یک چراغ قوه، داخل درگاه را بررسی کنید تا ببینید گرد و خاک در کدام سمت قرار دارند. سپس عملیات تمیز کردن را آغاز کنید. مراقب باشید بیش از حد وسیله را در داخل درگاه گوشی فشار ندهید تا آن در داخل گوشی نشکند و باعث به وجود آمدن مشکل بزرگ‌تری نشود. علاوه بر این، باید مواظب باشید بر روی بدنه خش نیفتد.

پاک کردن درگاه شارژر آیفون

نکته: اگر شما دارای یک آیفون، آیپد یا آیپاد قدیمی هستید که از درگاه 30 پین استفاده می‌کند، شما باید مراقبت بیشتری را به عمل بگیرید، زیرا پین‌های بیشتر، با خطر بیشتری نیز مواجه هستند.

پاک کردن درگاه شارژر آیفون

کار را به کاردان بسپارید

به خودتان برای تمیز کردن درگاه شارژر آیفون خود اعتماد ندارید؟ پس به یکی از مراکز تعمیر مراجعه کرده و کار را به کاردان بسپارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. تنظیم بلند گوی ایفون من با چرخش گوشی جابه جا میشه یعنی وقتی به چپ می چرخونی از بلند گوی پایین صدا میاد وقتی به راست می چرخونی از بلند گوی مکالمه صدا میاد کسی می دونه این مشکل نرم افزار یه یا سخت افزار ی؟؟

  2. جدا از پاک کردنش مسخره ترین گوشی که تا حالا دیدم آیفون بود! فقط بخاطر محدودیت بیش از حدش… چندان مالی نبود که این همه پزشو میدن ملت…!!!

  3. ایول فقط یه ایفونیه اینقدر تمیزه

  4. بابا این غرتی بازیا چیه