هوش مصنوعی الگو محور

هوش مصنوعی الگو محور ، ابزار جدید دارپا برای پیش بینی آینده

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی الگو محور ، آینده را پیش بینی کند.

در سپتامبر 2018، دارپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده که قصد دارد 2 میلیارد دلار را در قالب بیش از 20 پروژه در زمینه هوش مصنوعی هزینه کند. به گفته استیون واکر، مدیر دارپا، این سازمان قصد توسعه نسل جدید هوش مصنوعی را دارد و هدف کشف نظریات و راهکارهایی است که به ماشین‌ها توانایی تطابق پیدا کردن با وضعیت‌های متغیر را بدهند. یکی از این پروژه‌ها که دارپا آغاز آن را دو هفته پیش اعلام کرد، کایروس (KAIROS) نام دارد. کایروس مخفف ” استدلال دانش بنیان هوش مصنوعی بر پایه الگوها” است. هدف این پروژه بهره گیری از حجم عظیمی از داده‌های اطلاعاتی است که روزانه تولید می‌شوند تا بتوان به سرعت وقایعی که در سرتاسر دنیا اتفاق می‌افتند را استدلال کرد.

هوش مصنوعی الگو محور

پروسه کشف ارتباط‌های معنادار میان مقدار زیادی از اطلاعات و عوامل ثابتی که برپایه این اطلاعات هستند، نیازمند اطلاعات لحظه‌ای و ایجاد مدلی از رخدادها است که این امر با استفاده از سیستم‌های موجود بسیار دشوار است. بسیاری از رخدادهای اطراف ما نیز ساده نیستند و رخدادهای پیچیده خود متشکل از عناصری وابسته هستند. بنابراین به سیستمی نیمه خودکار نیاز است که بتواند ارتباط بین وقایع و یا داده‌های به ظاهر بی ربط را شناسایی و مشخص کند.

هوش مصنوعی الگو محور

بنابراین هدف این پروژه، توسعه هوش مصنوعی الگو محور در جهت ایجاد تصویری دقیق از وقایع و پیش بینی مسیر آن‌ها و در نتیجه پیش بینی آینده است.

این پروژه شامل دو مرحله خواهد بود که مرحله اول بر خلق الگوهایی با استفاده از حجم عظیمی از اطلاعات تمرکز دارد که از طریق طبقیه بندی رخدادهای زیر مجموعه وقایع بزرگتر بر اساس استنباط زبان شناسی و استدلال عقلانی انجام می‌گیرد. در مرحله دوم وقایع پیچیده با استفاده از الگوهای ایجاد شده در مرحله اول، از میان اطلاعات چند رسانه‌ای و چند زبانی کشف و استخراج می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پیش بینی اینده اینا تا کجا رفتن

  2. واقعا
    خیلی جالب میشه ها