گوگل ادوردز

سرویس تبلیغات گوگل ادوردز یا تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

گوگل ادوردز یا گوگل ادز در واقع سیستم تبلیغات کلیکی گوگل است که هزینه‌ی آن بر اساس تعداد کلیک کاربران بر روی لینک تعیین می‌شود. به این نوع پلتفرم PPC یا Pay-per-click نیز گفته می‌شود.

بر خلاف پلتفرم‌های دیگری نظیر فیس بوک که آن‌ها هم از PPC استفاده می‌کنند، گوگل دو راه پیش روی کاربران قرار می‌دهد تا در آن تبلیغ کنند. 1) از طریق شبکه جست و جوی گوگل 2) از طریق شبکه نمایشی گوگل. هر چند ممکن است این دو راه مختلف شبیه به هم به نظر برسند، اما تفاوت‌های بسیاری میان این دو وجود دارد و تنها شباهتشان این است که جفت آن‌ها از پلتفرم PPC استفاده می‌کنند. تبلیغ کنندگان سفارش تبلیغات در صفحه اول گوگل خود را نزد گوگل ثبت می‌کنند و از گوگل می‌خواهند که تبلیغ آن‌ها را به عده‌ی خاص و مورد نظر آن‌ها نمایش دهد.

شبکه جست و جوی گوگل

در این نوع تبلیغات در گوگل ، به شما اجازه داده می‌شود تا تبلیغاتتان برای کاربرانی که به صورت فعال کلمات کلیدی مورد نظر شما را جست‌وجو می‌کنند، نمایش داده شود. به طور مثال اگر کسب و کار شما مرتبط با ساخت نما و محل کار شما نیز تالاهاسی باشد، می‌توانید انتخاب کنید تا کاربران با جست‌وجوی عبارت «نماسازی در تالاهاسی» به وبسایت شما برسند.

گوگل ادوردز

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این «تبلیغات متنی» راه فوق‌العاده‌ای برای جذب کاربرانی هستند که در مرحله‌ی تحقیق و یا خرید کالا یا خدمات قرار دارند. تبلیغات متنی در نتایج جست و جوی گوگل با یک تگ «Ad» در کنار آدرس سایت نمایش داده می‌شوند.

شبکه نمایشی گوگل

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز از طریق شبکه نمایشی به شکل متفاوتی صورت می‌پذیرد. به جای نمایش دادن تبلیغات شما به کاربرانی که در حال جست‌وجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند، «تبلیغات تصویری» یا «تبلیغات بنری» بر روی وبسایت‌هایی که کاربران هدف به آن‌ها سر می‌زنند، نمایش داده خواهد شد.

گوگل ادوردز

از آنجایی که چنین مخاطبی در جست‌وجوی چیزی که شما می‌فروشید نیست، احتمال این که روی تبلیغات بنری کلیک کند کم است. با این وجود، بسیاری از مردم تا پیش از این که کالا و اجناس را ببینند، دقیقا نمی‌دانند که چه می‌خواهند. بنابراین تبلیغات نمایشی یا تصویری گوگل ادوردز بهترین راه برای به دست آوردن مشتریانی است که به غیر از این روش احتمالا هیچ جور دیگری راهشان به کسب و کار شما نمی‌خورد. همچنین تبلیغات تصویری برای کمپین مشارکت دوباره نیز مناسب هستند. به این معنا که تبلیغات سایت شما برای کسانی به نمایش داده می‌شود که پیش از این به سایت شما سر زده‌اند و امید به این است که چنین مخاطبانی دوباره به سایت شما بازگردند. به چنین کاری «هدف‌گیری دوباره» در گوگل ادوردز گفته می‌شود.

آیا باید از گوگل ادوردز استفاده کنم؟

در این روزها پلتفرم‌های PPC بسیار زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغات استفاده کنید. پلتفرم‌هایی نظیر فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و این فهرست فقط شامل این پلتفرم‌ها نمی‌شود و می‌توان صدها پلتفرم دیگر نیز نام برد. حتی تبلیغ کلیکی گوگل تنها تبلیغات موجود در بین موتورهای جست‌وجو نیست. در موتورهای جست‌وجوی دیگری نظیر بینگ و یاهو نیز گزینه‌های تبلیغی وجود دارند. با این حال، با در نظر گرفتن تمام رقابت‌های موجود، گوگل ادوردز بهترین ابزار برای دست پیدا کردن به مخاطب مورد نظر شما خواهد بود. تبلیغات فیس بوک و دیگر پلتفرم‌های تبلیغ کلیکی نیز می‌تواند خواسته‌های شما را عملی کند. با این وجود، توانایی برقراری ارتباط با کاربرانی که در حال جست‌وجوی محصولات، برندها و محتواهای نظیر وبسایت شما هستند، یک فرصت استثنایی و سودآور است که نباید دست کم گرفته شود. گوگل ادوردز می‌تواند این فرصت را به شما بدهد که از رقیبانتان به راحتی پیش بگیرید.

آیا گوگل ادوردز گران است؟

بله، می‌توان گفت که استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز می‌تواند برایتان کمی گران تمام شود، خصوصا اگر در زمینه‌ای مشغول فعالیت هستید که در آن میزان رقابت بسیار بالاست. با این وجود می‌توان گفت که ایجاد یک کمپین ادوردز با طراحی خوب و بهینه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب باشد.

نتیجه‌گیری

گوگل ادوردز می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ و خوب چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی باشد. می‌توان تضمین کرد که تبلیغات شما در موقعیت مناسبی برای کاربرانی که کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما جست‌وجو می‌کنند نمایش داده می‌شود. با وجود این که سیستم گوگل بسیار پیچیده است، اما می‌توان بهره‌های زیادی از آن برد. همچنین این مورد نیز امکان‌پذیر است که با کمترین بودجه، بیشترین استفاده را از سیستم گوگل ادوردز کرد.

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام در واقع به معنای پروموت کردن یا نشان دادن یک پست یا استوری به تعداد زیادی کاربر اینستاگرام است. روزانه 80 میلیون عکس در اینستاگرام منتشر می‌شود و حدود 35 میلیارد لایک نیز بر روی این پلتفرم زده می‌شود. این اعداد و ارقام اهمیت این شبکه اجتماعی را به خوبی نشان می‌دهد. واقعیت این است که استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام بسیار آسان است. شما احتیاج به وسیله‌ی حرفه‌ای خاص یا بودجه‌ی خیلی زیادی ندارید و به راحتی می‌توانید به مخاطب خود دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه نمایش داده می‌شود؟

پست‌ها یا استوری‌هایی که به صورت تبلیغاتی در اینستاگرام نمایش داده می‌شود، حاوی یک برچسب «Sponsored» هستند. اگر بر روی این برچسب کلیک کنید، اطلاعاتی در مورد تبلیغات در اینستاگرام برای شما نمایش داده خواهد شد. تمرکز اینستاگرام بیشتر بر روی این موضوع بوده است که پست های تبلیغاتی به صورت طبیعی بر روی صفحه‌ی کاربران نمایش داده شوند.

کاربران بر چه اساسی تبلیغات را می‌بینند؟

کاربران اینستاگرام تبلیغات مرتبط با علایقشان مشاهده می‌کنند. اطلاعات مختلفی از فعالیت کاربران از طریق اینستاگرام و فیس بوک (که صاحب اینستاگرام است) در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد و با استفاده از آن‌ها می‌توان تشخیص داد که این کاربر به چه زمینه‌هایی علاقه‌مند است.

تماس : 09124399978 مهندس احمدزاده

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. 35 میلیارد لایک اوففف