زن فضانورد

روسیه صحت سفر به ماه توسط ناسا را مورد بررسی قرار می‎دهد

همه شما با تئوری های توطئه  آشنا هستید. بر اساس این نظریه برخی از پدیده ها و اتفاقاتی که همه اعتقاد داریم روی داده است هرگز اتفاق نیفتاده و تنها یک حقه بزرگ است. یکی از این حقه ها مربوط به جعلی بودن خبر سفر به ماه توسط ناسا است.

طرفداران نظریه توطئه معتقدند آنچه که تحت عنوان سفر به ماه در سال ۱۹۶۹ روی داد، چیزی نبود جز یک دروغ بزرگ که توسط ناسا و حکومت آمریکا به خورد افکار عمومی سراسر جهان داده شد. این نظریه تاکید دارد که انسان هرگز بر روی ماه فرود نیامده است.

نظریه مربوط به دروغین بودن سفر به ماه هنوز علاقمندان بسیاری دارد. این در حالی است که ناسا کوهی از مدارک و شواهد مختلف ارائه کرده تا افکار عمومی و طرفدارن این نظریه را قانع کند که ماموریت آپولو ۱۱ واقعیت داشته و سفر به ماه اتفاقی بوده که رخ داده است.

روسها از جمله طرفداران نظریه توطئه هستند و هر از گاهی افکار عمومی را با خود همراه می کنند. آنان سعی دارند ادعاهای آمریکا در خصوص دستاوردهایش در ۵۰ سال پیش را زیر سوال ببرند.

سفر به ماه در آزمون روسها

اخیرا روسها اعلام کرده اند که می بایست با راه اندازی یک تحقیق همه جانبه بین المللی در نهایت صحت و یا کذب خبر سفر ناسا به ماه را تایید کرده و به غوغای عظیم ۵۰ ساله پایان دهند.

روسها ناپدید شدن فیلم اصلی گرفته شده از این واقعه مهم در سال ۱۹۶۹ را مستمسک قرار داده و شبهات موجود در خصوص سفر ناسا به ماه را تشدید کرده اند. مقامات روسی تاکید دارند که به منظور بررسی تمامی جوانب ناپدید شدن این فیلم باید یک تحقیق بین المللی صورت گیرد. این تحقیق همچنین باید شامل محل نگهداری سنگ های نمونه جمع آوری شده از ماه باشد.

در واقع کشور روسیه بیشتر از هر کشوری به دروغین بودن سفر به ماه دامن می زند. آنها همواره تاکید داشته اند که در خصوص صحت این خبر مشکوکند و تجسس دقیق بین المللی همه چیز را شفاف خواهد کرد.

روسها بیشتر از هر چیزی، ناپدید شدن فیلم اصلی گرفته شده از فرود بر روی ماه را هدف قرار داده اند. ناسا هم اعلام کرده که فیلم اصلی در میان ۲۰۰ هزار کاست ویدیویی که کپی شده ناپدید گشته و همه این ماجرا در نهایت به تقویت نظریه مربوط به جعلی بودن خبر سفر به ماه منجر شده است.

ناسا همچنین اعلام کرده است که برای بازگرداندن فیلم اصلی باید از کمپانی لوری دیجیتال کمک بگیرد. یکی از عمده ترین کارهای این شرکت بازگرداندن فیلم های قدیمی هالیوود است. جالب اینجاست که وقتی پای هالیوود و کارشناسان آن به میان بیاید جعلی بودن خبر سفر به ماه بیش از پیش تشدید می شود.