نتایج بنچمارک کارت حافظه نانو هواوی

نتایج بنچمارک کارت حافظه نانو هواوی منتشر شد؛ عملکردی مشابه کارت‌ های میکرو اس دی

حتما می‌دانید هواوی همراه با پرچمداران جدید خود، از یک استاندارد جدید برای کارت های حافظه جانبی رونمایی کرد. کارت حافظه نانو هواوی (NM card) جدیدترین استاندارد این حوزه است که حالا نتایج بنچمارک آن منتشر شده است.

نتایج بنچمارک نشان می‌دهند که کارت‌های حافظه نانو هواوی عملکردی تقریبا مشابه رقبای میکرو اس دی خود دارند. آنها از پروتکل eMMC 4.5 استفاده می‌کنند و از نرخ سرعت UHS-I U3 برخوردارند. بنابراین می‌توانیم حداکثر سرعت خواندن ۹۰ مگابایت بر ثانیه و حداکثر سرعت نوشتن ۳۰ مگابایت بر ثانیه را برای آنها انتظار داشته باشیم.

البته اینها ارقامی هستند که به صورت تئوری به دست آمده‌اند و طبق نتایجی که توسط وب‌سایت روسی Hi-Tech منتشر شده است، ارقام زیر بیشتر به واقعیت نزدیک هستند:

خواندننوشتن
حداکثر سرعت۷۴ مگابایت بر ثانیه۸۳ مگابایت بر ثانیه
سرعت متوسط۷۰ مگابایت بر ثانیه۷۳ مگابایت بر ثانیه

کپی کردن یک فایل بر روی کارت حافظه نانو هواوی چقدر طول می‌کشد؟

طبق نتایج منتشر شده توسط این سایت، کپی کردن یک فایل ۶.۷ گیگابایتی در حدود یک دقیقه و ۳۳ ثانیه طول کشیده است که این موضوع سرعت ۷۲ مگابایت بر ثانیه را نشان می‌دهد. در ضمن توجه داشته باشید که کارت حافظه نانو تست شده در این آزمایش دارای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت بوده که البته بعد از فرمت کردن آن، ۱۲۳.۷۳ گیگابایت در اختیار کاربر قرار گرفته است.

نتایج بنچمارک کارت حافظه نانو هواوی

در حال حاضر این مدل تنها ظرفیتی است که هواوی در اختیار کاربران قرار داده، اما مدل‌های ۲۵۶ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی نیز توسط توشیبا در حال تولید شدن هستند و به زودی وارد بازار خواهند شد.

تا به این لحظه تنها چهار گوشی از این استاندارد پشتیبانی می کند که هر چهارتای آنها نیز مربوط به سری هواوی میت ۲۰ می‌شوند؛ هرچند که احتمالا گوشی های جدیدی نیز به این لیست اضافه خواهند شد. همچنین شما می‌توانید از مبدل‌های usb برای خواندن و کپی کردن اطلاعات بر روی این کارت‌های حافظه بر روی کامپیوتر نیز استفاده کنید، اما استفاده از آنها هنوز به اندازه کارت‌خوان‌های اس دی رایج نشده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دیر یا زود کاربرد نانو مموری‌ها در سخت افزارهای مختلف رایج میشود خصوصاً در ساعتهای هوشمند