نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

10 نرم افزار بنچمارک گیری رایگان برای ویندوز

آیا شما پردازشگر گرافیکی کامپیوتر خود را اورکلاک کرده‌اید یا یک قطعه سخت افزاری جدید به کامپیوتر خود افزوده‌اید؟ به درستی کار می‌کند؟ بنچمارک گیری بهترین راه برای دیدن لحظه‌ای عملکرد کامپیوتر شما است و خوشبختانه نرم افزارهای بنچمارک گیری اغلب رایگان هستند. اینکه آیا شما می‌خواهید ببینید کامپیوتر شما عملکرد ضعیفی دارد یا چقدر خوب است فرقی نمی‌کند، هر کسی می‌تواند از مزیت‌های یک بنچمارک خوب استفاده کند. منتظر نمانید تا شخص دیگری بنچمارک کامپیوتر شما را برای ارزابی مشکلات تهیه کند، با 10 نرم افزار بنچمارک گیری رایگان زیر، خودتان این کار را همین حالا انجام دهید.

10 نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

عملکرد اصلی

یک نرم افزار بنچمارک گیری اساسا اجازه می‌دهد کاربر تنظیمات اورکلاکینگ یا سرعت فن را تغییر دهد. در واقع، این گزینه‌ها اجازه می‌دهند کاربر پیکربندی سخت افزاری را از طریق نرم افزاری تغییر دهد. در نظر داشته باشید که گرفتن بنچمارک از کامپیوتر شما کمی پیچیده‌تر از اجرای ساده‌ی یک نرم افزار است.

1 – CPU-Z

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

CPU-Z به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور کامل از مشخصات سخت افزاری کامپیوتر خود، به ویژه در بخش پردازنده، مطلع شوند. آن همچنین مشخصات بخش‌های مختلفی از قبیل مادربرد، رم و کارت گرافیک را نیز ارائه می‌کند. شما حتی می‌توانید یک فایل متنی TXT از اطلاعات کامپیوترتان را نیز از طریق گزینه‌ی Tools در این برنامه، ذخیره کنید.

2 – HWMonitor

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

HWMonitor‌ نه تنها قطعات سخت افزاری داخل کامپیوتر شما را نشان می‌دهد، بلکه می‌تواند پارامترهای خاصی را به صورت زنده به نمایش بگذارد. این پارامترها شامل مصرف برق، سرعت فن، درصد استفاده، سرعت کلاک و درجه حرارت می‌شود. این می‌تواند برای کامپیوترهای اورکلاک شده مهم باشد، زیرا عملکرد ناصحیح آن‌ها باعث خاموشی‌های مکرر کامپیوتر شما می‌شود.

رابط کاربری ساده‌ی HWMonitor همچنین تمامی مقادیر را به نوعی به نمایش می‌گذارد که مشکلی برای درک آن‌ها وجود نداشته باشد. بدیهیست که شما می‌توانید از این اطلاعات برای رفع مشکل‌های احتمالی کامپیوتر خود استفاده کنید.

3 – SiSoftware Sandra Lite

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

SiSoftware Sanda Lite یک مجموعه کامل بنچمارک گیری است که با هدف کاربرانی عرضه شده که نیازمند اطلاعات کاملی از کارایی درونی کامپیوتر خود هستند و می‌خواهند برای کسب و کار خود، تجزیه و تحلیل دقیقی را بر روی چندین کامپیوتر اعمال کنند.

می‌خواهید پهنای باند حافظه‌ی کامپیوترتان را تست کنید؟ می‌خواهید بنچمارک عملکرد شبکه‌ی کامپیوتر خود را بگیرید؟ می‌خواهید بنچمارک مصرف انرژی کامپیوترتان را بسنجید؟ این نرم افزار از پس تمام این کارها برمی‌آید.

یکی دیگر از قابلیت‌های سودمند ٬SiSoftware Sandra Lite پایگاه داده آنلاین آن است. این نرم افزار قطعات کامپیوتر شما را می‌آزماید و به صورت آنلاین می‌تواند عملکرد آن‌ها را با عملکرد سایر دستگاه‌های مشابه بسنجد.

4 – Speccy

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

Speccy محصول سازندگان CCleaner یکی از محبوب‌ترین نرم افزارها برای جامعه‌ی بازی‌خورها است تا بتوانند به آسانی پیکربندی سخت افزاری یک کامپیوتر را مشاهده کنند. زمانی که برنامه اجرا شد٬ این برنامه تمام قطعات داخلی یک کامپیوتر و اغلب درایورهای آن را به نمایش می‌گذارد. اگر روی پارامترهای پنجره‌ی سمت چپ کلیک کنید٬ شما می‌توانید اطلاعات بیشتری اعم از درجه حرارت٬ ولتاژ و سرعت فن‌های قطعات خاص سخت افزاری‌تان را نیز کسب کنید.

5 – Fraps

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

Fraps یک ابزار عالی برای بنچمارک‌گیری از FPS است که می‌تواند ایده آل تمام گیمرها باشد. این نرم افزار با استفاده و پیکربندی ساده‌ی خود٬ به کاربران اجازه می‌دهد تا نرخ FPS کامپیتر خود را مشاهده و ذخیره کنند.

