لنوو Z5s

انتشار تصویر واقعی گوشی لنوو Z5s با حفره روی نمایشگر

لنوو Z5s نام گوشی مجهز به حفره روی نمایشگر این شرکت چینی است. پیشتر تصور می‌کردیم سامسونگ یا هواوی اولین گوشی هوشمند دارای حفره روی صفحه نمایش هستند، اما لنوو با عرضه گوشی لنوو زد 5 اس در این زمینه پیش‌دستی خواهد کرد.

چندی پیش شاهد انتشار تصاویر گوشی لنوو زد 5 اس در وب سایت TENAA بودیم. با توجه به خاموش بودن صفحه نمایشگر در این عکس‌ها، به نظر می‌رسید در بالاترین قسمت میانی نمایشگر، یک ناچ شبیه به قطره آب مشابه نمونه آن در گوشی اوپو آر 17 وجود دارد. بعد از انتشار جدیدترین عکس‌های لنوو Z5s در دنیای واقعی دریافتیم آن چه بریدگی بالای نمایشگر تصور می‌کردیم، یک حفره روی نمایشگر بوده است.

این اولین گوشی هوشمند (معرفی نشده) نیست که عکس‌هایی از آن همراه با حفره‌ای روی نمایشگر می‌بینیم، اما محل قرارگیری آن بسیار حائز اهمیت است. بر اساس عکس‌ها و رندرهایی که تا امروز از گوشی های دارای حفره صفحه نمایش هواوی و سامسونگ همچون گلکسی A8s دیده‌ایم، این قسمت در گوشه سمت راست و یا چپ بالاترین بخش نمایشگر قرار دارد، اما حفره روی نمایشگر در لنوو Z5s در مرکز واقع شده است.

عکس‌های لنوو Z5s

هر دو راهکار مزایا و معایب خاص خود را دارند. همانطور که در تصاویر بالا مشخص است، حفره قرار گرفته در مرکز قسمت بالایی نمایشگر، که در واقع دوربین سلفی را در خود جای داده است، مشکلی در لمس نوار نوتیفیکیشن ایجاد نکرده و همچنین به منظور برقراری مکالمه تصویری و گرفتن عکس سلفی مناسب‌تر به نظر می‌رسد. از حفظ شدن زیبایی ظاهر گوشی به خاطر حفظ تقارن در طراحی نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

اما مشکل این محل قرارگیری حفره، اختلال در نمایشگر نوتیکفیشن‌ها است. به عنوان نمونه ممکن است نحوه نمایش خلاصه پیامک دریافت شده با اختلال مواجه شود. در زیر، یک ویدیوی نگاه نزدیک از لنوو Z5s نیز مشاهده خواهیم کرد.

در تیزر رسمی گوشی لنوو Z5s ، معرفی آن طی آخرین ماه سال جاری میلادی (آذر – دی) وعده داده شده است. بر اساس اخبار، این گوشی به یک نمایشگر 6.3 اینچی مجهز شده و اولین گوشی مجهز به دوربین سه گانه لنوو نیز خواهد بود. مغز متفکر گوشی یکی از دو تراشه اسنپدراگون 8150 و یا اسنپدراگون 675 است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. از اس ده همین الان میگم راحت سر تره

  2. این حفره یکم رو مخ نیس؟ منو اذیتم میکنه

  3. دوربین سلفیش چنده؟؟

  4. عککککک چ خوشگله