آلکاتل 1 ایکس

رونمایی گوشی های آلکاتل 1 ایکس و آلکاتل 1 سی با قیمت رقابتی

فرانسوی‌ها با حضور در نمایشگاه CES 2019، از دو گوشی اقتصادی آلکاتل 1 ایکس 2019 (Alcatel 1x 2019) و آلکاتل 1 سی (Alcatel 1c) پرده برداشتند. در ادامه، نگاهی دقیق به مشخصات فنی گوشی های جدید آلکاتل خواهیم داشت.

در میان انبوه وسایل هوشمند، کمپانی فرانسوی آلکاتل نیز در نمایشگاه فناوری لاس وگاس حاضر شد و دو موبایل ارزان‌قیمت را معرفی کرد. این محصولات جدید به نمایشگرهای 18:9 مجهز شده و از سخت افزاری قابل قبول بهره می‌برند تا برای داشتن اولین موبایل های آلکاتل در سال 2019، ناچار به پرداخت چندصد دلار نباشید.

تصور می‌کنید در بازار پرهیاهوی تلفن های هوشمند، این محصولات تا چه اندازه می‌توانند موفق باشند؟

آلکاتل 1 ایکس 2019

مدل 2019 آلکاتل 1 ایکس به صفحه نمایش بزرگتر و باکیفیت‌تر +720p در مقایسه با نسل اول آن مجهز شده است. روی صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS LCD اینچی، شیشه 2.5D Dragontrail را می‌توان پیدا کرد تا نمایشگر در برابر عناصر بیرونی مقاوم باشد؛ چیزی که برای یک موبایل 120 دلاری چندان بد نیست.

بر خلاف نسل قبلی، بخش پشتی این‌بار میزبان دوربینی دوگانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای اضافه کردن افکت بوکه به تصاویر است. دستگاه قادر به فیلم‌برداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه بوده و با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در نسل جدید آلکاتل 1 ایکس خبری از چیپست جدید نیست و مدیاتک MT6739 (با پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی در مقایسه با پردازنده 1.3 گیگاهرتزی در نسل قبلی) باز هم نقش قلب تپنده را ایفا خواهد کرد. خریداران همچنین از 16 گیگابایت حافظه داخلی، 2 گیگابایت حافظه رم، اندروید 8.1 اوریو و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی (با پشتیبانی از Face Unlock) برخوردار خواهند شد. خبر خوب، رسیدن ظرفیت باتری به 3 هزار میلی‌آمپر ساعت با افزایش اندازه صفحه نمایش است.

ظاهرا آلکاتل 1x در دو نسخه مختلف، یکی با اسکنر اثر انگشت و دیگری بدون این سنسور، به فروش خواهد رسید. علت این تصمیم‌گیری، کاهش قیمت دستگاه بوده است. موبایل جدید آلکاتل از سه ماهه نخست سال در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه روانه بازار می‌شود.

آلکاتل 1 سی

آلکاتل 1c دیگر موبایل جدید فرانسوی‌ها در نمایشگاه CES 2019 بود که بر پایه اندروید گو توسعه یافته و تنها 70 یورو قیمت دارد.

طبیعتا با پرداخت 70 یورو نباید در انتظار دستگاهی قدرتمند باشید؛ آلکاتل 1 سی به صفحه نمایش 5 اینچی 18:9 با وضوح 480×960 مجهز شده است و از پردازنده چهار هسته‌ای، 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی (با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی تا حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت) قدرت می‌گیرد. البته، سیستم عامل برای منابع سخت افزاری محدودتر بهینه شده است.

از دیگر مشخصه‌های اصلی این تلفن هوشمند می‌توان به دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیوهای 720p در نرخ 30 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی، جک 3.5 میلی‌متری صدا و دریافت‌کننده رادیو FM اشاره کرد.

دستگاه پیش رو با پشتیبانی از شبکه 3G قرار است در بازار آسیا، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا عرضه شود.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. حتی نتونستم تلفطش کنم

  2. تا وقتی سامسونگ.هوواوی.اپل باشن این برندا کاری از پیش نمی برن
    چون حتی میان رده های سامسونگ و هوواوی از این گوشی بهتره بخداااا