کاهش هزينه ها و زمان توليد در شرکت فورد با بهره گيري از فناوري چاپ 3 بعدي

 شرکت های مختلف در حال گرایش بیشتر به استفاده از فناوری چاپ سه بعدی هستند که یک دهه عمر دارد ولی در سال های اخیر با کاهش هزینه ماشین ها و مواد مورد نیاز، بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده.

وال استریت ژورنال اخیرا با سر زدن به کارخانه های سه شرکت فورد، جنرال الکتریک و ماتل به این قضیه پرداخته که چطور با کمک فناوری چاپ سه بعدی، هزینه های این شرکت ها کاهش یافته.

فورد با استفاده از این فناوری به چاپ سه بعدی سر سیلندر، دیسک ترمز و محورهای عقب خودروهای تست خود پرداخته و در صدد اضافه کردن این فناوری به خطوط تولید خود است. به لطف این فناوری زمان لازم برای ساخت یک نمونه از سر سیلندر به کار رفته در موتورهای کم مصرف EcoBoost، بین 25 تا 40 درصد کاهش یافته.

روش های ساخت قبلی نیازمند جداسازی قالب ها از شن بود ولی با استفاده از چاپ سه بعدی، فرآیند برش از این میان حذف شده و فلز به طور مستقیم به داخل قالب ها تزریق می شود.جنرال الکتریک هم با استفاده از چاپ سه بعدی توانسته هزینه ساخت قطعات مختلف از جمله آشکارسازهای ماورا صوت را تا 30 درصد کاهش دهد.فورد معتقد است که در آینده مشتریان قادر خواهند بود قطعات جایگزین را خودشان از طریق سرویس های محلی چاپ سه بعدی در چند ساعت یا چند دقیقه تولید و جایگزین کنند.


منبع : en.gadgetnews.net

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*