حل مشکل شارژ طولانی مدت اتومبیل های الکتریکی با سیستم تعویض باتری ۹۰ ثانیه ای تسلا

 تا کنون یکی از مشکلات ماشین های الکتریکی، مدت زمان طولانی شارژ آنها بود که در صورت استفاده از برق خانگی به چند ده ساعت می رسید و هنگام استفاده از ایستگاه های شارژ هم باید حداقل چند ساعتی را وقت صرف آن می کردید. و همین موضوع تبدیل به مانعی بزرگ بر سر راه توسعه و گسترش این اتومبیل ها شده است.

شرکت های اتومبیل سازی همواره به دنبال راه حل های تازه و سریع برای این مشکل هستند و اکنون پیشنهادهای جالبی همچون شارژ ۱۵ ثانیه ای اتوبوس برقی یا جاده ای با قابلیت شارژ مداوم اتومبیل الکتریکی را روی میز داریم.

اما الون موسک، بنیانگذار تسلا با گزینه جذاب تر و وسوسه برانگیزی روی سن آمده است: ایستگاه هایی با سرویس تعویض باتری های خالی که این کار را تنها ظرف ۹۰ ثانیه انجام می دهند. حتی سریع تر از پر کردن باک بنزین یک اتومبیل!

این شیوه می تواند جایگزین خوبی برای ایستگاه های شارژ معمول ماشین های الکتریکی باشد و بسیار کارآتر عمل کند. در دموی به نمایش در آمده طی مراسم استودیو طراحی تسلا، یک دستگاه تمام اتوماتیک توانست با تعویض باتری خالی اتومبیل برقی تسلا مدل اس با یک باتری پر در کمتر از ۹۰ ثانیه، سریع ترین پمپ بنزین لس آنجلس را هم شکست دهد.

البته راه اندازی هر یک از این ایستگاه های شارژ خودکار تقریبا ۵۰۰ هزار دلار هزینه لازم دارد. اما پس از آن، زمان بازگشت یک اتومبیل الکتریکی به مسیر سفر به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

قرار است در اولین مرحله این پروژه، ایستگاه های شارژ فوق سریع تسلا در ایالت های غربی آمریکا همچون واشنگتن دی سی و بوستون راه اندازی شوند. گفته می شود هر بار تعویض باتری برای صاحبان اتومبیل های الکتریکی تقریبا به اندازه ۶۰ لیتر سوخت هزینه دارد و ۵۰ تا ۶۵ دلار تمام خواهد شد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*