شارژ همراه اول

راهنمای شارژ همراه اول ، باقی مانده شارژ و انتقال شارژ همراه اول

با فراگیر شدن سیم‌کارت‌های اعتباری، اپراتورها روش‌های گوناگونی را برای شارژ سیم‌کارت در نظر گرفتند. در ادامه انواع روش‌های شارژ همراه اول ، استعلام مانده شارژ و انتقال شارژ سیم‌کارت را بررسی خواهیم کرد.

از زمان معارفه و آغاز فروش سیم‌کارت‌های اعتباری حدود 15 سال می‌گذرد و هم‌اکنون میلیون‌ها نفر در کشور از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند. یکی از بزرگترین مزیت‌های این نوع سیم‌کارت‌ها امکان مدیریت بهتر هزینه‌هاست و در صورت افراط در مکالمه، استفاده از بسته‌های اینترنتی و پیامک و سایر سرویس‌های غیر رایگان، با اتمام موجودی حساب از پرداخت هزینه‌های بیشتر جلوگیری خواهد شد. اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که در زمان و مکان نامناسب، شارژ سیم‌کارت اعتباری شما تمام شود و برای ادامه کارتان، احتیاج به شارژ هرچه سریع‌تر حسابتان دارید. خوشبختانه راه‌های متنوع و زیادی برای شارژ همراه اول ، مشاهده باقی مانده شارژ و انتقال شارژ از فردی به فرد دیگر وجود دارد تا استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری از هر زمان دیگری راحت‌تر باشد.

شارژ همراه اول از طریق وبسایت همراه اول

شارژ همراه اول

در صورتی که بسته اینترنت و اعتبار حساب شما به صفر رسیده باشد، هنوز هم امکان مراجعه به وبسایت همراه اول وجود دارد. بدین ترتیب شما می‌توانید سیم‌کارت خود را بدون بسته اینترنتی با 5 درصد تخفیف به صورت مستقیم در سایت همراه اول شارژ کنید. توصیه می‌کنیم به دلیل احتمال سرقت رمز و اطلاعات بانکی، به هیچ عنوان برای شارژ سیم کارت همراه اول خود به سایت‌های متفرقه مراجعه نکنید.

شارژ همراه اول از طریق کدهای دستوری

سرویس‌های زیادی برای شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول وجود دارد و از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به #780* ، #733* و #724* اشاره کرد. شما می‌توانید با شماره‌گیری این کدها در قسمت شماره‌گیر تلفن همراهتان، انتخاب نوع و مبلغ شارژ و در نهایت ورود اطلاعات حساب بانکی نسبت به خرید شارژ اقدام کنید. این روش نسبت به سایر روش‌ها قابل اعتمادتر و در دسترس‌تر است، چرا که نیازی به اتصال اینترنت ندارد و معمولا همیشه و در همه ساعات روز پاسخگو هستند.

شارژ همراه اول از طریق وبسایت بانک‌ها

وبسایت اکثر بانک‌ها قسمت ویژه‌ای برای خرید شارژ همراه اول و سایر اپراتورها طراحی کرده‌اند. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی و با خیال راحت به خرید شارژ بپردازید.

اطلاع از باقی مانده شارژ همراه اول

مشاهده میزان اعتبار باقی مانده در سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول با استفاده از کد دستوری #11*140* و مراجعه به اپلیکیشن همراه من امکان‌پذیر است.

انتقال شارژ همراه اول 

شارژ همراه اول

انتقال شارژ سیم کارت همراه اول با استفاده از سامانه همراه من (وبسایت همراه اول)، کدهای دستوری (USSD) و تلفن گویای 444 امکان‌پذیر است. ملزوماتی که همراه اول برای انتقال شارژ در نظر گرفته به شرح زیر است:

  • مبلغ انتقالی باید بین 1000 تا 10 هزار تومان باشد و مشترک می‌بایست پس از انتقال اعتبار حداقل 500 تومان اعتبار باقیمانده داشته باشد.
  • به ازای هر 500 تومان اعتبار انتقال یافته، 15 روز به تاریخ انقضای شارژ ارسال شده افزوده می‌شود.
  • در صورتی که دریافت کننده شارژ در وضعیت خط صفر (Idle)، قطع یا معلق (Suspend)، غیرفعال (Disable)، لیست سیاه (Black List) یا سلب امتیاز (Pool) باشد امکان انتقال اعتبار وجود ندارد.
  • وضعیت خط استفاده نشده (Idle): تلفن های همراه اعتباری با اولین تماس یا ارسال پیامک فعال گردیده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نیافته باشد به عنوان تلفن همراه استفاده نشده (Idle) شناخته می شوند.
  • وضعیت معلق (Suspend): تلفن‌های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار وارد وضعیت معلق (Suspend) خواهند شد.
  • وضعیت غیرفعال (Disable): در صورت اتمام مهلت زمانی و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 2 ماه) سیم‌کارت‌های اعتباری غیرفعال (Disable) خواهند گردید.
  • وضعیت سلب امتیاز (Pool): در صورت اتمام مهلت زمانی مرحله غیر فعال و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 1 ماه) سیم‌کارت‌های اعتباری سلب امتیاز (Pool) خواهند گردید.
  • وضعیت لیست سیاه (BlackList): در صورتی که مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد نمودن پین شارژ ، ۵ بار اشتباه نماید خط وی وارد لیست سیاه می شود.
  • حداکثر مبلغ قابل انتقال در یک روز 10 هزار تومان و در یک ماه 50 هزار تومان است.
  • هر مشترک می‌تواند در طول یک روز حداکثر 5 بار و در طول یک ماه حداکثر 30 بار شارژ خود را انتقال دهد.

به منظور انتقال شارژ از سیم کارت دائمی به اعتباری کد #141*10* و برای انتقال شارژ از سیم کارت اعتباری به اعتباری کد #142*10* را بایستی شماره‌گیری کنید. پس از انتقال موفقیت‌آمیز شارژ، پیامکی برای شما و فرد دریافت‌کننده شارژ ارسال خواهد شد که مبلغ شارژ و شماره تلفن فرد انتقال‌دهنده در آن درج شده است.