آشفتگی واشنگتن: رویارویی هری تورمن با یوفوها

در مطلب پیشین، خلاصه‌ و مثالی نسبتا قابل قبول درباره امکان ملاقات رسمی میان موجودات فرازمینی و رئسای جمهور کشورهای مختلف را بیان کردیم. حال در این میان سوالی بحث برانگیز پیش می‌آید که نخستین ملاقات با فرازمینی‌ها، متعلق به چه رئیس جمهوری است؟ رئیس جمهور آیزنهاور یا هری تورمن؟

یکی از بحث برانگیزترین پرونده‌های موفان، مربوط به این احتمال است که رئیس جمهور آیزنهاور در سال 1954، نشستی محرمانه با موجودات فرازمینی داشته و بنابر پرونده‌های موجود، وی نخستین رئیس جمهوری نیست که با پدیده یوفو مواجه می‌شود و این جایگاه به رئیس جمهور هری تورمن تعلق دارد. طبق گفته محققان سازمان موفان، با نگاهی ساده و اجمالی به پرونده‌های موجود، می‌توان به سادگی متوجه شد که تمام ارتباطات ایالات متحده آمریکا با موجودات فرازمینی به صورت رسمی توسط هری تورمن آغاز شد.

هری تورمن و حادثه رازول

هری تورمن تنها به‌مدت 82 روز به‌عنوان معاون رئیس جمهور خدمت کرد و پس از مرگ فرانکلین روزولت، مقام ریاست جمهوری آمریکا را تصاحب نمود. این بازه زمانی مصادف با دوره پرفراز و نشیبی بود که باید طی چند هفته، تصمیمی جدی مبنی بر شلیک بمب اتمی بر خاک ژاپن گرفته می‌شد؛ اما نبرد اتمی تنها چالش پیش روی تورمن نبود! بحران اصلی در تابستات 1947 شکل گرفت که یک یوفو در یک مزرعه بیرون از رازول سقوط کرد و مردم سراسر دنیا این واقعه را به‌عنوان حادثه رازول می‌شناسند.

حادثه رازول

حادثه رازول، تورمن را به نخستین رئیس جمهوری تبدیل کرد که با یوفوها به صورت رسمی و رسانه‌ای مواجه شود. در تاریخ هشتم ژوئیه سال مذکور، روزنامه‌ها گزارشی مبنی بر انتقال یک شی پرنده همچون یوفو توسط نیروی هوایی، منتشر کردند. همانند تمامی موارد رسانه‌ای درباره موجودات فرازمینی و یوفو، صبح روز بعد تمامی گزارشات تکذیب شده و طی انتشار یک بیانیه، شی سقوط کرده را یک بالن هواشناسی اعلام کردند! این نقطه پایان برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و سر آغاز یک ماجرای جدید برا یوفو شناسان محسوب می‌شد.

به دلیل وضعیت‌های بحرانی متداول همچون وقوع اولین مراحل جنگ‌های سرد، تورمن تصمیم می‌گیرد که حادثه رازول را به طور کامل مخفی نگه دارد. فقط دو سال از جنگ جهانی دوم گذشته که دنیا با موجوداتی ناشناخته مواجه می‌شود که عملا هیچ اطلاعاتی همچون علت حضور آن‌ها را نمی‌داند. تنها یک موضوع به‌صورت کامل مشخص است که باعث ترسی جهانی می‌شد؛ آن‌ها از گونه و نژاد ما نیستند!

آشفتگی پایتخت، واشنگتن در وحشت

حضور علنی یوفوها طی دوره ریاست جمهوری هری تورمن در حال افزایش بود، مانند حضور دسته جمعی یوفوها در آسمان واشنگتن که به آشفتگی پایتخت معروف است. این دسته از اتفاقات، هری تورمن را مجبور کرد تا چند ماه پیش از ترک دفتر ریاست جمهوری، شخصا به موضوع رسیدگی نماید. ماجرا به حدی از وضعیت بحرانی رسید که تورمن در یک مصاحبه اذعان داشت که هیچ‌یک از فرماندهان نیروی هوایی طی چهار سال گذشته، موفق به تهیه گزارشی محکم و قابل قبول درباره فعالیت این اشیا در آسمان ایالات متحده آمریکا نشده‌اند.

اقدامات احتیاطی از سطح رسانه‌ای، وارد مراحل نظامی شد. تمامی جنگنده‌های نیروی هوایی برای دخالت وارد عمل شده و گفته می‌شد که از سوی تورمن، دستور شلیک داشتند. نبردهای خفیف هوایی، تعقیب و گریزهای ناکام و و وقوع حوادثی همچون رازول، فشار بر روی تورمن را به حدی رساند که هیئت اضطراری ویژه برای بررسی یوفوها ایجاد شود. هیئت مذکور، رابرتسون نام داشت که متشکل از مقامات و ماموران عالی رتبه سازمان سیا و وظیفه کلی آن‌ها، بررسی وضعیت یوفوها و طرح ایده‌ای حول مدیریت شرایط پیش آمده بود. به‌عنوان نتیجه نهایی، هیئت رابرتسون اجرای یک کمپین آموزش عمومی برای کاهش علاقه به این موضوع  و تحت نظر گرفتن گروه‌های خصوصی و فعال در این زمینه را مطرح نمود.

درنهایت، اقدامات مشترک دولت و رابرتسون منجر به ایجاد توجیهاتی درباره وقایع یوفو در جامعه شد که به سری شدن اطلاعات، کمک شایانی کرد. این نتایج مصادف با آخرین روزهای حضور تورمن در کاخ سفید بود که می‌توان آخرین کار مهم او و کابینه‌اش را مربوط به یوفوها دانست. به دلیل ترس از وقوع پیش آمدی هولناک، دو رئیس جمهور، یعنی هری تورمن و آیزنهاور مجبور به اخذ تصمیماتی شدند که تمام اطلاعات موجود درباره یوفوها را به طبقه فوق محرمانه منتقل نمود. اما رئیس جمهور کندی، زمانی که یوفوها در حال آغاز جنگ جهانی سوم بودند، رویکردی کاملا متفاوت اتخاذ کرد. پرونده‌های موفان دستور صادر شده توسط کندی را فاش می‌سازد؛ دستوری که مرگ او اجازه اجرایش را نداد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا راه حل‌های تورمن و آیزنهاور حول محرمانه کردن اطلاعات موجودات فرازمینی و یوفوها، موفقیت آمیز بود؟