سایپا رهام

سایپا رهام از سال آینده در بازار عرضه می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد با وجود تحریم‌ها طرح تولید سایپا رهام را در دستور کار قرار داده‌ایم و از سال آینده این خودرو به بازار عرضه می‌شود.

محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران 97 که در شهر آفتاب آغاز به کار کرده، گفت امکان تولید برخی از محصولات پیش فروش شده وجود ندارد و برای انجام تعهدات مشتریان به دنبال انتخاب خودروهای جایگزین هستیم و امیدواریم تا ماه آینده به جمع‌بندی لازم برسیم. وی در ادامه افزود در 9 ماه گذشته به دلیل مشکلاتی چون تحریم‌ها و عدم قیمت‌گذاری خودرو متناسب با نرخ تورم بازار با زیان‌های زیادی روبه‌رو شدیم. قطعه‌سازان نیز برای تولید خودروهای پرتیراژ با مشکلاتی نظیر تامین مواد اولیه و قطعات پیشرفته مواجه هستند که امیدوارم دولت و وزارت صنعت در این زمینه همکاری کنند تا این مشکلات برطرف شود.

محمدرضا سروش در ادامه گفت خودروسازان، سهامداران و ذی‌نفعان آن‌ها به دلیل عرضه محصولات با قیمتی کمتر از بهای تمام شده متحمل ضررهای زیادی شده‌اند که امیدواریم این موضوع مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

سایپا رهام

تولید سایپا رهام در دستور کار قرار دارد

محمدرضا سروش همچنین اظهار کرد قیمت‌گذاری جدید خودروها بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و امیدواریم هر چه سریع‌تر این مصوبه ابلاغ شود. البته قیمت خودروها به گونه‌ای افزایش پیدا می‌کند که جذابیت خرید خودرو برای مشتریان حفظ شود. از سویی محدودیت‌های استاندارد محصولات نیز در دستور کار شرکت سایپا قرار دارد، ولی این مصوبه‌ها به دلیل شرایط تحریم بررسی و بازنگری خواهند شد.

مدیرعامل سایپا در خصوص تولید محصولات جدید این شرکت توضیح داد اخیرا پروژه SP100 متوقف شده بود، اما آن را فعال کرده‌ایم و سعی داریم خودرو سایپا رهام را تا سال آینده به بازار عرضه کنیم. همچنین برنامه تولیدی شرکت سایپا برای سال آینده حدود 700 هزار دستگاه خواهد بود که این برنامه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است. هرچند این برنامه در حال بررسی بوده و تاکنون قطعی نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سابق می‌گفتن: پولدار به کباب، بی‌پول به بوی کباب!
    قضیۀ این تحریم هم مثل داستان اون کبابه شده، امّا با یه فرق کوچیک:
    قدیما می‌گفتن: نه سیخ بسوزه، نه کباب!
    ولی الآنه رأی تجار تحریم بر اینه که سیخ و میخ از بیخ بسوزه، فقط کباب خودشون نسوزه!
    این پدر صلواتی هم ملّتو از خودش چیزتر فرض کرده،
    آخه این چه تحریمیه که مانع تولید قطعۀ ارزون و پرتیراژ پراید میشه، ولی در مونتاژ ماشین لوکسه اثر نداره؟!
    پس معلوم شد یا اون تولیدت دروغ بوده یا این تحریمت!
    ثانیاً: اگه خیلی زرنگی، اوّل چکهای قبلیتو پاس کن، بعدش چک جدید بده دست مردم!
    تو که زیر پراید موندی، چطوری میخای از دست رهام رها شی؟

  2. حتما با قیمت ۱۵۰میلیون چون تولید ملیه میدونی تولید ملی…