نام تراشه جدید کوالکام

نام تراشه جدید کوالکام ، اسنپدراگون 8150 نیست

تراشه جدید کوالکام با پشتیبانی از شبکه 5G به زودی معرفی می‌شود؛ ولی مطابق با یک گزارش جدید، سازندگان از نام اسنپدراگون 8150 برای آن استفاده نخواهند کرد.

کوالکام قصد دارد نسل جدید چیپست پرچمدار خود را در رویداد سالانه “Snapdragon Technology Summit” که از چهارم تا ششم دسامبر (سیزدهم تا پانزدهم آذر) برگزار خواهد شد، معرفی کند.  بدون شک، مدیران در این رویداد سه‌روزه روی نسل جدید اینترنت 5G مانور زیادی خواهند داد و احتمالا بسیاری از اپراتورها، تولیدکنندگان گوشی های موبایل و حتی سازندگان لپ تاپ ها به تشریح برنامه‌های خود خواهند پرداخت.

تا به امروز، کوالکام توجه ویژه‌ای به نام‌گذاری محصولات خود داشته و ممکن است باز هم آن را تغییر دهد. محصولات اولیه این شرکت با نام‌های S3 ،S2 ،S1 و S4 عرضه شدند و پس از آن، سازندگان به استفاده از اسامی 800/700/600/400/200 روی آوردند؛ حالا نیز چیپستی جدید که در حال حاضر با نام “sm8150” آن را می‌شناسیم، در بنچمارک‌ها رویت شده است. در شرایطی که تمامی اهالی رسانه معتقد بودند تراشه جدید کوالکام با نام Snapdragon 8150 معرفی می‌شود، PCMag در گزارشی تازه، این ادعا را رد کرده و با اطمینانی بسیار بالا می‌گوید “sm8150” فقط اسم رمز داخلی بوده و حتی از آن برای مقاصد بازاریابی نیز استفاده نخواهد شد.

اسنپدراگون 855، گزینه احتمالی برای نام تراشه جدید کوالکام

این وب‌سایت هیچ اشاره‌ای به نام جایگزین نداشته و فقط می‌گوید مدیران از اسنپدراگون 855 یا یک اسم کاملا متفاوت استفاده خواهند کرد زیرا می‌خواهند روند نام‌گذاری چیپ‌های 5G خود را به صورت کامل تغییر دهند. از طرفی، کوالکام بعد از معرفی مودم X24 برای شبکه 4G، حالا از نام X50 برای مودم جدید خود برای شبکه 5G استفاده کرده است.

به هر صورت، این خبر را می‌توان فعلا شایعه‌ای در نظر گرفت که ممکن است هیچ‌گاه محقق نشود. ظاهرا کوالکام مشغول توسه یک چیپست دیگر برای لپ تاپ ها با اسم رمز “sm8180” است. هرچند، مطابق با گزارش امروز، احتمالا اسنپدراگون 8180 نام این چیپست نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینا هم با این اسماشون مارو گیج کردن