گوشی توقیفی

600 هزار گوشی توقیفی تا پایان هفته به بازار عرضه می‌شوند

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت تا پایان هفته 600 هزار گوشی توقیفی ترخیص و بر اساس ارز نیمایی به بازار عرضه می‌شوند. وی همچنین اعلام کرد واردات گوشی های مسافری آزاد شده است.

ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در خصوص وضعیت بازار تلفن همراه کشور اعلام کرد قیمت گوشی های موبایل نسبت به سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است. البته با آزاد کردن ثبت سفارش تلفن همراه یا اختصاص دادن ارز نیمایی برای واردات این محصولات می‌توان برای حل این مشکل گام بزرگی برداشت. در حال حاضر بسیاری از گوشی های موبایلی که در بازار عرضه می‌شوند از طریق مسافری وارد کشور شده‌اند و ارز آن‌ها نیز از بازار تامین می‌شود. به همین دلیل قیمت گوشی های موبایل افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم برای واردات این محصول ارز نیمایی اختصاص داده شود تا شاهد کاهش قیمت گوشی های موبایل باشیم.

ابراهیم درستی در ادامه افزود در بازار ایران به صورت ماهانه حدود 700 تا 800 هزار دستگاه موبایل مصرف می‌شود که این میزان در فصل‌های تابستان یا روزهای نزدیک به عید بیشتر می‌شود. در گذشته مصرف ماهانه تلفن همراه در بازار ایران به یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه می‌رسید، اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، مردم ترجیح می‌دهند گوشی‌های خودشان را تعمیر کنند و به همین دلیل تقاضای مردم برای خرید موبایل کاهش پیدا کرده است. البته اختصاص ارز نیمایی برای واردات گوشی های موبایل باعث خروج غیرقانونی تلفن همراه‌ می‌شود و چنین تخلف‌هایی همواره وجود داشته‌اند.

گوشی توقیفی

ترخیص 600 هزار گوشی توقیفی

ابراهیم درستی در ادامه افزود مسئولان قول داده‌اند تا پایان هفته 600 هزار گوشی توقیفی که در گمرک مانده بودند به بازار عرضه شوند و قیمت آن‌ها نیز بر اساس ارز نیمایی محاسبه می‌شود. البته تاکنون محل توزیع آن‌ها مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود گوشی های توقیفی در فروشگاه‌های صنفی که پروانه کسب دارند به بازار عرضه شوند. وی در پایان خاطرنشان کرد ثبت سفارش واردات موبایل آزاد شده است و مسئولان در این زمینه قول داده‌اند برای واردات این محصول، ارز حاصل از صادرات یا همان ارز نیمایی اختصاص داده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. با دلار 4200 وارد شدن الان میخوان با دلار 8000 تومن بکنن تو پاچمون… :/
    اصن اینا مفهوم دموکراسیو میدون… !!!
    ارسطو حق داشت که با دموکراسی مخالفت کنه… .
    گجت نیوز ،خداوکیل یه پست برا این همه ناعدالتی رفتین… ؟!

  2. پایان کدام هفته؟ هفتۀ آینده؟ بله، طبق فرمول: امروز نقد، فردا نسیه