کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

میزان فعالیت کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی چقدر است؟

اخیرا مرکز آمار ایران، نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانواده‌های ایرانی را منتشر کرده است که در آن میزان حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی نیز اعلام شد. در ادامه، نتایج این آمارگیری را بررسی می‌کنیم.

اخیرا مرکز آمار ایران طرحی را با نام طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار ایرانی اجرا کرده که سرانه رفتاری افراد 15 ساله و بیشتر را در سال 1396 بررسی کرده و نتایج آن را به صورت گزارشی جامع منتشر کرده است. در این طرح، میزان حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی، میزان مطالعه، میزان ورزش، میزان مصرف نوشابه و مصرف شیر و… بررسی شده است. در ادامه، نتایج این طرح را بررسی می‌کنیم.

کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

آمار حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

بر اساس نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانواده‌های ایرانی، افراد 15 ساله و بیشتر به صورت روزانه حدود 1 ساعت و 4 دقیقه در شبکه های اجتماعی حضور دارند. سایر نتایج این طرح هم به این شرح است که 57 درصد از افراد 15 ساله و بیشتر باسواد در سال قبل از این طرح، کتاب‌های غیردرسی را مطالعه کرده‌اند. همچنین میزان مطالعه کتاب‌های غیردرسی افراد 15 ساله و بیشتر باسواد به صورت ماهانه 7 ساعت و 41 دقیقه بوده و میزان مطالعه قرآن و ادعیه این افراد نیز 3 ساعت و 7 دقیقه در ماه است. حدود 29.9 درصد از افراد 15 ساله و بیشتر باسواد به صورت ماهانه روزنامه مطالعه می‌کنند و میزان مطالعه این افراد نیز یک ساعت و 27 دقیقه در ماه است.

همچنین افراد 15 ساله و بیشتر باسواد به صورت روزانه حدود 4 ساعت و 52 دقیقه برنامه‌های صداوسیما را تماشا می‌کنند. 51.1 درصد از این جامعه‌ی آماری اعلام کرد‌ه‌اند که حدود 27 دقیقه در روز ورزش می‌کنند. از سویی 78.9 درصد از افراد 15 ساله و بیشتر باسواد در هفته به میزان 3.7 لیوان شیر مصرف می‌کنند و 54.8 درصد از همین افراد نیز 1.7 لیوان در هفته نوشابه می‌خورند.