فورد پلیس اینترسپتور 2020

فورد پلیس اینترسپتور 2020 به عنوان پیش نمایش نسل جدید اکسپلورر معرفی شد

فورد پلیس اینترسپتور 2020 (Police Interceptor) معرفی شد. شرکت فورد قصد داشت نسل جدید کراس اوور اکسپلورر را در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی کند، اما اخیرا نمونه‌ای از آن را در اختیار ناوگان پلیس آمریکا قرار داده است.

شرکت فورد به عنوان یکی از غول‌های خودروسازی جهان، نسل جدید اکسپلورر را تولید کرده و قرار بود در نهم ژانویه 2019 آن را در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی کند، اما اخیرا نمونه‌ای از این خودرو با نام فورد پلیس اینترسپتور 2020 در اختیار ناوگان پلیس آمریکا قرار گرفت که به نوعی پیش‌نمایشی از نسل جدید اکسپلورر محسوب می‌شود. در ادامه، مشخصات و امکانات این ماشین پلیس جذاب را بررسی می‌کنیم.

بررسی فورد پلیس اینترسپتور 2020

طراحی ظاهری

با نگاه اولیه به خودروی فورد پلیس اینترسپتور 2020 متوجه می‌شویم که این خودرو یک کراس اوور بازطراحی شده بوده و همانند نسخه‌های قبلی ساخته شده است. این خودرو از جلوپنجره‌ بزرگ بهره می‌برد که تعدادی چراغ‌های جدید در اطراف آن قرار گرفته‌اند. در جلوی خودرو ورودهای هوای زیبا و سپر پلاستیکی نیز خودنمایی می‌کند. تاکنون تصاویری از نمای عقب فورد پلیس اینترسپتور منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود طراحان برای عقب و نمای جانبی خودرو از همان استایل تکاملی استفاده کرده باشند. در بدنه این خودرو پوشش‌های پلاستیکی متعددی را مشاهده می‌کنیم. سقف این کراس اوور نیز تا حدودی خمیده بوده و در عقب خودرو از چراغ‌های جذابی استفاده شده است. گفتنی است نسل جدید اکسپلورر 2020 هم از ویژگی‌های طراحی فورد پلیس اینترسپتور 2020 برخوردار است، اما از گارد جلو، چراغ‌های هشدار و نوشته‌های روی درها بهره نمی‌برد.

فورد پلیس اینترسپتور 2020

مشخصات فنی

تاکنون از مشخصات فنی این خودرو خبری از سوی شرکت فورد منتشر نشده است، اما برخی از منابع عنوان می‌کنند فورد پلیس اینترسپتور 2020 با سه موتور مختلف شامل 6 سیلندر 3.3 لیتری، 6 سیلندر 3.3 لیتری هیبریدی و 3 لیتری اکوبوست عرضه می‌شود. برای هر سه موتور، گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است که به صورت استاندارد نیروی تولید شده را به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌دهد. شرکت فورد اعلام کرد طراحان پلتفرم این خودرو را برای قرارگیری قوای محرکه هیبریدی و مجموعه‌ای از باتری های لیتیوم یونی طراحی کرده‌اند که به همین دلیل با قرار دادن باتری‌ها، فضای کابین کاهش پیدا نمی‌کند. طبق اعلام شرکت فورد، موتور هیبریدی این کراس اوور مصرف سوخت را نسبت به نسخه‌های قبلی (مجهز به موتور 6 سیلندر 3.7 لیتری) تا 41 درصد کاهش می‌دهد و پس از به‌کارگیری این خودرو توسط ناوگان پلیس آمریکا، میزان هزینه سوخت آن‌ها حدود 3500 تا 5700 دلار به صورت سالانه کاهش پیدا می‌کند.

فورد پلیس اینترسپتور 2020

تجهیزات ایمنی

با توجه به این‌که خودرو فورد پلیس اینترسپتور 2020 در اختیار ناوگان پلیس آمریکا قرار خواهد گرفت، شرکت فورد این خودرو را به امکاناتی چون سیستم خنک‌کننده به‌روز شده، ترمز‌های پیشرفته و به‌روز شده، رینگ‌های فولادی هوی دیوتی، قلاب بکسل تریلر با ظرفیت یدک‌کشی 2268 کیلوگرمی، صندلی‌های جلوی پارچه‌ای مقاوم، سوییچ‌های متفاوت روی فرمان و صندلی‌های عقب وینیل برای تمیزی آسان‌تر مجهز کرده است. شرکت فورد اعلام کرد برای افزایش ایمنی این خودرو در موقعیت‌های خطرناک، این کراس اوور را برای پاس کردن استاندارد تصادف عقب با سرعت 120 کیلومتر در ساعت طراحی کرده است. گفتنی است استاندارد فدرال برای چنین تستی فقط سرعت 80 کیلومتر بر ساعت تعیین شده، اما فورد بر این باور است که افسران پلیس با خطرهای زیادی روبه‌رو می‌شوند و امنیت بیشتر این خودرو امری ضروری است.

شرکت فورد قابلیت‌های ایمنی منحصربه‌فردی را برای فورد پلیس اینترسپتور 2020 در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار محیطی پلیس اشاره کرد. این سیستم از حسگرهای متعددی برای تشخیص رفتارهای خطرناک بالقوه بهره می‌برد تا در صورت بروز خطرهای احتمالی، بلافاصله شیشه‌های خودرو را بالا می‌برد، درها را قفل می‌کند و خطر احتمالی را به افسران هشدار می‌دهد. اداره‌های پلیس آمریکا می‌توانند به صورت سفارشی سیستم دوربین دید عقب را سفارش دهند تا افسران بتوانند همواره اتفاق‌هایی که پشت سرشان رخ می‌دهد را کنترل کنند. از سایر سیستم‌های سفارشی این خودرو می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو و تشخیص عابران پیاده و سیستم دستیار پیشگیری اشاره کرد.