در حالی که این برنامه بیشتر برای مشاهده‌ی نرخ FPS مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای تست یک سخت افزار جدید یا کامپیوتر اورکلاک شده٬ بسیار عالی است٬ آن همچنین می‌تواند برای تهیه‌ی اسکرین شات یا فیلم در حین بازی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بنچمارک‌گیری از پردازنده

معیارهای پردازنده نه تنها می‌تواند به کاربران اطلاعاتی از سرعت کلاک و درجه حرارت را ارائه کند٬ بلکه حتی می‌توانید عملکرد پردازنده‌ی خود را با دیگر پردازنده‌ها مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که تشخیص معیارهای واقعی CPU از GPU سخت است؛ هر دو بر روی عملکرد کلی کامپیوتر تاثیرگذارند. مادربرد یک کامپیوتر نیز تا حد زیادی بر روی عملکرد پردازنده تاثیر می‌گذارد٬ بنابراین تاثیر یک مادربرد ارزان یا قدیمی ممکن است عملکرد پردازنده‌ی کامپیوتر شما را کاهش ببخشد.

6 – CineBench

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

CineBench یکی از قابل اعتمادترین نرم افزارهای بنچمارک‌گیری پردازنده در حال حاضر است. آن از یک عکس رندری را تهیه می‌کند (رندرینگ یک وظیفه‌ی سنگین بر عهده‌ی پردازنده است) و آن را با آزمایش‌هایی در دنیای واقعی مقایسه می‌کند تا عملکرد پردازنده‌ی کامپیوتر شما را بی‌آزماید.

در حالی که دیگر بنچمارک‌ها عملکرد کلی کامپیور شما را می‌آزمایند یا ترکیبی از عملکرد پردازنده و پردازشگر گرافیکی را مورد آزمایش قرار می‌دهند٬ CineBench تمام آزمایش‌ها را بر روی هسته‌های پردازشی پردازنده انجام می‌دهد. پس از اجرای آزمایش٬ به پردازنده‌ی شما یک امتیاز تعلق می‌گیرد: هر چه میزان این امتیاز بیشتر باشد٬‌ نشان دهنده‌ی خروجی قدرتمندتر پردازنده‌ی شما است.

7 – RealBench

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

RealBench یک مثال دیگر از بنچمارک‌گیری CPU در دنیای واقعی است. آن از چهار آزمایش استفاده می‌کند که همگی ظرفیت‌های مختلفی را درگیر می‌کنند: ویرایش عکس٬ انکودینگ ویدیو ٬H.264 آزمون OpenCL و مالتی‌تسکینگ سنگین.

شما می‌توانید نتایج آزمون‌ها را در سایت RealBench بارگذاری کنید تا با دیگر بنچمارک‌های پیکربندی سخت افزاری مقایسه شوند.

بنچمارک‌گیری از پردازشگر گرافیکی

بنچمارک‌های پردازشگر گرافیکی بسیار شبیه به بنچمارک‌های پردازنده است. آن‌ها می‌توانند سرعت کلاک٬ سرعت باس٬ دما و سرعت فن‌های پردازشگر گرافیکی شما را ارائه کنند.

8 – MSI Afterburner

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

MSI Afterburner تنها مختص به کارت‌های گرافیک MSI نیست٬ این نرم افزار٬ یکی از بهترین نرم افزارهای مانیتورینگ زنده GPU در حال حاضر است. Afterburner به کاربران اجازه می‌دهد اورکلاک و مانیتورینگ را از طریق نرم افزاری انجام دهند. این برنامه تمام پارامترهای مرتبط با کارت گرافیک شما را دنبال می‌کند. پارامترهایی نظیر سرعت کلاک٬ دما٬ استفاده از رم٬ سرعت فن و استفاده از پردازنده. شما همچنین می‌توانید پروفایل‌های اورکلاک مختلف را ذخیره کنید تا هر بار که کامپیوتر روشن می‌شود٬ با آن پروفایل اجرا شود.

9 – Unigine Suite

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

Unigine Suite سال‌هاست که به عنوان یک نرم افزار خوب برای بنچمارک‌گیری از کارت‌های گرافیک شناخته می‌شود. برای مثال اگر اورکلاک کردن باعث آسیب رسیدن به GPU در دراز مدت شود٬ موتورهای Unigine اطمینان حاصل خواهند کرد که بنچمارک‌ها و استرس GPU بررسی شده تا حداکثر عملکرد و ثبات تضمین شود. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا درجه‌های مختلفی از جزئیات را مورد آزمایش قرار دهند.

10 – FutureMark Suite

نرم افزار بنچمارک گیری رایگان

مشابه ٬Unigine Suite نرم افزار بنچمارک گیری رایگان FutureMark نیز ارائه کننده‌ی سیستم بنچمارک باکیفیتی برای پردازشگر گرافیکی کامپیوتر شما است. شما همچنین می‌توانید یک نسخه‌ی رایگان از نرم افزار 3DMark که مکمل این برنامه است را نیز دانلود کنید. این برنامه می‌تواند بهترین گزینه‌ی موجود در حال حاضر برای سنجش عملکرد کارت گرافیک کامپیوتر شما باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از وقتی فهمیدم ویندوز کارش تمومه یه تیر به کمرم خورده