قیمت‌ جدید خودروهای داخلی

قیمت‌ جدید خودروهای داخلی تا پایان هفته اعلام خواهد شد؛ کدام خودرو گران می‌شود؟

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت قیمت‌ جدید خودروهای داخلی تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد. در ادامه، خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد نوسان‌های ارزی باعث شده قیمت مواد اولیه خودروسازان نظیر پلاستیک، فولاد، مواد پتروشیمی و قطعات اصلی چون موتور، گیربکس، دیفرانسیل، بدنه و چرخ افزایش پیدا کند و به همین دلیل قیمت خودرو نیز با رشد زیادی مواجه شد. از این رو مسئولیت قیمت‌گذاری خودروهای انحصاری از روی دوش شورای رقابت برداشته شد و طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد، این مسئولیت به سازمان حمایت از مصرف‌کننده و ستاد تنظیم بازار محول شد.

قیمت‌ جدید خودروهای داخلی

چه خودروهایی مشمول قیمت‌گذاری می‌شوند؟

ولی ملکی در ادامه اظهار کرد فقط خودروهای انحصاری مانند سمند، پژو، تیبا و پراید مشمول قیمت‌گذاری خواهند شد؛ زیرا تنها ایران خودرو و سایپا این محصولات را تولید می‌کنند و 80 درصد از خودروهای پرفروش و پرتیراژ کشور را تشکیل می‌دهند. از این رو سایر خودروهای موجود در بازار نظیر خودروی L90، سراتو و MVM که فقط یک درصد از سهم بازار را دارند، قیمت‌گذاری نخواهند شد. در گذشته خودروهای 45 میلیون تومانی و کمتر از آن مشمول قیمت‌گذاری بودند که حالا در شرایط جدید خودروهای 60 میلیون تومانی قیمت‌گذاری می‌شوند. وی همچنین خاطرنشان کرد خودروسازان داخلی در ماه‌های اخیر حدود 1 میلیون دستگاه خودرو پیش فروش کرده‌اند که به همین دلیل وظیفه دارند 80 درصد از محصولات تولیدی خود را برای تحویل به مشتریان اختصاص دهند و 20 درصد مابقی را می‌توانند در پیش فروش‌های جدید به بازار عرضه کنند.

قیمت‌ جدید خودروهای داخلی

زمان اعلام قیمت‌ جدید خودروهای داخلی

عباس تابش، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز در خصوص زمان اعلام قیمت خودروهای داخلی گفت سعی داریم قیمت‌ جدید خودروهای داخلی را در روز پنجشنبه 13 دی‌ماه 1397 اعلام کنیم. وی در خصوص آخرین وضعیت تحویل خودروهای هاوال اظهار کرد شرکت بهمن موتور بیش‌ از 2300 خودرو به مشتریان پیش فروش کرده، اما میزان تولید این شرکت فقط 400 دستگاه است. از این رو در سیاست‌گذاری‌های جدید شرایطی را فراهم‌ کرده‌ایم تا حقوق مشتریان هاوال تامین شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مسئولین عزیز امشب 13 دی ساعت 20 هنوز اعلام نشده. وای به حال ایران با این مسئولین!!!

  2. تا حالا که گرون شدن قرار بود ارزون شه ک فک کنم برعکس شده