هواوی

هواوی به جمع پنج سرمایه گذار برتر بخش تحقیق و توسعه پیوست

هواوی با کنار زدن کمپانی‌های بزرگی همچون اپل و اینتل، به جمع پنج سرمایه‌گذار برتر بخش تحقیق توسعه پیوست. اما چینی‌ها در سالی که گذشت، چند میلیارد یورو برای بخش R&D خرج کردند؟

دپارتمان تحقیق و توسعه یا به صورت اختصار “R&D”، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر صنعت است. هرسال، مدیران بودجه‌ای را برای این بخش در نظر می‌گیرند تا افراد مشغول کار در آن، روی ساخت متریال‌های جدید، توسعه رویکردهای تازه و موارد بسیار دیگر به تحقیق بپردازند. بر همین اساس، اخیرا کمیسیون اروپا لیستی از برترین سرمایه‌گذاران بخش تحقیق و توسعه در سال 2018 را منتشر و اطلاعات جالبی را ارائه کرده است. ظاهرا هواوی با کنار زدن اپل و دیگر شرکت‌های مطرح، حالا به جمع برترین سرمایه‌گذاران این حوزه پیوسته است.

هواوی

مطابق با آمار منتشرشده، Huawei در سال 2018 میلادی چیزی در حدود 11.33 میلیارد یورو (تقریبا 13 میلیارد دلار) هزینه کرده و پشت سر سامسونگ، آلفابت، فولکس واگن و مایکروسافت قرار گرفته است. این در حالی‌ست که گفته می‌شود چینی‌ها بودجه خود برای R&D را در سال 2018 کاهش داده بودند.

مجموعا 438 شرکت چینی در لیست کمیسیون اروپا وجود دارد که روی یکدیگر، 71.2 میلیارد یورو (افزایش 20 درصدی در مقایسه با سال 2017) را برای تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده بودند. در این میان، سرمایه‌گذاری 44 درصد از این شرکت‌های در حوزه ICT، سرمایه‌گذاری 11.4 درصد در حوزه خودروسازی و سرمایه‌گذاری 3.4 درصد در حوزه سلامت و بهداشت بوده است.

هواوی

در صحنه جهانی، سامسونگ با در نظر گرفتن بودجه 13.4 میلیارد یورو در جایگاه نخست قرار دارد. اپل با سرمایه‌گذاری 9.7 میلیارد دلار در رتبه هفتم قرار گرفته و کوالکام با در نظر گرفتن مبلغ 4.6 میلیارد دلار، رتبه 28 را از آن خود کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اون چهارتای دیگه کدوموا هستن

  2. مثل همیشه سامسونگ معظم برتر مطلق هست و بس