رجیستری گوشی های مسافری

رجیستری گوشی های مسافری در سامانه همتا متوقف شد

سامانه اطلاع رسانی طرح رجیستری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ثبت و رجیستری گوشی های مسافری در سامانه همتا متوقف شد و کاربران تا اطلاع‌رسانی‌های بعدی باید منتظر باشند.

مدتی است که طرح رجیستری اجرا شده تا از ورود غیرقانونی و قاچاق گوشی های موبایل توسط واردکنندگان جلوگیری شود، اما روند اجرای این طرح با مشکلاتی همراه بوده است. حالا سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری تلفن همراه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا اطلاع ثانوی هرگونه ثبت اطلاعات گوشی های مسافری در سامانه همتا متوقف شده است و فقط گوشی های موبایلی رجیستری می‌شوند که اطلاعات آن‌ها از سوی گمرک به سامانه همتا ارسال شود.

رجیستری گوشی های مسافری

چرا رجیستری گوشی های مسافری متوقف شد؟

سامانه اطلاع رسانی طرح رجیستری تلفن همراه در این خصوص اعلام کرد سامانه همتا برای ارائه خدمات رجیستری‌‌ گوشی های مسافری هیچ مشکلی ندارد، اما گمرک سیاست‌ها و محدودیت‌هایی را اعمال کرده است تا حتی گوشی‌‌هایی که عوارض گمرک را پرداخت کرده‌اند نیز نتوانند در سامانه همتا رجیستری شوند و این سامانه برای آن‌ها متوقف شده است. از این رو مقرر شد گمرک در بازه‌های مشخصی اطلاعات گوشی های مسافری را به سامانه همتا ارسال کند تا فقط گوشی‌هایی که گمرک آن‌ها را تایید کرده باشد، رجیستری شوند. به این ترتیب اگر گمرک، اطلاعات گوشی های مسافری را به سامانه همتا ارسال نکند، گوشی مدنظر رجیستری و ثبت نخواهد شد و این فرایند تا اتصال برخط سامانه گمرک به سامانه همتا ادامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دست از سر ما بردارید این چه مملکتیه لعنت بهتون

  2. دیروز گوشی جی6 طی کردیم 2 و 400 امروز میگه 2 و 900
    میگه رجیستری متوقف شده. خدا باعث و بانی ش لعنت کنه

  3. من گوشی ساده خریدم..مزگه سامانه همتا قطع .. حالا گوشیم قطع شده و کار نمی کنه…لعنت به همتون لعنت

  4. ای بابا باز یه معظل دیگه