باتری هواوی میت 20 ایکس

مقایسه سرعت شارژ و عمر باتری هواوی میت 20 ایکس و آیفون ایکس اس مکس

هواوی میت 20 ایکس (Huawei Mate 20 X) و اپل آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) گوشی های پرچمدار این دو برند هستند. در این مطلب قصد داریم سرعت شارژ و عمر باتری هواوی میت 20 ایکس و آیفون XS مکس را مقایسه کنیم.

مسلما عمر باتری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید گوشی های هوشمند است، چرا که یک گوشی خاموش حتی اگر بهترین امکانات را داشته باشد به درد هیچ کاربری نمی‌خورد! شاید بخواهید بدانید در بین جدید‌‌ترین گوشی‌های ارائه شده توسط برند هواوی و آیفون، باتری کدام گوشی هوشمند عمر بیشتری دارد و کدامیک سریع‌تر شارژ می‌شود؟ بنابراین ما تصمیم گرفتیم با انجام آزمایش‌هایی روی این دو گوشی، باتری آن‌ها را بررسی کنیم و نتایج را در ادامه با شما به اشتراک بگذاریم.

مشخصات باتری هواوی میت 20 ایکس و آیفون XS مکس

قبل از شروع آزمایش‌ها، بیایید به مشخصات فنی این دو گوشی نگاهی بیندازیم. هواوی میت 20 ایکس (Huawei Mate 20 X) با صفحه نمایش 7.2 اینچی خود به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و این در حالی است که آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) با باتری 3174 میلی‌آمپر بر ساعت، ضعیف‌تر از گوشی Mate 20 X ظاهر شده است.

به عنوان اولین آزمایش، بازی های ویدیویی پرحجم را انتخاب کرده‌ایم که شاید یکی از بهترین راه‌های آزمایش باتری گوشی های هوشمند باشد. برای شروع، بازی معروف Thrilling Battlefield را در باکیفیت‌ترین حالت تصویر و روشنایی صفحه 50 درصد و حالت بی‌صدا برای هر دو گوشی قرار می‌دهیم. پس از گذشت 5 ساعت بازی، فقط 16 درصد از باتری آیفون باقی مانده بود و با 6 ساعت ادامه این روال گوشی آیفون خاموش شد. در حالی که باتری هواوی میت 20 ایکس در شرایط یکسان با رقیب آمریکایی خود، همچنان 31 درصد شارژ داشت. علاوه بر ظرفیت باتری، شاید بتوان تکنولوژی خنک‌کننده گرافن را که برای اولین بار در جهان در این گوشی هواوی به کار گرفته شده است، علت اصلی دوام این باتری نسبت به آیفون دانست؛ چرا که تکنیک‌های گرمازدایی به کار گرفته شده در این تکنولوژی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در دوام باتری هواوی میت 20 ایکس داشته باشد.

باتری هواوی میت 20 ایکس

در مرحله دوم آزمایش‌های انجام شده روی باتری دو گوشی مذکور، 5 اپلیکیشن پرکاربرد را به طور همزمان باز کرده و یک ویدیو آنلاین را برای تماشا انتخاب کردیم. در این حالت پس از گذشت زمان 2 ساعت، آیفون خاموش شد و گوشی هواوی همچنان با 45 درصد شارژ به نمایش ویدیو و ارائه خدمات خود ادامه داد.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم در تست باتری، زمان لازم برای شارژ شدن باتری تلفن همراه است. Huawei Mate 20 X با شارژر فوق سریع 22.5 واتی خود تنها در زمان 10 دقیقه، 17 درصد شارژ می‌شود. این شارژر فوق سریع همچنین قادر است شارژ باتری را در زمان نیم ساعت به 49 درصد برساند! نباید این نکته را از قلم انداخت که این شارژرها علاوه بر سرعت بالا در شارژ تلفن همراه، از فاکتور امنیت نیز برخوردار هستند. هواوی اولین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان است که گواهینامه امنیت شارژ را از شرکت معتبر آلمانی به نام TÜV Rheinland دریافت کرده است.

آیفون XS MAX در زمان 30 دقیقه 18 درصد شارژ می‌شود که نشان می‌دهد Huawei Mate 20 X نه تنها از حیث باتری، بلکه از حیث شارژر نیز قوی‌تر از بهترین گوشی آیفون ظاهر شده است.

باتری هواوی میت 20 ایکس

از دیگر ویژگی‌های هواوی میت 20 ایکس می‌توان به پردازنده هوشمند کایرین 980 و واحد پردازش عصبی دوگانه (Dual-NPU) اشاره کرد که ترکیب دو ویژگی مذکور در کنار هوش مصنوعی، این گوشی را به محبوب کاربران تبدیل کرده است. این گوشی همچنین قادر است با استفاده از هوش مصنوعی خدمات کاربردی بسیاری را در اختیار کاربران بگذارد که از این بین می‌توان به قابلیت اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی و قابلیت تشخیص سناریو‌های مختلف برای عکاسی با کیفیت بهتر اشاره کرد که این گوشی را به رقیبی قدرتمند برای پرچمداران فعلی بازار از جمله آیفون بدل کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من ایکس اس مکس دارم قبلا هواوی داشتم بخدا که ایفون یه چیز دیگس

  2. تو یوتیوب تست گوشی هست ایفون ایکس مکس بیشتر باتری نگه میدارع که 🙄🧐

  3. خدایی میت بیست ترکوند امسال

  4. گوشی های آیفون کیفیت ساخت بالاتری دارن. متاسفانه من فریب همین ظاهر و امکانات هوآوی رو خوردم. میت ۱۰ پرو گرفتم. گوشی قبلیم هم آیفون ۷ پلاس بود. اما با گذشت زمان میبینم که روز به روز از کیفیت تاچ و لمسی گوشی کاسته میشه.از طرفی باتریش اوایل خوب نگه میداشت اما الان نسبت به قبل یکم ضعیف شده.دوربینش هم تصاویر رو خیلی اغراق آمیز نشون میده و تو شب کیفیتش پایینه. تنها نکته مثبت زیبایی گوشی هست و رابط کاربری نرمی داره. وسلام. اوایل هم باتریش از آیفون بهتر بود. ولی الان در حد همون آیفون نگه میداره. فریب ظاهر و نباید خورد. کیفیت گوشی خیلی مهمه.با تشکر از سایت گجت نیوز

  5. ایفون در حد میت بیست نیست