تراشه میان‌رده هلیو پی 90 مدیاتک

تراشه هلیو پی 90 مدیاتک معرفی شد

تراشه میان‌رده هلیو پی 90 مدیاتک (MediaTek Helio P90) معرفی شد. هلیو پی ۹۰ از ظرفیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی برخوردار است و می‌تواند عکاسی باکیفیت بالا را به گوشی‌های اقتصادی بازار بیاورد.

اوایل ماه جاری میلادی، شرکت تراشه سازی مدیاتک با معرفی چیپ مودم M70 خود که قرار است توسط فناوری TSMC به تولید رسیده و سال آینده عرضه شود، رسما وارد دنیای 5G شد. امروز مدیاتک از تراشه‌ی جدیدی به نام هلیو پی 90 پرده برداشت. به نقل از سایت Android Central، این تراشه شامل یک پردازنده 8 هسته‌ای است که شامل 2 هسته‌ی Cortex-A75 با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز برای وظایف نیازمند انرژی بیشتر می‌شود. 6 هسته‌ی دیگر نیز Cortex-A55 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز هستند.

این تراشه بر اساس پردازش 12 نانومتری به تولید خواهد رسید و از پردازشگر گرافیکی PowerVR GM 9446 بهره می‌برد که وعده‌ی 50 درصد عملکرد بهتر نسبت به تراشه‌ی هلیو پی 70 را می‌دهد. اما یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به تراشه‌ی میا‌رده هلیو پی 90 ، دارا بودن ظرفیت‌های هوش مصنوعی است. این تراشه به یک واحد پردازش هوش مصنوعی دو هسته‌ای مجهز شده که عملکرد هوش مصنوعی را نسبت به مدل‌های پی 60 و پی 70 به چهار برابر می‌رساند. این واحد پردازشی همچنین می‌تواند عکاسی باکیفیت را به گوشی‌های مقرون به صرفه‌تر بازار بیاورد.

تراشه هلیو پی 90 مدیاتک از یک دوربین تک لنزی 48 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 24 + 16 مگاپیکسلی دوگانه پشتیبانی می‌کند. فیلمبرداری اسلوموشن 480 فریم برثانیه‌ای 16 مگاپیکسلی نیز توسط تراشه پشتیبانی می‌شود و با جستجوی تصویری Google Lens نیز کار می‌کند.

زمان عرضه گوشی‌های مجهز به هلیو پی 90

شما گوشی‌هایی مجهز به این تراشه را از نیمه‌ی نخست سال 2019 به بعد می‌توانید در بازار ببینید. و حتی با وجود اینکه کوالکام با اپل در خاک این کشور به مشکل خورده است، اما به نظر می‌رسد همچنان قدرت نخست در فناوری 5G با این شرکت است و کوالکام همچنان باید به دنبال عرضه اندام در ایالات متحده باشد تا بتواند مشتری جذب کند.