کشتن شپش

چرا کشتن شپش تا این اندازه سخت است؟

در گجت تی وی امروز می‌خواهیم در مورد شپش ها صحبت کنیم؛ نوعی از حشره‌های کوچک و بسیار جان‌سخت که البته از بین بردن آنها کار آسانی نیست. اما دلیل این موضوع چیست و چرا کشتن شپش تا این اندازه سخت است؟

شپش، یک راسته از حشرات است و 532 گونه از آن در سراسر دنیا وجود دارد که به جرات می‌توان گفت شایع‌ترین آنها، شپش سر است. شپش سر (Pediculus humanus capitis)، حشره‌ای بدون بال است و تمام عمر خود را بر روی پوست سر انسان می‌گذراند و از خون آن تغذیه می‌کند.ویکیپدیا عموما مردم، مصر باستان را با سازه‌های تاریخی و بسیار قدیمی آن می‌شناسند؛ اما جالب است بدانید که در مصر باستان، شپش های بسیاری وجود داشتند و زندگی را بر مردم سخت می‌کردند. عدم وجود مواد بهداشتی یا ابزار مناسب سبب می‌شد تا در برخی موارد، مردم تمام بدن خود را با تیغ بتراشند تا از شر این انگل‌ها راحت شوند. در حقیقت، کشتن شپش مشکلی است که بشر از دیرباز با آن مواجه بوده و هم‌چنان با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

در ویدیوی پیش رو که به صورت اختصاصی توسط گجت نیوز تهیه شده است، ضمن آشنایی بیشتر با این موجودات کوچک، با برخی ابزارهای موجود برای از بین بردن آنها نیز آشنا خواهید شد: